| کد مطلب: ۱۵۹۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

زلزله گناوه خسارت جانی نداشت/ بیشتر خانه های قدیمی آسیب دیده/ قطعی برق در سه روستا

در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بندر گناوه در استان بوشهر و در پی آن احساس شدن در استانهای فارس و خوزستان، تاکنون حدود ده روستا در مرکز وقوع زلزله دچار خساراتی از جمله ترک‌خوردگی دیوارها، تخریب منازل شده اند و تاکنون مصدومیت ۵ نفر گزارش شده و تیم ارزیابی در حال بررسی سطح خسارت و نیازهای زلزله زدگان است.

زلزله گناوه خسارت جانی نداشت/ بیشتر خانه های قدیمی آسیب دیده/ قطعی برق در سه روستا

آرمان ملی آنلاین -غلامرضا مهرجو، فرماندار شهرستان گناوه گفت: در پی این حادثه ۴ نفر مصدوم شده‌اند که به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.فرماندار گناوه اظهار کرد: امکانات زیرساختی مثل آب، برق، تلفن و اینترنت دچار مشکل خاصی نشده‌اند و خدمات رسانی در این حوزه ها برقرار است. تنها در برخی از نقاط خساراتی به دیوارها و واحدهای مسکونی قدیمی وارد شده است.مهرجو با اشاره به کانون عمده خسارات و تخریب‌های ناشی از زلزله گفت: بیشترین خسارات به روستاهای بخش مرکزی گناوه وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شدت خسارات بالا نبوده و شهرستان در شرایط آرامی به سر می‌برد. با توجه به عدم بروز خسارت به واحدهای مسکونی، در حال حاضر نیاز به اسکان اضطراری احراز نشده امّا آمادگی کامل در این زمینه جهت اقدام وجود دارد.

آخرین وضعیت آب و برق مناطق زلزله زده

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در حال حاضر شبکه آبرسانی در مناطق زلزله زده وضعیت پایداری دارد، برق شهری مناطق وصل شده و تنها در سه روستا به صورت پراکنده مشکل قطع برق داریم.

میثم جعفرزاده با بیان اینکه علت قطع برق در مناطق روستایی بیشتر تخریب های حاصل از زلزله بود اما با توجه به اینکه پس لرزه ها هنوز ادامه دارد ایمنی اجازه عملیات را نمی دهد، اظهار کرد: تیم های عملیاتی در منطقه حضور دارند و زمانی که شرایط نرمال شود عملیات انجام خواهد شد.

مرز بوشهر و فارس تاکنون ۱۷ بار لرزیده است

زمین لرزه روز یکشنبه تاکنون مرز استانهای بوشهر و فارس - حوالی بندر گناوه را ۱۷ بار به لرزه در آورده است.

اعزام کارشناسان میراث فرهنگی برای بررسی وضعیت آسیب دیدگی آثار تاریخی در کانون زلزله

نصرالله ابراهیمی، معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر گفت: در بررسی‌های اولیه گزارشی مبنی بر آسیب و تخریب آثار بر اثر این زمین لرزه در نزدیکی کانون زلزله که شهرستان گناوه بوده است اعلام نشده و در دیگر شهرستانها هم با اعزام کارشناسان میراث‌فرهنگی در محل، جزییات خسارات احتمالی در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل اولویت اول ما در این سال‌ها، تثبیت بنا و اجرای عملیات رفع خطر احتمالی بوده که در بیشتر آثار استان، انجام شده است.

گفتگوی تلفنی جهانگیری با استاندار بوشهر در پی وقوع زلزله در بندر گناوه

معاون اول رییس جمهور ظهر امروز (یکشنبه) در تماسی تلفنی با استاندار بوشهر در جریان آخرین وضعیت مناطق زلزله زده بویژه بندر گناوه قرار گرفت و دستورات لازم برای رسیدگی‌های اولیه و فوری به آسیب دیدگان این حادثه را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی بر بکارگیری کلیه امکانات برای رسیدگی‌های لازم و درمان مصدومان حادثه تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضرورت آمادگی مدیریت بحران استان را خاطرنشان کرد و خواستار اعزام تیم های ارزیاب،‌ بررسی خسارات وارد شده و ارایه کمک های اولیه به مردم شد.

استاندار بوشهر نیز در این مکالمه تلفنی، ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و اقدامات انجام شده برای امداد رسانی، گفت: تمام امکانات استان برای کمک به مصدومان و جلوگیری از خسارات بیشتر بکار گرفته شده است.

تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیرگاه اتمی بوشهر در صحت کامل هستند

در همین رابطه روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد، با توجه به زمین لزره ۵/۹ ریشتری شهرستان گناوه در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه به استخضار می رساند وضعیت تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیرگاه اتمی بوشهر در صحت کامل بوده و هیچ گونه آسیبی به این مرکز وارد نشده و در روند انجام فعالیت های جاری نیروگاه نیز خللی رخ نداده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از افزایش مصدومان زمین لرزه ۵.۹ ریشتری بندر گناوه خبر داد.

دکتر محمد حسن قوسیان مقدم در گفت و گو با ایسنا در باره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده بندرگناوه و امدادرسانی اظهار کرد: ۵۲۰۰ تخته چادر آماده است تا در صورت نیاز توزیع شود.

وی با بیان اینکه ۲۱ روستا با ۴۵۵۳ نفر شامل ۱۱۷۹ خانوار تحت تاثیر هستند گفت: ۳۸۵ نیروی عملیاتی شامل ۷۷ تیم، ۱۵ پایگاه، ۱۰ شعبه و دفاتر نمایندگی در استان بوشهر، ۶۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۸۱ تیم در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۶۶۳ نیروی عملیاتی در قالب ۱۶۵ تیم در خوزستان، ۶۱۲ نیروی عملیاتی شامل ۹۰ تیم در هرمزگان در آماده باش هستند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر، شمار مصدومان این زلزله را تا ساعت ۱۳ ، پنج نفر اعلام کرد که چهار نفر در گناوه و یک نفر هم در دیلم هستند .

ثبت ۱۰ پس لرزه

سازمان اورژانس کشور نیز در گزارش جدیدی اعلام کرد: تا کنون بیش از ۱۰ پس لرزه در منطقه ثبت شده است. اورژانس هوایی، اتوبوس آمبولانس و تیم واکنش سریع سلامت در اولین دقایق به محل اعزام شده است.

ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل در ۱۰ روستای گناوه

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در زمین لرزه صبح امروز در بندر گناوه تعداد ده روستا در مرکز وقوع زلزله دچار خساراتی از جمله ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل شده اند.

غلامرضا حاجیانی با بیان اینکه در یکی دو ساعت اول اقدامات ارزیابی انجام می‌شود، افزود: تیم‌های ارزیابی در روستاها در حال بررسی خسارات هستند، در سرکشی از روستاهای منطقه برخی از منازل دچار ترک خوردگی و یا تخریب شده اند. باید نتایج ارزیابی‌های اولیه مشخص شود و بعد تیم‌ها مستقر می شوند تا بتوانند کار رساندن آذوقه و سایر اقدامات کمک رسانی و امدادی را انجام دهند.

به گفته اهالی شهرستان، در روستای محمدصالحی و اطراف آن، ترک‌خوردگی بعضی از منازل گزارش شده و نیروهای راهداری و هلال احمر در آماده باش هستند. یکی از ساکنان مناطق زلزله زده هم گزارش داده است گله ای زیر آوارناشی از زلزله در کوهستان "شول" مانده است و تلاش اهالی برای کمک‌ به این دامدار موفق نبوده است.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.

زلزله‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱:۱۱ دقیقه‌ی ظهر امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ شهرستان گناوه واقع در استان بوشهر را لرزاند. عمق این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری سطح زمین ثبت شده است. هم‌چنین دقایقی بعد از اولین زمین لرزه، زلزله دوم با قدرت ۴.۵ ریشتر در همان عمق ۱۰ کیلومتری ثبت شد.

مدیرکل مدیریت بحران بوشهر اعلام کرد: زلزله گناوه در بوشهر، دیلم و دشتستان نیز احساس شد.

وی گفت: فراخوانی صورت گرفته و جلسه مدیریت بحران شهرستان گناوه تشکیل شده و مسئولان دستگاه های مختلف در حوزه های آب، برق، گاز، تلفن و ... وضعیت و سطح خسارت ها را بررسی می کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس اعلام کرد: آمبولانس از استانهای همجوار، پنج اتوبوس آمبولانس و سه بیمارستان صحرایی از شهرکرد، شیراز و اصفهان درحالت آماده باش هستند.

آماده باش ۵۵ آمبولانس در پی زلزله بندر گناوه

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور پیش تر بااشاره به زمین لرزه ۵.٩ ریشتری بوشهر اظهار کرد: حوالی ساعت ١١:١١ دقیقه زمین لرزه ای باقدرت ۵.٩ ریشتری بوشهر حوالی بندر گناوه را لرزاند و تا کنون نیز سه پس لرزه داشته است.

وی ادامه داد: ۵٠ آمبولانس از استانهای همجوار، پنج اتوبوس آمبولانس و سه بیمارستان صحرایی از شهرکرد، شیراز و اصفهان درحالت آماده باش هستند.

خالدی اظهار کرد: یک پایگاه اورژانس ترک برداشته است.

اعلام وضعیت نارنجی به ۴ استان

دکتر محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر نیز در این باره اظهار کرد: در پی این زلزله ، ۱۰ تیم ارزیاب هلال‎‌احمر به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند و ۴ بالگرد در استان‌های بوشهر، شیراز، فارس و کرمان آماده باش هستند.

وی گفت:اعلام آماده باش و وضعیت نارنجی به استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان انجام شده است. در حال حاضر ارتباط با دهیاری ها و بخشداری ها در حال انجام و ارزیابی است و گزارش خسارات احتمالی این زمین لرزه متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار