| کد مطلب: ۱۵۹۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

شریعتمداری با اشاره به طرح جوانی جمعیت:

با محدود کردن غربالگری ژنتیک مخالف ایم/استمداد فوری از شورای نگهبان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که با تصویب آن بخش از "طرح جوانی جمعیت" مجلس شورای اسلامی که محدود کردن غربالگری ژنتیک را در پی دارد مخالفیم.

با محدود کردن غربالگری ژنتیک مخالف ایم/استمداد فوری از شورای نگهبان

آرمان ملی آنلاین -محمد شریعتمداری در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: با تصویب آن بخش از "طرح جوانی جمعیت" مجلس شورای اسلامی که محدود کردن ‎غربالگری ژنتیک را در پی دارد مخالفیم. اعتراض خود را بر مبنای نظرات سازمان بهزیستی برای استمداد فوری از شورای نگهبان به آن شورا فرستادیم.

وی افزود: با انجام این غربالگری تاکنون از تولد۷۳۰۰نوزاد دارای معلولیت جلوگیری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در یک پیام ویدئویی اضافه کرد که مهمترین تصمیم در این زمینه ها حتی در حوزه معلولیت از کار انداختن ماشین تولید آسیب است. آسیب های اجتماعی چون اعتیاد علت‌های موجده‌ای دارند که باید آن‌ها را از بین برد و اگر این اتفاق نیفتد مجددا آن ماشین شروع به تولید آسیب می کند.

شریعتمداری ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی باید سیاست‌های عدالت محوری باشد که فقیر تولید نکند. مثلا در حوزه غربالگری ۵۰ درصد معلولیت‌های ما معلولیت‌های ناشی از ژنتیک است و اگر غربالگری‌های ژنتیکی را باب کنیم می‌توانیم از ۵۰ درصد معلولیتها جلوگیری کنیم. در همین دو سال و اندی اخیر غربالگری‌ها را در بهزیستی با کمک وزارت بهداشت بسیار جدی گرفته‌ایم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار