| کد مطلب: ۱۵۹۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه نوجوانی «پیرنگ» در تهران آغاز به کار کرد

رئیس فرهنگسرای امید گفت: باشگاه نوجوانی «پیرنگ» با هدف ارتقای نشاط، خودشناسی و شکوفایی استعدادهای نوجوانان در تهران آغاز به کار کرد.

باشگاه نوجوانی «پیرنگ» در تهران آغاز به کار کرد

آرمان ملی آنلاین -پروانه دوستی اظهارداشت: فرهنگسرای امید به واسطه ماموریت کاری خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای در جهت امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در بین شهروندان دارد، در یکی از این اقدامات، این فرهنگسرا اقدام به راه‌اندازی باشگاه نوجوانی «پیرنگ» کرده است.

وی گفت: این باشگاه محفلی برای گردهمایی نوجوانان در فضایی سالم و فرهنگی است تا مسیر خودباوری و شکوفایی استعدادهای نوجوانان را هموارتر سازد.

دوستی افزود: در باشگاه «پیرنگ» که به رهبری خود نوجوانان شکل می‌گیرد؛ جمعی از کارشناسان فرهنگی، روانشناسان اجتماعی و فعالان حوزه نوجوان حضور دارند و کمک می‌کنند تا نوجوانان به شناخت دقیق‌تری از خودشان برسند، یکی از ابعاد این موضوع، توجه به کشف استعدادهای درونی است که موجب می‌شود این گروه بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آینده خود داشته باشند.

رئیس فرهنگسرای امید بیان کرد: علاوه بر این، کنار هم قرار گرفتن نوجوانان باعث می‌شود که تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند و به عبارت دیگر این باشگاه، محفلی را برای گفت‌وگو و انتقال انرژی‌های مثبت بین نوجوانان فراهم می‌کند.

وی اظهارداشت: بسیاری از نوجوانان از مراقبت‌ها و دغدغه‌هایی که والدین برایشان دارند، ابراز نگرانی یا ناراحتی می‌کنند، باشگاه پیرنگ در فضایی دوستانه تلاش می‌کند به این نگرانی‌ها پاسخی دقیق بدهد، برای مثال، گفت‌وگوی نوجوانان با دغدغه‌های مشترک می‌تواند درک آنان نسبت به نگرانی‌های والدین را بالاتر برده و یکی از چالش‌های اصلی بین فرزندان و خانواده‌ها را برطرف کند.

دوستی گفت: همچنین مقطع حساس بلوغ، نیازهای خاصی را برای نوجوانان از نظر فکری و شخصیتی ایجاد می‌کند، اگر بتوان پاسخ‌های روشن و مستدلی به این نیازها داد از بسیاری از آسیب‌های بعدی که یکی از مهم‌ترین آنها حس ناامیدی است، جلوگیری می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ گفت: باشگاه نوجوانی «پیرنگ» ویژه نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ سال است که در دو گروه دختران و پسران فعالیت خود را آغاز کرده است و نوجوانان علاقه‌مند برای پیوستن به این باشگاه می‌توانند به نشانی peyrang.farhangsara.ir مراجعه کنند.

وی بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از هرگونه ایجاد خطر برای خانواده‌ها، فعلا عمده فعالیت‌های باشگاه نوجوانی در فضای مجازی تدارک دیده شده است اما پس از رفع بیماری امکان برگزاری برنامه‌ها در فضای حقیقی و برگزاری دورهمی‌های نوجوانی فراهم می‌شود.

دوستی با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در نسل جدید و به ویژه نوجوانان اظهارداشت: مقوله امیدآفرینی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس فرهنگسرای امید گفت: در شرایط کنونی و با توجه به فشار رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ناامیدی در بین اقشار مختلف جامعه لازم است که در اقدامی متقابل روزنه‌های امید را بیش از پیش نشان داد و با ایجاد بسترهای مناسب، امید را به خانواده‌ها هدیه کرد.

وی افزود: در این بین امید دادن به نوجوانان از اهمیتی صدچندان برخوردار است، چرا که این نسل بیش از بقیه تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی قرار دارند و به عنوان قشر پویای جامعه، آینده‌ساز کشور هستند، فشاری که عامدانه از سوی این رسانه‌ها به این قشر وارد می‌شود، به سمتی است که زمینه را برای ناامیدی نوجوانان فراهم می‌کند. از این روی به نظر می‌رسد که مراکز فرهنگی وظیفه بسیار مهم و رسالت حیاتی برعهده دارند.

به گزارش فرهنگسرای امید، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره باشگاه نوجوانی «پیرنگ» می‌توانند با شماره تلفن‌ ۳۳۳۰۳۸۴۲ فرهنگسرای امید تماس بگیرند، این فرهنگسرا در میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام واقع شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار