| کد مطلب: ۲۲۲۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

هدفمندی تبلیغات بیمه ای با تمرکز بر روی یک محصول بیمه ای

مدیر بازاریابی و برندینگ شرکت بیمه آسماری با بیان اینکه تبلیغات، زمانی هدفمند است که بر روی یک محصول خاص متمرکز باشد، گفت: برخی شرکت‌ها تبلیغات خود را با هدف ارائه تخفیف دوره‌ای برای افزایش فروش انجام می‌دهند، اما نکته‌ای که شاید کمتر در تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است، فرهنگ‌سازی است.

هدفمندی تبلیغات بیمه ای با تمرکز بر روی یک محصول بیمه ای

آرمان ملی آنلاین -به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، راضیه تاجیک گفت: برای بررسی هدفمند بودن تبلیغات در وهله اول باید به این سوال پاسخ داد که تبلیغات انجام شده با چه هدف و رویکردی برنامه ریزی و اجرا شده اند؛ چرا که افزایش آگاهی از برند، فروش و اطلاع رسانی، هر یک می توانند هدفی برای اجرای تبلیغات اثربخش باشند.

وی افزود: از آنجایی که در کشور ما ضریب نفوذ بیمه پایین است، شرکت ها باید بخش قابل توجهی از اقدامات تبلیغاتی خود را به این موضوع معطوف کنند.

تاجیک با اشاره به اینکه تنوع در محصولات بیمه ای کشور ما قابل توجه است، ادامه داد: با توجه به آمار وارقام رسمی، بخش عمده تولید حق بیمه در کشور ما مرتبط با بیمه شخص ثالث است که خرید آن اجباری است، اما بیمه های اختیاری اقبال بلندی در فروش نداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، می توان نتیجه گرفت که نگرش شرکت های بیمه ای باید به سمت و سویی حرکت کند که معرفی بیشتر محصولات بیمه ای و اشاعه فرهنگ خرید انواع بیمه نامه، هدف قرار گیرد.

مدیربازاریابی و برندینگ شرکت بیمه آسماری، تصریح کرد: شرکت ها باید نیازهای مردم را شناسایی کرده و محصولات مرتبط با آن را تبلیغ کنند؛ به عنوان مثال در دوره شیوع کرونا، تبلیغ محصولات درمانی مرتبط با این بیماری می تواند یک مزیت رقابتی تلقی شود.

تاجیک با بیان اینکه در انجام تبلیغات، توجه به مخاطب و نیاز آن اهمیت بالایی دارد، افزود: تکراری بودن مدل پیاده سازی تبلیغات و خلاقانه نبودن، یکی از دغدغه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی معتقد است که تبلیغات حال حاضر در صنعت بیمه بیشتر با رویکرد معرفی شرکت و یا ارائه تخفیف است که شاید این یکی از نقاط ضعف تبلیغات اجرا شده باشد، چرا که معرفی مزایا و پاسخ به نیاز مشتری در پیام تبلیغات دیده نمی شود.

مدیر بازاریابی وبرندینگ شرکت بیمه آسماری، گفت: آنچه در تبلیغات صنعت بیمه دیده می شود، بیشتر تمرکز بر شکل است تا محتوا؛ این که تعداد بیلبوردها چقدر باشد، رنگ غالب در تبلیغات چه باشد یا این که با کدام شرکت تبلیغاتی همکاری شود، بیشتر اهمیت پیدا کرده است تا این که اثرگذاری این تبلیغات چقدر است.

تاجیک اظهارکرد: دیدگاه های شرکت های بیمه ای درباره شکل و محتوای تبلیغات، بسیار پراکنده است و رسیدن به اجماع در این زمینه بسیار دشوار است.

وی هدف از تبلیغات را افزایش سهم بازار شرکت ها عنوان کرد و با بیان این که نمی توان تبلیغات را فقط با هدف تبلیغات انجام داد، بدون این که به فروش بیشتر شرکت چشم داشت، اظخار کرد: به طور سنتی گفته می شود که بهترین تبلیغ برای شرکت بیمه ای، پرداخت درست، دقیق و به موقع خسارت است؛ با این حال تبلیغات میدانی زمانی می تواند اثرگذار باشد که شرکت بیمه ای در عمل به وظیفه ذاتی خود، یعنی پرداخت خسارت، درست عمل کند، چون در غیر این صورت، تبلیغات اثر منفی هم خواهد داشت.

مدیربازاریابی وبرندینگ شرکت بیمه آسماری، با بیان اینکه متاسفانه نهاد روابط عمومی در صنعت بیمه به رسمیت شناخته نشده است، اظهارکرد: عموما همه کارهای باقی مانده در سایر بخش های سازمان به روابط عمومی ارجاع می شود و روابط عمومی به انجام فعالیت هایی می پردازد که اساسا جایگاهی در حوزه های تعریف شده آن ندارد، در نتیجه فعالیت های آن به درستی دیده نمی شود و مدیران این بخش را فرسوده می کند.

تاجیک افزود: در چنین شرایطی، مدیران توانمند، تحصیلکرده و باتجربه روابط عمومی ترجیح می دهند فضای دیگری را تجربه کنند و از بدنه صنعت جدا شوند؛ نگاهی به مدیریت های روابط عمومی شرکت های بیمه نیز نشان می دهد عموم کسانی که چند سالی در مسئولیت خود باقی مانده اند، یا حلقه کارکنان زیرمجموعه را از دست داده اند و یا این که برای انجام امور خود از مشاوران بیرونی کمک گرفته اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره روابط عمومی های صنعت بیمه که هرسال برگزار می شود، گفت: بیمه مرکزی اقدامات روابط عمومی شرکت های بیمه ای را دریافت کرده و آنها را رتبه بندی می کند، اما متاسفانه این رتبه بندی، مبنای دقیقی ندارد. به عنوان مثال شرکت های مناطق آزاد با بودجه و دامنه فعالیت محدود، با شرکت های بزرگ مقایسه می شوند و طبیعی است که این قیاس نمی تواند دقیق باشد و از سوی دیگر، شرکت هایی که فعالیت های خود را برون سپاری می کنند با شرکت هایی که از ظرفیت درون سازمانی استفاده می کنند، نمی توانند با یکدیگر مقایسه شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار