| کد مطلب: ۱۵۹۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

روحانی در جلسه هیات دولت:

ماه رمضان باید ماه امنیت از زبان تهمت و تحقیر باشد/ در حوزه کرونا وقت سخنرانی نیست و وقت عمل است/ وارد کردن واکسن کرونا یک وظیفه است/ ما منطق قوی داریم و می‌توانیم دشمن را مجاب کنیم

رئیس‌جمهور گفت: امسال مردم عزیز ما و مردم کشورهای دیگر که من از رهبران آن‌ها اطلاع گرفته‌ام در موج جدید کرونا هستند؛ در اینجا برخی فکر می‌کنند چون عید نوروز بود وارد موج جدید شدیم که البته موثر است اما دنیا با یک موج جدیدی مواجه شده است و همه باید به هم کمک کنیم و الان وقت سخنرانی نیست و وقت عمل است.

ماه رمضان باید ماه امنیت از زبان تهمت و تحقیر باشد/ در حوزه کرونا وقت سخنرانی نیست و وقت عمل است/ وارد کردن واکسن کرونا یک وظیفه است/ ما منطق قوی داریم و می‌توانیم دشمن را مجاب کنیم

آرمان ملی آنلاین -حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: ماه پر رحمت را در پیش داریم و تعبیر کوتاهش ماهی است که همه درهای بهشت باز می شود و همه درهای جهنم بسته می‌شود و این خلاصه عصاره واقعیتی است که در این ماه مبارک است. این ماه، ماه معنوی است و همه ما باید احساس کنیم که ماه رمضان آمده؛ نه اینکه در خیابان کسی غذا نمی‌خورد و سیگار نمی‌کشد که حداقل است؛ ما در ماه رمضان باید معنویت و برادی را احساس کنیم و قلب‌ها عوض می‌شود و در همین ماه رمضان در دعای هر روز می‌خوانیم که خدایا تو همه خوبی‌ها هستی ما هم با ایرادها و نقص خود آمده‌ایم؛ ما را به سمتی که تو هستی برگردان.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه همانی است که در هلال ماه رمضان خوانده می‌شود یعنی ماهی است که در آن احساس امنیت و آرامش می‌کنیم و این امنیت به معنای آن نیست که بمبی بر سر ما ریخته نمی‌شود یعنی زبان تهمت، فحش و تحقیر هم نمی‌شنویم و همه امنیت است. در این ماه آدم روزنامه را نگاه می‌کند، صدا و سیما را نگاه می‌کند همه امنیت است؛ یعنی هیچ جا آدم احساس ناامنی نمی‌کند.ماه خوبی‌ها است، ماه نعمت است و ماه امنیت است چرا که اسلام دین امنیت و سلامت است. اساس اسلام این است که به هم می‌رسیم سلام می‌کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: امسال مردم عزیز ما و مردم کشورهای دیگر که من از رهبران آن‌ها اطلاع گرفته‌ام در موج جدید کرونا هستند؛ در اینجا برخی فکر می‌کنند چون عید نوروز بود وارد موج جدید شدیم که البته موثر است اما دنیا با یک موج جدیدی مواجه شده است و همه باید به هم کمک کنیم و الان وقت سخنرانی نیست و وقت عمل است و همه باید کمک کنیم؛ البته کادر درمان وظیفه سنگینی به عهده دارند اما وظیفه همه مسئولین کشور هم سنگین است.

روحانی با اشاره به تاثیر رعایت پروتکل‌ها گفت: هر وقت مراعات مردم به۹۰ درصد رسیده، همه جا آرام شده است و هر جا پروتکل‌ها به ۴۵ و ۵۰ رسیده، همه چیز به هم می‌ریزد. همه مسئولیت داریم و کسی نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت فرار کنند. اساس این است که دستورالعمل ها را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه در این مقطع واکسن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، گفت: ممکن است شخصی واکسن زده باشد، اما باز هم با ویروس جهش یافته مبتلا شود، اما واکسن مصونیت بسیار بالایی از مرگ و میر می‌دهد. یعنی کسی که واکسن را زده است اگر دوباره مبتلا شود چند روز مریض می‌شود و بعد بهبود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: حفظ جان مردم برای ما اولویت دارد.همچنین گردش ویروس باید حذف شود. در این شرایط وارد کردن واکسن به عنوان یک وظیفه است. هر شرکت خصوصی، بیمارستان و موسسه و هر کسی که می‌تواند از هر کجا واکسن مورد تایید وزارت بهداشت را، وارد کند. با ارز نیمایی و هزینه انتقال قیمت واکسن مقدار زیادی نمی‌شود و می‌تواند بین مردم پخش شود.

رئیس جمهور گفت: در چارچوبی که ستاد ملی کرونا تعریف کرده، وزارت بهداشت واکسن می‌آورد که کادر وزارت بهداشت نخست کادر درمان بعد افراد سنین بالا و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را واکسیناسیون کند. اما کسانی که می‌توانند در وارد کردن واکسن یاری کنند، اما همه واکسن‌های داخلی را تقویت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی گفتند چند واکسن دنبال نشود، گفت:‌ اما با مشورت مشخص شد که این موضوع چیزی نیست که باعث شود دیگری به تأخیر بیفتد، ممکن است واکسن داخلی ما در تابستان به دستمان برسد اما در حال حاضر در این مقطع آوردن واکسن خارجی وظیفه ما است. همچنین وزارت بهداشت درمان مسئولیت خود را دارد که وظیفه بسیار مهمی است. در ماه رمضان کمک‌های مومن را فراموش نکنید حتی بیشتر از ماه‌های دیگر چرا که ثواب ماه رمضان بیش از دیگر ماه‌ها است.

رئیس جمهور گفت: در چارچوبی که ستاد ملی کرونا تعریف کرده، وزارت بهداشت واکسن می‌آورد که کادر وزارت بهداشت نخست کادر درمان بعد افراد سنین بالا و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را واکسیناسیون کند. اما کسانی که می‌توانند در وارد کردن واکسن یاری کنند، اما همه واکسن‌های داخلی را تقویت می‌کنیم.

روحانی اظهار کرد: من از همه وزرای مربوطه خواهش می‌کنم که برای رفاه مردم در ماه رمضان بیش از ماه‌های دیگر تلاش کنند. بخش اقتصادی ما در این زمینه باید بسیج شوند که مردم ماه رمضان را با سختی طی نکنند. عافیت این ماه به این است که کادر درمان را کمک کنیم و رفت و آمد و دورهمی را محدود کنیم و ناچار هستیم عبادات را نیز به صورت انفرادی برگزار کنیم. البته صدا و سیما و فضای مجازی باید بتوانند این کمبود را جبران کنند.

رئیس دولت افزود: چرا ما از مذاکرات می‌ترسیم؟ چرا از حرف زدن و مصاحبه کردن می‌ترسیم؟ چه چیزی در سر ما کردند؟ چرا از حرف زدن می‌ترسیم مگر قرآن نمی‌گوید با کفار جدال احسن کنیم. ما قدرتمند هستیم و نباید خود را ضعیف ببینیم. ما قدرتمندیم و با آمریکا مذاکره می‌کنیم.

وی گفت: ما در تولید توانمندیم در تکنولوژی پیشرفته توانمندیم. ما منطق قوی داریم و می‌توانیم دشمن را مجاب کنیم. ما در شهریور سال ۶۷ مذاکره با عراق را در ژنو شروع کردیم و دو سال مذاکره کردیم. بنابراین از مذاکره وین نترسید. آن قدر نیز که شما نگران هستید و تحریم فوری برداشته نمی‌شود و برای انتخابات دچار مشکل نخواهید شد. انتخابات بسیار مهم است اما هیچ جناحی حق ندارد معیشت مردم را برای انتخابات گروگان بگیرد.

وی اضافه کرد: ما آماده هستیم و حرف ما روشن است و می‌گوییم آمریکا باید به شرایطی که برجام را امضا کردیم،‌ بازگردد. قطعنامه ۲۲۳۱ باید اجرا شود. اینکه شما می‌بینید امروز ما اعلام کردیم IR۶ را در نطنز فعال خواهیم کرد، پاسخ خباثت‌های شماست. شما اگر جنایت کنید دست شما را قطع می‌کنیم. فناوری صلح آمیز قانونی ایران که تحت نظارت آژانس استژ و کار شما تروریست هسته‌ای است.

روحانی تأکید کرد: مردم بدانند اگر افرادی بر علیه ملت ما توطئه کردند و صهیونیست‌ها علیه ملت ما اقدامی انجام دهند ما پاسخ خواهیم داد. به جای غنی سازی ۳.۶۷ امروز در حال غنی سازی ۶۰ درصد هستیم. هر روزی نیز شما به تعهدات بازگردید ما به عین برجام بازمی‌گردیم.

رئیس‌جمهور گفت: ما می‌دانیم راستی آزمایی چقدر زمان می‌برد و توانایی راستی آزمایی را داریم. ما به تمامی تعهدات باز می‌گردیم به شرطی که شما به تعهدات خود بازگردید. بنابراین مسیر امروز ما مسیری است که مردم می‌خواهند؛ ۲۴ میلیون رأی با رئیس جمهور و دولت حرف می‌زند. ما خواست و نظر مردم را تا لحظه آخر اجرا و عملیاتی می‌کنیم. همانگونه که در ماه اول عمل کردیم در ماه آخر نیز عمل خواهیم کرد. قرار ما با همه وزرا این است که تا لحظه آخر فعالیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بخش‌های دیگر نیز در بخش آب و برق ۱۷۳ طرح مهم افتتاح خواهد شد. از جمله ۵ سد ملی را تا مرداد افتتاح خواهیم کرد. بنابراین دولت خود را متعهد می‌داند به وظایفی که بر دوش دارد. ما در چارچوبی که مقام معظم رهبری مشخص کردند، فعالیت خود را ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار