| کد مطلب: ۲۸۳۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

بانک‌ها تعطیل شدند

بانک مرکزی اعلام کرد: از ۲۹ تیر تا سوم مرداد کلیه شعب بانک های دولتی و خصوصی در استان های تهران و البرز تعطیل است.

بانک‌ها تعطیل شدند

آرمان ملی آنلاین - طبق اعلام بانک مرکزی، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در استان‌های تهران و البرز از روز سه شنبه ( ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ) تا پایان روز یکشنبه ( سوم مرداد ۱۴۰۰ ) تعطیل است.

بر این اساس، باتوجه به فعالیت سایر شعب بانک ها در استان های دیگر و در راستای تسهیل مبادلات مالی مشتریان، سامانه های پرداخت بین بانکی نظیر ساتنا و پایا به جز روز جمعه مورخ یکم مرداد ۱۴۰۰، فعال بوده و مشتریان می‌توانند با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک اقدام به انجام تراکنش های غیر حضوری کنند.

جریان فعالیت بانک های خصوصی در تعطیلات

اما در همین راستا، کانون بانک های خصوصی طی اطلاعیه ای بر تعطیلی کلیه بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در روزهای ۲۹ تیر تا پایان روز یکشنبه سوم مرداد ماه در استان های تهران و البرز تاکید کرد.

بر این اساس، اعلام شده که سامانه های چکاوک، پایا و ساتنا کماکان در این ایام پایدار خواهد بود و عندالزوم مدیران در خصوص پشتیبانی از این سامانه ها و ارتباطات ارزی و نیز پول رسانی برای خودپردازهای بانکی مسئولیتی را تعیین خواهند کرد و به منظور ارائه صرفا خدمات دریافت و پرداخت و تسهیل امور خدمات الکترونیک تعداد اندکی از شعب را مامور خواهند کرد.

طبق اعلام کانون بانک‌های خصوصی حسب اعلام تلفنی بانک مرکزی به لحاظ انطباق سررسید تعدادی از ضمانت نامه ها با ایام پیش رو در سامانه سپام، در روز دوشنبه آماده پیام گیری برای تعیین تکلیف ضمانت نامه ها خواهد بود.

همچنین در این زمینه علیرضا قیطاسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این مدت تمام شعبه‌های بانک‌ها در این دو استان آمادگی این را دارند تا به صورت ۲۴ ساعته خدمات خود را به صورت غیرحضوری به مشتریان ارائه کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه یادآور شد که بانک‌ها در سایر شهرستان‌ها به جز استان تهران و البرز تعطیل نیستند.

جریان تعطیلی بانک های دولتی
همچنین طبق اعلام شورای هماهنگی بانکهای دولتی،با توجه به تصمیمات جلسه فوق العاده مشترک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی تمامی دستگاه های دولتی، اصناف و بانکها در استانهای تهران و البرز ،
تمامی بانکها در استانهای تهران و البرز تعطیل بوده و ادارات مرکزی پشتیبان برای پاسخگویی و پشتیبانی
سایر استانها با حداقل کادر مورد نیاز فعال خواهند بود.

این شورا از مردم استانهای تهران و البرز خواسته تا امور بانکی ضروری خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

گفتنی است، در راستای تعطیلی بانک‌ها، فعالیت بازار سرمایه نیز همزمان متوقف می شود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز علی ربیعی- سخنگوی دولت - اعلام کرد که با پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور، تمامی ادارات استان های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار