| کد مطلب: ۲۸۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

عدالت توزیعی برای اولین بار در پاكسان عملیاتی شد

عدالت توزیعی در پاكسان با افزایش دویست درصدی پاداش تولید كاركنان محقق شد.

عدالت توزیعی برای اولین بار در پاكسان عملیاتی شد

آرمان ملی آنلاین -مفهوم عدالت توزیعی بر توزیع عادلانه منابع و منافع جامعه بین اقشار مختلف تأکید دارد و در این روزهای سختی كه گریبان صنعت را گرفته و هر روز شاهد كوچكتر شدن سفره كارگران هستیم و یا اخبار ناخوشایندی از گوشه و كنار صنعت به گوش می رسد شنیدن خبرهای خوش و شیرینی كه دل ها را زنده می كند نوای امیدی است كه ما را به آینده صنعت كشور بیش از گذشته دلگرم می سازد.

افزایش قابل توجه دویست درصدی پاداش تولید شركت پاكسان بازتاب بسیار خوبی در رسانه هایی همچون اقتصاد و تجارت، اقتصاد گویا، آرمان ملی، بورس 24و…..داشته است و این نشان از توجه ویژه به كارگران و پرسنل این مجموعه دارد كه می تواند در این برهه زمانی كمك شایانی به اقتصاد خانواده آنها داشته باشد و الگوی خوبی برای سایر شركت های تولیدی و صنعتی باشد تا بخشی از درآمد خود را برای بهبود شرایط پرسنل خود هزینه كنند.

در واقع این هزینه كرد به نوعی سرمایه گذاری در جهت روحیه بخشی و بهبود كار در محیط تولید است كه در كوتاه مدت به سبد درآمدی آن مجموعه باز می گردد.
اقدام اخیر شركت پاكسان مثال روشنی در عدالت توزیعی است كه در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم؛

این مجموعه پس از حضور حسن بقائی به عنوان مدیرعامل و همزمان با اجرایی نمودن طرح های متعدد رفاهی، در قانون پرداخت پاداش تولید بازنگری اساسی صورت داد تا پرسنل این مجموعه طعم عدالت در پاداش و دستمزد را بچشند.

با توجه به اینكه علیرغم افزایش میزان تورم، در سال های گذشته در مبلغ پاداش تولید پرسنل پاكسان تغییری ایجاد نشده بود با دستور مستقیم مدیرعامل مجموعه در توزیع این درآمد بازنگری شد تا هر فرد متناسب با شرح وظایف و كاری كه انجام می دهد از این امتیاز برخوردار شود.

در مدت زمانی كه از مسئولیت بقائی در پاكسان می گذرد این مجموعه شاهد تحولات جدی و اساسی بوده است و تغییرات ملموسی رخ داده كه بخشی از آن در حوزه اقدامات رفاهی و خدماتی به پرسنل مجموعه خلاصه می‌شود.

بی شك توجه به پرسنل خصوصا كارگران یك مجموعه اتفاق خوش آیندی است كه می توان ثمره آن را در بهره‌وری كاركنان و بازدهی مجموعه به عینه مشاهده نمود و مشخصا تیم مدیریتی پاكسان در فرایند بهبود بخشی به امور كارگران، این مسئله را به صورت جدی مد نظر قرار داده و به آن توجه ویژه داشته است.

شعار سال جاری تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدائی‌هاست و یقینا حمایت از قشر آسیب پذیر كارگر به غیر از اجر اخروی ثمرات فراوانی نیز در مجموعه تولیدی از خود بر جای می گذارد كه نمی توان آن را در حوزه تولید و درآمدزا بودن یك مجموعه نادیده گرفت.

شركت پاكسان با بیش از شش دهه قدمت و نزدیك به هزار نفر پرسنل كه به صورت مستقیم در آن مجموعه مشغول به كار هستند نمونه خوبی برای تشریح رابطه مدیریت با پرسنل مجموعه است چرا كه شواهد حاكی از این است كه مدیرعامل پاكسان با ایجاد حس همدلی در مجموعه به شكلی اقدام كرده كه تمامی پرسنل "پاكسان" را از آن خود می دانند و برای سربلندی و دسیابی به موفقیت تمام تلاش خود را به كار می گیرند تا اهداف و برنامه های مورد نظر مدیریت مجموعه تمام و كمال اجرایی و عملیاتی شود.

آنچه كه مشخص است مدیرعامل این مجموعه با افزایش پاداش تولید تلاش دارد به همه كاركنان این پیام را بدهد كه در ازای كاری كه انجام می دهید دستمزد متناسب با آن دریافت می كنید و این امر می تواند مشوق خوبی برای انجام درست كار درست در یك مجموعه باشد كه دریچه ای نو در صنعت شوینده این كشور گشوده است.

اقدامات صورت گرفته توسط بقائی مدیرعامل پاكسان فصل تازه ای از توجه به پرسنل در این مجموعه است كه به زودی ثمره و اثرات مثبت آن را در بیرون از این مجموعه به منصه ظهور خواهد رسید.

مدیران سازمان ها این روزها باید همچون رهبر اركستر تلاش كنند تا بتوانند نوای موزونی از همدلی با كارگران خلق كنند تا بیش از گذشته زمینه رشد و شكوفایی مجموعه های تولیدی خود را فراهم نمایند و صنعت كشور را بیش از پیش به سمت و سوی بالندگی و شكوفایی مورد نظر مقام معظم رهبری و منویات ایشان در حوزه صنعت و اقتصاد كشور كه بارها بر آن تاكید نموده اند سوق دهند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از شجرنیوز، بقایی با سابقه مدیریتی كه در سطح كلان مدیریت كشور دارد به خوبی از این قضیه آگاه است كه نبض تولید در دستان كارگر است و اگر كارگران یك مجموعه رضایت شغلی داشته باشند قطعا آن مجموعه در اجرای برنامه های خود موفق خواهد بود و می تواند به شایستگی رسالت خود را در قبال هموطنان، شهروندان و پرسنل مجموعه به درستی ایفا كند و در تولید و ارائه محصولی با كیفیت و جلب رضایت مشتری و سهامداران به نمونه ارزنده ای در صنعت كشور تبدیل شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار