| کد مطلب: ۲۲۲۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد

جهانگیری در جمع خبرنگاران:

شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا انتخاباتی با حضور حداکثری مردم را ترتیب دهد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد.

شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا انتخاباتی با حضور حداکثری مردم را ترتیب دهد

آرمان ملی آنلاین - اسحاق جهانگیری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: انتخابات بر اساس اندیشه امام و قانون اساسی مهم‌ترین پایه و اصل جمهوریت نظام است. شرط حضور حداکثری نیاز به تحقق قانون از سوی دستگاه‌های مربوطه دارد، مقام معظم رهبری هم تاکید بر حضور حداکثری دارند.

وی با بیان اینکه هرکسی که به اقتدار ایران فکر می‌کند باید به انتخاب فکر کند، گفت: شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد و حتی وقتی رهبری هم گفتند جبران شود این کار را انجام نداد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای دفاع از صیانت ایران باید پای صندوق‌های رای حاضر‌ شویم، گفت: باید به نامزدی رأی دهیم که برنامه جامع برای مشکلات دارد و امیدوارم ۲۸ خرداد روز جشن برای مردم باشد.

وی درخصوص مساله گرانی بنزین و اظهارات برخی کاندیداها در ایام انتخابات، گفت: درباره بنزین یک دوره طولانی در جلسات شورای اقتصادی سران سه قوه بحث شد. حداقل از اواخر سال ۹۷ این مساله مورد بحث قرار گرفت، بعد به دلایلی متوقف شد در سال ۹۸ مجددا صحبت شد در جلسات مختلف حتی در یک جلسه‌ای یک مقدار تنش به وجود آمد و حرف‌های تندی هم زده شد که بعد از آن من یک مقدار حضور کمتری داشتم.

وی ادامه داد: اما به هر حال یک تصمیمی گرفته شد، وقتی آن تصمیم گرفته شد خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد چون به دلایلی باید از ایشان تایید گرفته می‌شد به این علت که در این زمینه قانون نداشتیم و دولت می‌خواست همه درآمدها را در اختیار مردم قرار دهد باید مجوز رهبری گرفته می‌شد. رهبری در آنجا فرمودند که من درباره مسائل فنی نظری ندارم اگر سران سه قوه قبول دارند من موافقت می‌کنم که آقای روحانی در همان جلسه امضای روسای قوه را گرفتند، این نامه و سه امضاء سران موجود است و بعد از اینکه گرفتند نامه رفت خدمت مقام معظم رهبری و ایشان تایید کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: خب بعد از آن که تصویب شد اجرای آن در دست دولت بود که اجرا شد. من البته فکر می‌کنم که راجع به این موضوع و هر موضوعی چون در پایان کار دولت هستیم و روزهای آخر کار دولت است واقعا باید همواره در پیشگاه ملت در مقابل قصورها تقصیرها و کاستی‌ها عذرخواهی کنیم. مردم ما مردم بزرگی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این ایام جنگ اقتصادی به درستی و خوب برای ملت تبیین نشد، جنگ اقتصادی واقعا می‌خواست بنیان‌های ایران و جمهوری اسلامی را از بین ببرد، اقتصاد کشور را متلاشی کند. اما یک مجموعه پای کار ایستادند و مقابله کردند با دشمنان این ملت.

جهانگیری بیان کرد: حالا در این فاصله باید توضیح داده می‌شد که نشد؛ حتما در فرصت‌های باقی مانده برای دولت نوشته و گفته خواهد شد که در این جنگ یک عده که فرماندهان این جبهه بودند کار را به جایی رساندند که آمریکایی‌ها بگویند ما شکست خوردیم و این جفاست که آدم بیاید کسانی که فرمانده این جنگ در داخل بودند را به ناکارآمدی متهم کند.

وی در پایان گفت: حتما در تاریخ کشور مشخص خواهد شد که کارآمدها چه کسی بوند و غیر چه کسانی هستند. متاسفانه بعضی ها هیچ کارنامه‌ای ندارند و ادعای کارآمدی می‌کنند و در مقابل کسانی که کارنامه درخشان دارند متهم می شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار