| کد مطلب: ۱۱۱۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن

میوه‌هایی برای بهبود سلامت بدن

آرمان ملی - خوردن میوه یک راه عالی برای بهبود سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌هاست. با خوردن میوه، بدن ویتامین‌های مهم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای رژیمی را تامین می‌کند که می‌تواند منافع قابل‌توجهی را برای سلامت قلب، هضم، مدیریت وزن و سلامت پوست داشته باشد.

آنتي‌اکسيدان‌ها براي سلامت انسان ضروري هستند. محققان معتقدند که فلاوونوئيدها در ليمو و ساير ميوه‌هاي مرکبات داراي خواص ضد باکتري، ضد سرطان و ضد درد هستند.

آناناس مي‌تواند باعث کاهش التهاب و رشد بافت سالم شود.آناناس حاوي يک ترکيب فعال به‌نام برملائين است که مي‌تواند به کاهش التهاب بيني يا سينوزيت کمک کند.

پرتقال يکي از ثروتمندترين منابع ويتامين C است، ويتامين C به‌عنوان يک آنتي‌اکسيدان قوي در بدن عمل مي‌کند.

آووکادو غني از اسيداولئيک، باعث کاهش سطح کلسترول مي‌شود.آووکادو غني از پتاسيم است و همچنين حاوي لوتئين، آنتي‌اکسيدان است که براي چشم و پوست سالم مهم است.

موز غني از پتاسيم است که به کنترل قلب و فشارخون کمک مي‌کند.

سيب داراي فيبر بالاست، به اين معني که خوردن آنها مي‌تواند سلامت قلب را تقويت کند و وزن را کاهش دهد. پکتين در سيب به حفظ سلامت روده کمک مي‌کند.

انار داراي آنتي‌اکسيدان و پلي‌فنول بوده که به مبارزه با استرس اکسيداتيوي که مي‌تواند باعث بيماري در بدن شود، مي‌انجامد.

توت‌فرنگي حاوي بسياري از ويتامين‌ها و مواد معدني سالم است.توت‌فرنگي حاوي آنتوسيانين است که جز فلاوونوئيد است که مي‌تواند سلامت قلب را تقويت کند

تمشک حاوي آنتوسيانين‌ها و فيبر بالاست که مي‌توانند به بهبود سلامت روده و سلامت قلب کمک کنند.

گريپ‌فروت حاوي فلاوونوئيد بوده که مي‌تواند در برابر برخي از سرطان‌ها، التهاب و چاقي محافظت‌کننده باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار