| کد مطلب: ۲۱۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

با حضور مدیرعامل بنیاد برکت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۱۰۰۰ طرح تولید محصولات گلخانه‌ای و آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار گلخانه برکت

آیین بهره‌برداری از یک‌هزار طرح تولید محصولات گلخانه‌ای بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و عملیات اجرایی ۳ هزار گلخانه در کشور آغاز شد.

بهره‌برداری از ۱۰۰۰ طرح تولید محصولات گلخانه‌ای و آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار گلخانه برکت

آرمان ملی آنلاین -مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم که در منطقه خرماکلای مازندران برگزار شد، حجم سرمایه‌گذاری کل برای بهره‌برداری از یک‌هزار طرح تولید محصولات گلخانه‌ای را یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت این طرح‌ها در ۱۷۷ شهرستان، ۲۶۰ پخش و ۴۸۵ روستای ۳۰ استان کشور و در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور راه‌اندازی شده و ایجاد فرصت‌های شغلی برای سه هزار نفر را به دنبال داشته است.
امیرحسین مدنی افزود: ۱۵ هکتار از اراضی کشور به ایجاد فضای گلخانه برای عملیاتی کردن این یک‌هزار طرح اختصاص پیدا کرده است. وی با اشاره به توجه بنیاد برکت بر تنوع بخشی به اقتصاد روستایی اظهار داشت: صاحبان ۵۴ درصد طرح‌های مذکور را مردان تشکیل می‌دهند و کارآفرینان زن نیز سهم ۴۶ درصدی از این طرح‌ها دارند. مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در رسته گلخانه به خود اختصاص داده‌اند.
مدنی توسعه کشت گلخانه‌ای با هدف ارتقای بهره‌وری و اشتغال‌زایی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز ایجاد ۳ هزار طرح تولید محصولات گلخانه‌ای با ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار را در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: ایجاد این ۳ هزار طرح جدید علاوه بر احیای ۵۰ هکتار از فضای گلخانه‌ای کشور، زمینه اشتغال برای ۹ هزار نفر را نیز فراهم خواهد آورد.
گفتنی است، در این مراسم و از طریق ارتباط ویدیویی با سه استان اصفهان، ایلام و تهران تعدادی از طرح‌های تولید محصولات گلخانه‌ای برکت در این استان‌ها به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار