| کد مطلب: ۱۵۹۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

بازار کالاهای پرمصرف ماه رمضان؛ گران و آرام

عضو هیات رییسه بنکداران مواد غذایی با اشاره به وضعیت قیمت کالاها در بازارگفت: با توجه به اینکه اولویت فروش روغن با فروشگاه های زنجیره ای است، شاهد کمبود عرضه روغن در سطح خرده فروشی ها هستیم.

بازار کالاهای پرمصرف ماه رمضان؛ گران و آرام

آرمان ملی آنلاین -قامسعلی حسنی در مورد وضعیت بازار کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اگرچه از نظر عرضه کالا مشکلی وجود ندارد و البته قیمت‌ها گران است اما در بازار تقاضای خاصی نیست و می‌توان گفت شاهد یک رکود در بازار هستیم که یکی از عمده دلایل این موضوع نیز به تعطیل شدن کسبه مربوط می‌شود. درست است که مشاغل مربوط به مواد غذایی تعطیل نیستند اما تعطیلی مشاغل دیگر تأثیر مستقیم بر فروش مواد غذایی دارد.

عضو هیأت رئیسه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه فقط در عرضه روغن مشکل داریم، افزود: با توجه به اینکه اولویت برای عرضه روغن با فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، هر ۱۵ روز سهمیه ۱۰ کارتنی به بنکداران تحویل داده می‌شود که همین مساله موجب کمبود در سطح خرده فروشی‌ها و بعضاً گرانفروشی شده است.

نرخ کالاهای مختلف در بازار

وی در مورد وضعیت قیمت کالاها نیز گفت: قیمت خرما رطب از ۲۳ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان، کبکاب ۱۵ هزار تومان، زاهدی از ۲۲ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان و خاصویی از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان رسیده است اما بعضاً در بازار شاهد فروش خرما با نرخ ۳۰ هزار تومان نیز هستیم که این موضوع به دلیل افزایش کرایه حمل و نقل است.

حسنی ادامه داد: همچنین خرمای پیارم با نرخ ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که آن هم به دلیل صادراتی بودن این محصول است.

عضو هیأت رئیسه بنکداران مواد غذایی به قیمت برنج نیز اشاره کرد و گفت: قیمت برنج عنبربو هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان، شیرودی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان، صدر ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، طارم فریدون کنار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هاشمی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان، آستانه اشرفیه ۳۴ هزار تومان و دودی ۳۵ هزار تومان است.

وی افزود: شکر نیز ۳ قیمت دارد که به ترتیب ۶ هزار و ۶۵۰ تومان برای سهمیه واحدهای صنعتی، ۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان نرخ عمده و آزاد تعیین شده است.

حسنی با اشاره به قیمت حبوبات نیز گفت: لپه ایرانی هر کیلوگرم ۴۱ هزار تومان و خارجی آن ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، همچنین قیمت نخود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، عدس ۲۷ هزار تومان، لوبیا ۲۸ هزار تومان و ماش ۲۵ هزار تومان است.

وی افزود: چای نیز از ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

به گزارش آرمان ملی انلاین به نقل از مهر ، براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار توزیع ٢٤٠ هزار تُن برنج، شکر و روغن برای تأمین مصارف مردم در ماه مبارک رمضان در شبکه توزیع منتخب (فروشگاه‌های زنجیره ای و میادین تره بار) در حال انجام است. از این ۲۴۰ هزار تن، ٣٠ هزار تُن برنج وارداتی، ٣٠ هزار تُن شکر و ١٨٠ هزار تُن روغن در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار