| کد مطلب: ۱۱۱۶۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

در جلسه طرح احیا در استان اردبیل مطرح شد؛

جرجانی: در طرح ملی مسکن اولویت خرید مصالح باید از معادن استان باشد

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن گفت:‌ دستگاه‌های اجرایی که در ساخت نهضت ملی مسکن نقش دارند باید برای خرید مصالح مورد نیاز نهضت ملی مسکن، اولویت خود را در خرید از معادن استان قرار دهند.

جرجانی: در طرح ملی مسکن اولویت خرید مصالح باید از معادن استان باشد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو ، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی دخیل در ساخت نهضت ملی مسکن، به منظور حمایت از واحدهای معدنی استان برای خرید مصالح ساختمانی، اولویت خود را خرید از معادن استان تعیین کنند.

وی توضیح داد: ۱۸۷ معدن در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد، ۱۰۰ واحد معدنی فعال، ۶۴ معدن غیرفعال و ۲۳ معدن در حال تجهیز هستند.

جرجانی یادآور شد: عمده معادن استان مصالح ساختمانی است که در بین آنها ۴ معدن آهن، ۱ معدن مس و ۱۰ معدن سنگ‌های تزئینی از جمله معادن مهم استان به شمار می‌آیند.

وی انعقاد تفاهم نامه بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و شرکت ساخت و ساز زیربناهای حمل و نقل کشور که به منظور احداث کنار گذر جنوبی شهرستان نیر و پیگیری زیر ساخت شهرستان نمین انجام شده را از جمله اقدامات موثر اداره کل صمت استان در خصوص عملیاتی کردن پروژه‌های زیر ساخت استان عنوان کرد.

مدیر اجرایی معادن کوچک تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه، ۱۵ درصد حقوق دولتی دریافت شده از معادن باید به منطقه‌ای که ماده معدنی از آنجا استخراج می‌شود اختصاص داده شود تا در بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

هدف فعال‌سازی بیشترین تعداد معادن در سال ۱۴۰۳ است

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه جلسه گفت: مزایده عمومی ۳۶۶ محدوده معدنی و معدن در استان در حال سپری شدن روند قانونی است و بر اساس نتایج، معادن و محدوده‌ها به واجدین شرایط واگذار خواهد شد.

وی افزود: برای فعال‌سازی معادن راکد استان و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت آنها در توسعه اقتصادی استان، طی سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳ معدن راکد و غیر‌فعال استان از طریق مزایده عمومی واگذار و فعال شده تا از ظرفیت‌های حوزه معدنی برای توسعه اشتغال و درآمدزایی بهره‌مند شویم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان درادامه تصریح کرد: محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی بر اساس ماده ۸۳ قانون معادن برای متقاضیان واجد شرایط، طبق مقررات واگذار و نسبت به فعال سازی محدوده‌های معدنی اقدام خواهد شد.

ایرانی در پایان، تعیین تکلیف ۲۷ معدن غیرفعال، احیا و فعال‌سازی ۱۰ معدن و معرفی دو بسته سرمایه گذاری را از اهداف و برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در سال ۱۴۰۳ برشمرد.

گفتنی است جلسه احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس استان اردبیل با حضور عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، مسعود ایرانی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، مدیر کل دفتر فنی استانداری، و نمایندگان امور اقتصادی استانداری، نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان در محل اداره کل صمت استان هفته گذشته برگزار شد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار