| کد مطلب: ۲۲۲۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

کشف ۹۰ درصد موادمخدر در مرزهای ایران/کشورهای اروپایی و سازمانهای بین‌المللی قدردان ایران باشند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از ۳۸۰۰ نفر از فرزندان این کشور در نیروی انتظامی در راه مقابله و مبارزه با ورود مواد مخدر به شهادت رسیدند.

کشف ۹۰ درصد موادمخدر در مرزهای ایران/کشورهای اروپایی و سازمانهای بین‌المللی قدردان ایران باشند

آرمان ملی آنلاین -سردار سرتیپ پاسدار اشتری در نشست تخصصی «یاریگران زندگی-همکاری‌های فرابخشی و بین‌المللی-پیشگیری از اعتیاد» که به مناسبت بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در دنیا و به عبارتی در جهان موضوع موادمخدر است. همانطور که نماینده unodc اشاره کرده‌اند بیش از ۲۶۵ میلیون نفر در جهان درگیر مواد مخدر هستند. یک موضوع استراتژیک برای جهان محسوب می‌شود و متاسفانه روند افزایشی هم در جهان نگران‌کننده است که بر اساس گزارشها، سال‌های گذشته این روند افزایشی را در تمام کشورها مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های بین‌المللی، سازمان‌های مسئول، مسئولانه پای کار بیایند. توقع جمهوری اسلامی ایران هم این است که بیشتر از گذشته و با برنامه‌ریزی و اراده بیشتر و عزمی راسخ، این مبارزه و مقابله را ادامه دهند. یک آسیب‌شناسی در سطح بین‌المللی باید صورت گیرد که چرا با این همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و اینکه واقعا مطالبه مردم جهان برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است، باز این روند رشد را ملاحظه می‌کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران هم در سیاست‌های کلان به این موضوع اشاره شده است، گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری از سالهای گذشته به این موضوع مهم اشاره شده است. در جلسات آسیبهای اجتماعی که محضر ایشان با سران قوا و تعدادی از مسئولان ذیربط تشکیل می‌شد ایشان ۵ آسیب را اولویت قرار دادند و راس آنها موضوع اعتیاد بود و ایشان شخصا به این موضوع ورود پیدا کردند و یک کلیپ کوتاهی را در یکی از جلساتی که محضر ایشان ارائه شد، خانواده ای که درگیر اعتیاد بود و سرپرست آن خانواده درگیر اعتیاد شده بود و اثراتی که در خانواده گذاشته بود را به تصویر کشیده بود و ایشان فرمودند این موضوع را ضربدر هزاران نفر کنید و واقعا با نگرانی و دغدغه بسیار زیاد به این موضوع پرداختند و از همه خواستند مسئولین مربوطه پای کار بیایند و اقداماتی که باید در ایران انجام دهیم، با شدت و قوت و برنامه پیش بروند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند این ادعا را کند و مستنداتش هم است که پیشتاز در مقابله با موادمخدر و مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از جرم است؛ دلیل این ادعا هم شهدایی است که تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۸۰۰ نفر از فرزندان این کشور در نیروی انتظامی در راه مقابله و مبارزه با ورود مواد مخدر به شهادت رسیدند، گفت: هیچ سندی نمی‌تواند قوی‌تر از این باشد.

سردار اشتری در بخش دیگری افزود: ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با موادمخدر داریم. پس ما بیشترین شهید و جانباز را به نسبت تمام کشورها داریم. بیشترین کشفیات را هم داریم، البته ما به دلیل اینکه همجوار هستیم با کشوری که تولیدکننده و توزیع‌کننده مواد مخدر است و آن هم به جهت حضور آمریکایی‌ها در آن کشور تولید و توزیع چندبرابر شد. متاسفانه ما بیشتر در معرض خطر و آسیب هستیم و بیشتر هم باید مراقبت، مقابله و مبارزه کنیم که این کار صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیشترین کشفیات متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در سال گذشته ۱۰۱۰ تن مواد مخدر (انواع مختلف که بیشتر آن تریاک است) کشف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کشفیات ما در شرق کشور است و این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که ۹۰ درصد کشفیات در مرز است و مابقی در داخل شهرهاست و اگر این کنترل ها در جدار مرز توسط مرزبانان و همکارانی که در این حوزه کار می‌کنند نبود، ما باید مقدار زیادی از آن را در شهرهای مختلف پیدا می‌کردیم کما اینکه آن ۱۰ درصدی هم که کشف شده رقم بالایی است. در تهران و شهرهای مرکزی با همت همکاران توانستند آنها را کشف کنند اما ما معتقدیم که مقدار زیادی هم وارد شده است.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم برای در امان ماندن و سلامت جوانان و مردمان خود می‌کوشد و هم برای جوانان اروپایی و کشورهای دیگر؛ یعنی اگر امروز همکاران و عزیزانی که در مرزها و شهرها در حال مبارزه هستند با هدف این است که این بلای خانمان سوز از جمهوری اسلامی ایران و هم کشورهای دیگر رخت ببندد. باید سازمانهای بین المللی و همه کشورهایی که اگر این مواد مخدر داخل شان می‌رفت باعث می‌شد تعداد زیادی از مردم و جوانان‌شان مبتلا به این بلا شوند، لذا قدردان زحمات جمهوری اسلامی ایران باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار