| کد مطلب: ۱۵۹۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پشتیبانی و مانع‌زدایی برای رشد تولید در موسسه ملل

موسسه اعتباری ملل در راستای بهبود کسب و کار و رونق تولید، انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی را صادر می‌کند.

پشتیبانی و مانع‌زدایی برای رشد تولید در موسسه ملل

آرمان ملی آنلاین -موسسه ملل همگام با فرمایش مقام معظم رهبری در مورد شعار سال 1400 یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و در جهت تسهیل و تسریع در فعالیت تولید، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی، اقدام به صدور انواع ضمانت‌نامه‌ها می‌کند.
براساس این گزارش، تجار و فعالان اقتصادی می توانند با جایگزین کردن ضمانت نامه در قبال نقدینگی نسبت به کاهش بلوکه شدن سرمایه و استفاده بهینه از آن، بازده بیشتری کسب کنند. لذا شناخت بهتر و بیشتر این خدمات توسط بنگاه‌های تجاری مسلماً سهولت و روانی بیشتری در چرخه امور اقتصادی و بازرگانی آنها ایجاد خواهد کرد.
این گزارش حاکی است، موسسه ملل در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان، سامانه استعلام ضمانت نامه بانکی را در وب سایت این موسسه و شبكه درون سازمانی ملل راه اندازی کرده است که طبق آن دریافت کنندگان ضمانت نامه های بانکی (ذینفعان ضمانت نامه ها) می توانند با ثبت شماره ضمانت نامه و کد شعبه صادر کننده ضمانت نامه نسبت به دریافت تاییدیه آن بر اساس مستندات بانك مركزی (سامانه سپام) اقدام و از اصالت آن اطمینان یابند.
همچنین با توجه به شیوع کرونا و لزوم ارائه خدمات الکترونیکی توسط بانکها و موسسات اعتباری، سامانه استعلام ضمانت نامه بانکی نیز راه اندازی شده است که طبق آن مشتریان می‌توانند با ورود به سامانه اطلاع رسانی این موسسه https://melalbank.ir/ اصالت ضمانت نامه‌های صادر شده توسط موسسه اعتباری ملل را از طریق کد سپام (سامانه پیام رسانی الکترونیکی مالی) و درج شماره سپام، ضمانت نامه و کد/ شناسه ملی، به صورت آنلاین استعلام کنند.
این گزارش می‌افزاید، به گفته جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، عرضه ضمانت‌نامه در این موسسه به منظور تسهیل و تسریع در فعالیت بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی، در زمان انعقاد معاملات و قراردادها، بوده و با جدیت نیز دنبال می‌شود.
گفتنی است، یکی از خدمات مهم بانک‌ها به مشتریان خود صدور و ارائه انواع ضمانتنامه است که طی آن مبادلات اقتصادی تسهیل می‌شود. برهمین اساس، ضمانت‌نامه سندی است که با صدور آن برای اشخاص حقیقی و حقوقی تضمینی برای انعقاد قراردادها و پشتوانه‌ای مهم برای اجرای قراردادهای بازرگانی و معاملات تجاری فراهم می شود.
به گزارش دیوان اقتصاد، شایان ذکر است که دارابودن حساب یا افتتاح حساب به نام ضمانت خواه، تمکن کافی ضمانت خواه برای پوشش تعهدات و واقعی بودن قرارداد پایه بین ضمانت خواه و ذینفع شرایط عمومی دریافت ضمانت‌نامه است.
در همین راستا، موسسه اعتباری ملل با صدور ضمانت‌نامه تعهد می‌کند درصورتیکه متقاضی، تعهدات پیش‌بینی شده را در موعد معین نپردازد و یا اینکه از انجام صحیح و به موقع تعهدات خود به هر علت خودداری کند، به مجرد اعلام ذینفع قبل از انقضای سررسید، وجه الضمان یا مبلغ قید شده در ضمانتنامه را در وجه ذینفع بپردازد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار