| کد مطلب: ۲۲۲۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

راهكار برون رفت از معضلات كشور ترویج تولید است

صنعت و دولت دو واژه در هم تنیده شده هستند كه جدایی یكی منجر به خسارت دیگری است بر همین اساس این دو ركن اساسی كشور نیاز به پشتیبانی یكدیگر دارند. یكی با تسهیل قوانین و بهبود تجارت و ارائه تسهیلات و خدمات دولتی و…. و دیگری با اشتغالزایی، تولید بیشتر و مدیریت ثروت مولد و كسب درآمد…

راهكار برون رفت از معضلات كشور ترویج تولید است

آرمان ملی آنلاین -با وجود اینكه سال های متمادی است حمایت های دولتی از تولید و سرمایه گذاری را شاهد هستیم اما در واقعیت اثربخشی این حمایت ها تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی دارد و در مواقعی حتی این حمایت ها از اهداف مورد نظر و ترسیم شده اولیه نیز فاصله زیادی دارد و می توان گفت هیچ یك از برنامه های جانبی و طرح ها و ایده ها نتوانسته این شكاف را پر كند.

تجربه حمایت از تولید در كشورهای موفق در حوزه اقتصاد نظیر كره جنوبی، چین، ژاپن، تركیه، آلمان، آمریكا و برزیل نشان می دهد در فرایند صنعتی شدن و شكل گیری زیرساخت های تولیدی و ایجاد بنگاه های بزرگ تقریبا در همه كشورها، دولت نقش برجسته ای داشته است و حمایت های دولتی باعث شكوفایی تولید و بهبود صنعت آن كشورها شده است.

لازمه دستیابی به دستاوردهای اقتصادی تبیین برنامه های مدون و استراتژی های همه جانبه ای است كه با رویكرد تولید محور همراه است.

یكی از بخش های مهم اقتصاد مقاومتی كه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است مسئله تولید داخلی است كه نقش دولت در این مقوله باید در جهت حمایت از تولیدكننده و رفع موانع پیش روی جامعه تولیدكنندگان باشد تا منجر به توسعه پایدار و رشد اقتصادی شود.

كلید حل بسیاری از مشكلات اقتصادی ما ترویج و حمایت از تولید است.

اگر به معنای واقعی بتوانیم چالش‌ها و مشكلات این حوزه را بر طرف كرده و رونق دهیم موانع تولید را از سر راه تولیدكنندگان برداریم بسیاری از مسائل و مشكلات كشور حل خواهد شد.

اكنون كه فضای سیاسی كشور در مقطع حساسی قرار دارد و تا چند روز آینده با برپایی انتخابات ریاست جمهوری قرار است دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران مستقر شود انتظار می رود تا شخصی كه به عنوان رئیس جمهور مردم سكاندار قوه مجریه می شود نسبت به تولید و تاثیر آن در جوانب مختلف به ویژه در اقتصاد كشور اهتمام لازم را داشته باشد.

دولت جدید كه بر سر كار بیاید بیش از نیمی از سال تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها بر سر كار است و با تاكیدات همه جانبه مقام معظم رهبری در ابتدای سال وظیفه خطیری در خصوص رونق بخشیدن به تولید دارد.

دولت جدید باید حامی تولید و تولیدكنندگان داخلی باشد و اولویت را به مانع زدایی و پشتیبانی از تولید بدهد.

مسئله اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی و عدم وابستگی اقتصادی كشور به نفت و…..كه همه این موارد اصلی تماما با مسئله تولید در ارتباط است و به نوعی مادر تمامی این موارد به شمار می رود باید بیش از گذشته مد نظر قرار بگیرد و تنها در این صورت است كه با تقویت و حمایت تولید ملی می توان شاهد رفع بسیاری از مشكلات و معضلات كشور بود.

هر بخش و هر فردی از نظام جمهوری اسلامی كه می تواند كمكی به حركت اقتصادی جامعه كند باید وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد.

"انتظاری كه از رئیس جمهور آینده می رود این است كه ضمن حمایت تولید از تعطیلی كارخانه‌جات جلوگیری كند، دغدغه تولید داشته، به سراسر كشور توجه كافی نموده و از صنعت گران این مرز و بوم حمایت كند تا به اشتغال و توسعه پایدار كشور آسیبی نرسد. كما اینكه هستند كسانی كه در مسئولیت های خود كمك حال تولیدكنندگان بودند و بیش از هزار واحد تولیدی تعطیل شده را به مدار تولید بازگردانده اند و در بازدیدهای خود از استان ها و شهرهای مختلف قبل از هر اقدامی به واحدهای تولیدی سر می زدند و به مشكلات و دغدغه های تولید كنندگان رسیدگی می كردند."

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از شجر نیوز، امید است با حضور پر شور در پای صندوق های رای در 28 خرداد سال جاری فرد شایسته و اصلح كه به فكر ارتقای توان تولیدی كشور و درنتیجه تقویت اقتصاد كلان ملی است را به عنوان رئیس جمهور مشخص كنیم تا بیش از پیش ایرانی سربلند و آباد داشته باشیم.

حسن بقائی (فعال اقتصادی)

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار