| کد مطلب: ۱۴۷۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

واکسن کرونا را می‌توان تا یک ماه با کیسه‌های یخ نگهداری کرد/ با واردات واکسن میزان شیوع بیماری در کشور کم می‌شود

عضو هئیت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: برای واردات واکسن کرونا باید شرایط نگهداری آن را هم مهیا کنیم و اگر شرایط آن را نداریم، باید به گونه‌ای عمل کنیم که به محض وارد شدن واکسن، تزریق آن شروع شود.

واکسن کرونا را می‌توان تا یک ماه با کیسه‌های یخ نگهداری کرد/ با واردات واکسن میزان شیوع بیماری در کشور کم می‌شود

آرمان ملی - «حمید خیری» عضو هئیت مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به شرایط نگهداری واکسن کرونا بیان کرد: توجه داشته باشید که این واکسن‌ها در بسته‌های ۵۰۰۰ تایی به همراه یخ خشک نگهداری می‌شود و از همین طریق امکان انتفال آن به کشورهای دیگر وجود دارد.

وی ادامه داد: حتی این بسته‌های یخ خشک تا پنچ بار امکان تعویض شدن دارند، بنابراین می‌توان تا یک ماه این واکسن‌ها را با کیسه‌های یخ نگهداری کرد.

خیری افزود: قبل از مصرف می‌توان این واکسن را در دمای یخجال هم نگهداری کرد و اگر قرار باشد واکسن در انبار نگهداری شود، باید در دمای منهای ۷۰ نگهداری شود و شرایط کامل را داشته باشد.

عضو هئیت مدیره انجمن دارو سازان ادامه داد: اگر برنامه ریزی‌ها به شکلی باشد که بعد از وارادت واکسن در مدت یک ماه از آن استفاده شود، شرایط آن امکان‌پذیر است و اینها جزو برنامه‌هایی است که باید توسط نهادهای مرتبط صورت بگیرد ولی اگر قرار باشد در مدت شش ماه این واکسن در انبار باشد، باید شرایط منهای ۷۰ درجه سرما را داشته باشیم.

وی بیان کرد: با وجود این صحبت‌ها واکسن کرونای شرکت‌های مختلف تفاوت و شرایط خاص خودشان را دارند، ولی اگر شرایط نگهدای واکسن مناسب نباشد به طور کامل تاثیر خود را از دست می‌دهد و مسلما برای آنکه بخواهیم، واکسن را تهیه کنیم، باید شرایط نگهداری آن را هم مهیا کنیم و اگر شرایط آن را نداریم، باید به گونه‌ایی باشد که به بحض وارد شدن واکسن، تزریق آن را شروع کنیم.

عضو هئیت مدیره انجمن داروسازان ایران در پایان به ایلنا گفت: امیدواریم با شروع تزریق واکسن مقاومت در کشور بالا برود و میزان شیوع کم شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار