| کد مطلب: ۱۴۸۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد

مصطفوی: دلال‌ها در فوتبال ایران جولان می‌دهند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: دلال‌ها و سوء مدیریت به فوتبال ایران آسیب زده است.

مصطفوی: دلال‌ها در فوتبال ایران جولان می‌دهند

آرمان ملی آنلاین - داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه‌های ایرانی اظهار کرد: بدهکاری باشگاه‌های فوتبال در ایران به یک موضوع تکراری تبدیل شده است. باشگاه‌های فوتبال ایرانی منبع درآمد ثابتی ندارند. باشگاه‌های فوتبال بدون پشتوانه مالی با بازیکنان یا مربیان قرارداد می‌بندند و نمی‌توانند به تعهد خود عمل کنند. بازیکنان و مربیان نیز به کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت می‌کنند، در نهایت نیز باشگاه‌ها به پرداخت حق و حقوق بازیکنان و مربیان محکوم می‌شوند.

او ادامه داد: اگر فدراسیون فوتبال می‌خواهد پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها را بندد، باید بلیت فروشی و درآمد تبلیغاتی محیطی را بین باشگاه‌های فوتبال تقسیم کند.

او بیان کرد: باشگاه‌های فوتبال در ایران درآمد چندانی ندارند. وزارت ورزش و جوانان نیز براساس قانون نمی‌تواند به باشگاه‌های مثل استقلال و پرسپولیس کمک کند. همین موضوع باعت می‌شود همیشه این باشگاه‌ها بدهکار باشند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره افزایش مبلغ قرارداد‌ها در لیگ برتر فوتبال گفت: قرارداد بازیکنان چندین برابر تورم کشور است. فوتبال تافته جدا بافته نیست. قرارداد بازیکنان از ۲ - ۳ میلیارد به چهارده میلیارد تومان رسیده است. تعدادی از مدیران باشگاه‌ها برای اینکه پست خود را حفظ کنند و از دیگر باشگاه‌ها جا نمانند مجبور می‌شوند، قرارداد‌های سنگینی که توانایی پرداخت آن را ندارند، با بازیکنان و مربیان منعقد کنند.

مصطفوی بیان کرد: متاسفانه قرارداد‌ها در فوتبال ایران شفاف نیست. دلال‌ها با افزایش کاذب ارزش بازیکنان، مدیران باشگاه‌ها را مجبور به بستن چند برابری قرارداد با بازیکنی می‌کنند.

او درباره قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر گفت: با این قانون من درآوردی مخالف هستم. این قانون با اصل و روحیه فوتبال مغایر است. البته باید فوتبالیست و مربیان درجه یک جذب فوتبال ایران شوند.

او ادامه داد: کمیته‌ای باید برای بررسی رزومه فوتبالیست‌ها و مربیان خارجی در فدراسیون فوتبال ایجاد شود، تا بهترین‌ها وارد فوتبال کشور شوند. متاسفانه در بیشتر موارد مربیان و فوتبالیست‌های بی کیفیت خارجی به فوتبال ایران می‌آیند، در حالی که پول بازیکن و مربی درجه یک را می‌گیرند.

مصطفوی درباره شروع فعالیت مدیریت جدید فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم رئیس جدید فدراسیون فوتبال به استعداد یابی و فوتبال پایه نگاه ویژه تری داشته باشد. در این سال‌ها بسیاری از استعداد‌های فوتبال به دلیل وجود دلال‌ها نتوانستند به فوتبال کشور معرفی شوند.

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال باید یک برنامه بلند برای تیم‌های ملی پایه داشته باشد. وضعیت داوری نیز مناسب نیست و فدراسیون فوتبال فکری برای این موضوع کند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، او خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تعداد تیم‌ها به ۳۲ تیم افزایش یافت، صعود به جام جهانی اهمیت خود را از دست داد. در حال حاضر هدف فدراسیون فوتبال در جام جهانی باید صعود تیم ملی فوتبال به مرحله حذفی باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار