| کد مطلب: ۲۲۲۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با مسئولان دانشگاه علم و صنعت عنوان كرد:

اجرای طرح های نوآورانه در جزیره کیش با پشتوانه علمی

جعفر آهنگران در جلسه امضا قراردادی فی مابین سازمان منطقه آزد کیش و دانشگاه علم و صنعت بر افزایش فعالیت های نوآورانه در حوزه های مختلف این منطقه تاکید کرد.

اجرای طرح های نوآورانه در جزیره کیش با پشتوانه علمی

آرمان ملی آنلاین -به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش دکتر جعفر آهنگران مدیر عامل این سازمان در جلسه امضا قرارداد تخصیص زمین دانشگاهی به دانشگاه علم و صنعت که امروز سه شنبه 26 خرداد برگزار شد گفت: کیش به عنوان نسل جدید مناطق آزاد و پیشرو در ایجاد مرکز بین المللی ارائه خدمات مالی، بانکی، بیمه ای و مباحث گردشگری ، باید فعالیت های علمی شرکت های دانش بنیان را با کمک دانشگاه ها در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست افزایش دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:محیط زیست جزیره باید به جد مورد توجه قرار گیرد و توسعه اقتصادی موجب مغفول ماندن عوامل موثرغیر اقتصادی در روند پیشرفت كیش نشود.

دکتر آهنگران افزود: ما بیش از آموزش به دنبال حضور علم و صنعت و فناوری های جدید در کارکرد های منطقه آزاد کیش هستیم و تلاش می كنیم تا از پشتوانه علمی و مبنا و چارچوب نظری طرح های زیست محیطی اطمینان حاصل كنیم.

آهنگران با اشاره به اینکه کشور به زودی از این تحریم ها عبور خواهد کرد گفت: کیش باید با آمادگی کامل برای معرفی خود در عرصه های بین المللی را داشته باشد و استقرار 380 شرکت دانش بنیان و دانشگاه علم و صنعت در مرکز نوآوری کیش می تواند زمینه این امر مهم را فراهم آورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بستر سازی برای استقرار بورس بین الملل و بانک های آفشور در کیش خبرداد و عنوان کرد: انتظار می رود دانشگاه علم و صنعت و دیگر دانشگاه ها با دارا بودن استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و بحث های نو آوری، سازمان منطقه آزاد کیش را برای دستیابی به اهداف حوزه صنعت و دانشگاه یاری کنند.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: در تفاهمنامه ای با وزارت علوم که سال های گذشته به امضا رسیده مباحث مرتبط با دریا، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و گردشگری کیش مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:اکنون دانشگاه علم و صنعت در پژوهشکده محیط زیست مستقر شده و ما باید با توجه به ابلاغ های طرح جامع که بر حفظ محیط زیست جزیره تاکید دارد، به کمک دانشگاه و محیط زیست، مباحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگ سازی و حفاظت را با محوریت پژوهشکده دنبال کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش این جزیره را یک منطقه آزاد دانشگاهی با رویکرد نسل چهارم برشمرد و افزود: استقبال دانشگاه ها برای حضور در کیش بسیار زیاد است و ما این مسئولیت را داریم تا حمایت بیشتری از آنها داشته باشیم، چرا که دانشگاها می توانند در ابعاد مختلف بین المللی سازی و تقویت رویکرد توسعه دریا محور و مسائل مرتبط با آن همچنین تقویت حفظ محیط زیست، برگزاری دوره های بین المللی، گردشگری علمی و آموزشی و اتصال به بازار جهانی ما را یاری کنند.

سعید پورعلی تبدیل شدن این منطقه به کانون تکاپوهای علمی را یکی از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت: در این صورت به راحتی می توانیم کنفرانس های علمی، پژوهشی، فرهنگی همچنین جشنواره های علمی را در کیش برپا کنیم و مرکز همایش ها های بین المللی جزیره نیز با ظرفیت بسیار خوب آمادگی دارد تا از رویداد های علمی بین المللی دانشگاهی میزبانی کند.

همچنین جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ضمن تبریک دهه کرامت و تشریح برخی اقدامات این مجموعه گفت: این دانشگاه حدود سه سال است که با نگاهی جدید به جزیره کیش، وارد مذاکره با سازمان شده و ما با توجه به تجربیاتی فعالیت های پیشین در جزیره با دیدگاهی فراتر از بحث های آموزشی به فعالیت مشغول هستیم.

وی افزود: با هماهنگی سازمان محیط زیست، وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی برای فعال شدن در حوزه پژوهش در مباحث زیست محیطی و محیط زیست دریا تفاهم نامه ای سه جانبه امضا کردیم تا با تجهیز پژوهشکده، تامین نیروی انسانی متخصص و همکاری های سازمان منطقه آزاد کیش رفع مشکلات زیست محیطی منطقه به ویژه جزیره را پیگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ورود لکه های نفتی به اطراف جزیره را موضوع مورد بحث دیگری عنوان کرد و اظهار داشت : دانشگاه علم و صنعت در دانشکده فناوری های نوین با کمک سازمان بنادر و دریانوردی این موضوع را پیگیری و دستگاه اسکیمیر نفت روب ساخته و تست شد.

وی افزود : پس از كسب تاییدیه ، مقرر شد از طریق یکی از شرکت های وابسته به دانشگاه، این موضوع عملیاتی شود که این اقدام بسیار خوبی برای جزیره خواهد بود.

جبارعلی ذاکری بیان داشت: دانشگاه علم و صنعت در سال های اخیر فعالیت های بسیار خوبی در ایجاد مراکز نوآوری داشته و این امر تحرک و پویایی مطلوبی برای دانشگاه به همراه داشته است، در جزیره کیش نیز یکی از فعالترین نهادها و موسسات مستقر در مرکز نوآوری هستیم.

وی گفت: مرکز نوآوری کیش که دانشگاه علم و صنعت نیز سهم کوچکی در آن دارد، در حوزه فناوری نوآوری و اثر بخشی اجتماعی نقش موثری برای منطقه خواهد داشت و امیدوارم هر روز روند توسعه ای خود را طی کند تا جوانان و مردم ساکن در منطقه با یادگیری مباحث مرتبط بافناوری های نو ظهور گامی بزرگ در جهت توسعه بردارند.

نادر شریعتمداری نیز در این جلسه عنوان کرد: فعالیت های نوآورانه می تواند مبنای توسعه قرار گیرد، با فراز و فرود هایی که از لحاظ تحریم ها وجود دارد و به زودی حل خواهد شد، باید خود را برای حرکتی بزرگ آماده کنیم و رویکردی برای رقم زدن حرکتی ماندگار در مباحث نوآوری در پیش بگیریم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار