| کد مطلب: ۱۵۹۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

بیمه آسیا 1400؛ آماده پذیرش ریسک های بزرگ

مسعود بادین، مدیرعامل بیمه آسیا عملکرد سال 99 این شرکت را با وجود شرایط سخت اقتصادی و همه گیری بیماری کرونا مطلوب ارزیابی کرد و مهمترین اقدامات این شرکت را افزایش سرمایه کم نظیر ، رشد قابل ملاحظه حق بیمه تولیدی ، بهینه سازی پرتفوی ، کسب سطح یک توانگری مالی ، انعقاد قراردادهای بزرگ بیمه ای و ... برشمرد که همگی نشان از پویایی و سرزندگی این شرکت است.

بیمه آسیا 1400؛ آماده پذیرش ریسک های بزرگ

آرمان ملی آنلاین - بادین با بیان اینکه افزایش سرمایه شرکت بیمه آسیا در سال گذشته، بالاترین سرمایه ثبت شده در بین کل شرکت‌های بیمه خصوصی را به خود اختصاص داده است ، گفت : این افزایش سرمایه قدرت پذیرش ریسک‌های بزرگ را در اختیار شرکت قرار می دهد و شرکت می‌تواند وضعیت خود را بیشتر از گذشته بهبود ببخشد و علاوه بر این ریسک های بزرگ را قبول کند. در حال حاضر رشته های کشتی، نفت و انرژی و باربری حجم کمی از تولید حق بیمه این شرکت را تشکیل می‌دهد بنابراین با این افزایش سرمایه قطعا شاهد رشد مطلوب در این رشته‌ها خواهیم بود.
او افزود : این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها به مبلغ 21.8 هزار میلیارد ریال با رشدی 949 درصدی انجام شده است که سرمایه شرکت را به 24.1 میلیارد ریال رسانده است. همچنین تولید نزدیک 85 هزار میلیارد ریال حق بیمه با رشد 41 درصد نسبت به سال 98 سهم بزرگی از بازار بیمه را به خود اختصاص داده است و جایگاه بیمه آسیا را در صدر شرکت های بیمه خصوصی کشور تثبیت کرده است.
بادین با تاکید بر سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا گفت: این شرکت برای ششمین سال متوالی موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود با نسبت 120 درصد در صنعت بیمه شده است و حفظ این توانگری برای صیانت از منافع تمامی ذینفعان و استفاده بهینه از منابع مالی شرکت امری لازم و ضروری است. همچنین شرکت برای 23 سال متوالی در ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی کشور در بین 100 شرکت برتر ایران قرار گرفته است .
بادین با تاکید بر اینکه بیمه آسیا با دارا بودن شرایط اجرایی آیین نامه اعطای مجوز قبولی اتکایی و همچنین براساس قابلیت های فنی، علمی و اجرایی سال های گذشته توانست مجوز قبولی اتکایی از مؤسسات بیمه داخلی را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران کسب نماید، گفت: بیمه آسیا بالاترین حق بیمه صادره را در بین شرکت‌های خصوصی دارا است و با دریافت مجوز بیمه اتکایی قطعا رشد قابل توجه ای در حق بیمه تولیدی در سال آتی خواهد داشت . همچنین داشتن مجوز قبولی اتکایی از این پس ریسک های به مراتب بزرگ‌تر از گذشته را خواهد پذیرفت.
نایب رییس هیات مدیره بیمه آسیا درخصوص اصلاح پرتفوی این شرکت گفت : در سال گذشته سهم رشته های پر ریسک مانند ثالث و درمان کاهش یافت و در مقابل با افزایش سهم رشته های کم ریسک و مدیریت و کنترل ریسک بیمه نامه ها و اقدماتی از دست نسبت خسارت شرکت کاهش یافت.
بادین گفت: در سال گذشته توانسته قراردادهای بزرگی را با بیمه گذاران خود منعقد کند. مانند سازمان امور مالیاتی کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران و مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور برای ششمین سال متوالی و در بخش پژوهش و آموزش هم بیمه آسیا فعال بود و با امضای تفاهم نامه همکاری و توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیقات کاربردی، مشاوره علمی و امور آموزشی با پژوهشکده بیمه به همکاری خود ادامه دارد.
مدیرعامل بیمه آسیا در پایان در ارتباط با نامگذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری با شعار تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، گفت: صنعت بیمه تمام تلاش خود را برای حمایت از اقتصاد و تولید از طریق ارائه خدمات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به ویژه پوشش ریسک‌های احتمالی و رفع دغدغه بخش‌های اقتصادی کشور انجام خواهد داد. بدون حضور صنعت بیمه تحقق شعار سال1400 آسان نیست و می توان از طریق ریسک سنجی، جلب اعتماد عمومی، بالا بردن توان سرمایه گذاری در تولید و تجارت و الکترونیکی کردن پرداخت خسارات آن را محقق کرد. البته افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه، این امکان را فراهم می‌آورد تا شرکت‌های بیمه بتوانند در پذیرش تعهدات بیمه‌ای و پوشش ریسک‌های بزرگ، حضور متفاوت نسبت به سال گذشته داشته باشند و افزایش سطح رقابت سالم و شفاف بین بیمه‌گران به نفع مردم، اقتصاد و البته فعالان اقتصادی خواهد بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار