| کد مطلب: ۲۲۲۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

رییس انجمن زنجیره ارزش تایر :

ضرورت بازگرداندن ارز ۴۲۰۰ تومانی به صنعت تایر کشور / ممنوعیت صادرات تایر لغو شود

در پی نوسان بی‌سابقه قیمت‌ها در بازار ارز، صنعت تایر با چالش‌های متعددی متاثر از بی‌ثباتی قیمت دلار مواجه شده است؛ در همین رابطه رییس انجمن زنجیره ارزش تایر کشور با تاکید بر ضرورت اختصاص مجدد ارز ۴۲۰۰ تومانی به صنعت تایر گفت: برای اینکه کارخانه ها سرپا بمانند و مصرف کننده ها نیز به راحتی به تایر دسترسی داشته باشند دولت باید تایر را به عنوان کالای استراتژیک تعریف کند تا صنعتگران دوباره بتوانند ار ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند.

ضرورت بازگرداندن ارز ۴۲۰۰ تومانی به صنعت تایر کشور / ممنوعیت صادرات تایر لغو شود

آرمان ملی آنلاین -محمدرضا گنجی رییس انجمن زنجیره ارزش تایر ظهر چهارشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت : مهم ترین مساله در شرایط کنونی مربوط به نرخ ارز است. از زمانی که دولت ارز 4200 تومانی را از این صنعت حذف کرد، نرخ تایر در کشور به 2.5 برابر افزایش یافت. در نتیجه این گرانی موجب کاهش توان خرید شد و انباشت تایر در انبار ها را رقم زد . وی در ادامه تاکید کرد : برای اینکه کارخانه ها سرپا بمانند و مصرف کننده ها نیز به راحتی به تایر دسترسی داشته باشند دولت باید تایر را به عنوان کالای استراتژیک تعریف کند تا صنعتگران دوباره بتوانند ار ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند.


دولت مجوز صادرات را به ما نمی دهد
وی در مورد صادرات تایر و مشکلات پیش روی آن توضیح داد : متاسفانه به رغم اینکه مشتریان خارجی برای تولیدات تایر ما وجود دارد،نمیتوانیم تولیدات خود را صادر کنیم . چون دولت معتقد است که اگر تایرهای تولیدی صادر شود، با کمبود تایر در داخل کشور مواجه خواهیم شد، در حالی که این چنین نیست و با سیاست گذاری درست می توان این مشکل را حل کرد .


بازار جهانی را از دست دادیم
عبدالله شهریوری دبیر انجمن زنجیره ارزش تایر نیز در مورد صادرات تایر گفت: تا سال ۹۸ صادرات تایر مجاز بود و میزان صادرات به نحو مطلوبی رو به رشد بود به طوری که رقم صادرات از حدود ۵۷ میلیون دلار در سال ۹۵ به ۱۱۱ میلیون دلاردر سال ۹۸ رسید و بعد از آن ممنوع شد.وی همچنین اظهار داشت : آمار ها نشان می دهد در حالی که صادرات تایر رو به رشد و ارزآور بود، لغو شد و متاسفانه ما بازار خوب جهانی را در این حوزه از دست دادیم ؛ اکنون نیز بازگشت به آن کار دشواری خواهد بود.


تایر به قیمت قبلی بازگردد
گنجی در ادامه با بیان اینکه تولیدکنندگان تایر انتظارات متعددی از دولت جدید دارند، گفت : درخواست ما از رئیس جمهور
منتخب آن است که مشکل ارز را برای صنعتگران این حوزه حل کند . در شرایط کنونی به واسطه گرانی تایر در کشور، توان خرید این کالا در بین مردم بسیار کاهش یافته و ضروری است که قیمت تایر به قیمت قبلی بازگردد.

خدمات ویژه شرکت آرتا ویل به مشتریان در خصوص تعویض تایر
وی همچنین با اشاره به خدمات ویژه شرکت آرتا ویل به مشتریان گفت : شرکت آرتا ویل ، تایرهای ساییده و فرسوده ای که ایراد آن ها از کارخانه باشد بدون قید و شرط تعویض می کند؛ اما مصرف نادرست مصرف کننده شامل این طرح نخواهد شد .

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار