| کد مطلب: ۲۱۱۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

اولین گام دولت بعد کاهش دلار به زیر ۸ هزار تومان باشد/ سوء استفاده از مصیبت معیشتی مردم فاجعه است/خیانت به جامعه با شعارهای پوپولیستی

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: به نظر بنده اولویت اصلی، مسئله تولید است منتها تولید تنها با شعار درست نمی‌شود بلکه نیازمند اقدامات عملی است. برای شکل‌گیری تولید باید سرمایه‌گذاری توسط مردم یا دولت صورت بگیرد که این کار با دلار 24 یا 25 هزار تومانی عملا منتفی است از همین روز از اولین گام با کاهش دلار به زیر 8 یا 9 هزار تومان است.

اولین گام دولت بعد کاهش دلار به زیر ۸ هزار تومان باشد/ سوء استفاده از مصیبت معیشتی مردم فاجعه است/خیانت به جامعه با شعارهای پوپولیستی

آرمان ملی آنلاین -حسین راغفر در مورد اولویت اصلی رئیس جمهور بعدی در زمینه اقتصاد، اظهار داشت: به نظر بنده اولویت اصلی، مسئله تولید است منتها تولید تنها با شعار درست نمی‌شود بلکه نیازمند اقدامات عملی است. برای شکل‌گیری تولید باید سرمایه‌گذاری توسط مردم یا دولت صورت بگیرد که این کار با دلار 24 یا 25 هزار تومانی عملا منتفی است از همین روز از اولین گام با کاهش دلار به زیر 8 یا 9 هزار تومان است تا از این طریق سرمایه‌گذاری محقق و تولید، اشتغال و معیشت مردم افزایش یابد.

وی ادامه داد: متاسفانه برای این موضوع مقاومت‌های زیادی وجود دارد که اولین مانع آن هم همین تصمیم‌بگیران کنونی هستند. بنده در هیچ برنامه‌ای از سخنرانی‌های داوطلبان ریاست جمهوری این موضوع را مشاهده نکردم. بنابراین با ادامه روند موجود، انتظار عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی را باید داشته باشیم.

این اقتصاددان با اشاره به شعارهای پوپولیستی برخی از کاندیداها بیان داشت: این شعارها نشدنی و امکان‌ناپذیر است و کسی که این شعارها را می‌دهد خود را اقتصاددان می‌داند و این یک فاجعه است چون فکر می‌کنند با این شعارها عوام‌فریبی می‌کنند و این یک خیانت بزرگ به مردم و جامعه است.

راغفر تاکید کرد: تعجب می‌کنم این افراد چگونه تایید صلاحیت شدند، یعنی کسانی که با فریب مردم و سوءاستفاده از مصیبت‌های معیشتی مردم به دنبال رأی جمع کردن هستند و این تاسف‌بار است.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا متذکر شد: ارزیابی من از واکنش‌های فضای عمومی در مورد نوع گزینش شورای نگهبان نه تنها موجب امیدبخشی نشده بلکه موجب تضعیف امید بخشی از مردم شده است و امیدوارم علیرغم همه ضرباتی که به چشم‌انداز امید آنها در سالهای اخیر خورده، با حضور و مطالبه‌گری از دولت بعدی، انتظارات منطقی بر تصحیح رفتار دولت را داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه در 32 سال اخیر انحراف بزرگی در جهت‌گیری‌های اقتصادی کشور اتفاق افتاده است و باید امیدوار باشیم که دولت بعدی این مسیر را تصحیح کند که متاسفانه در موضع گیری‌های داوطلبان دیده نمی‌شود.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، راغفر تاکید کرد: در مجموع اگر مسیر موجود اصلاح نشود، روند نرولی اقتصاد شتاب بیشتری می‌گیرد و بحران اقتصادی و سپس اجتماعی عمیق‌تر می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار