| کد مطلب: ۲۸۴۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

بی‌توجهی به ظرفیت‌های اشتغال در استان کرمانشاه/ هم درگیر سیل و زلزله بودیم و هم مورد کم‌لطفی دولت قرار گرفتیم

نماینده کرمانشاه گفت: متاسفانه کرمانشاه درگیر زلزله و سیل بود و در کنار این بلاها، کم‌لطفیِ دولت هم شامل حال ما شد و آنچه که انتظار می‌رفت برای استان کرمانشاه انجام داده نشد.

بی‌توجهی به ظرفیت‌های اشتغال در استان کرمانشاه/ هم درگیر سیل و زلزله بودیم و هم مورد کم‌لطفی دولت قرار گرفتیم

آرمان ملی آنلاین -عبدالرضا مصری (نماینده کرمانشاه در مجلس یازدهم) در خصوص وضعیت اشتغال در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه اقدام به‌جا و درستی در زمینه‌ی اشتغال در این دولت برای استان کرمانشاه انجام نشده است. پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه که قرار بود در این استان تاسیس شود با شروع به کار دولت یازدهم رها شد و آنچنان که باید در زمینه‌ی اشتغال کاری صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه کرمانشاه به لحاظ معضل بیکاری همواره در رتبه‌های نخست قرار داشته است، گفت: شهرهای استان کرمانشاه مثل اسلام آباد غرب و جوانرود بدترین وضعیت اشتغال را در کشور دارند؛ این درحالیست که استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغال دارد. اول اینکه ایجاد پالایشگاه می‌توانست به عنوان یکی از ظریفیت‌های این استان مورد توجه قرار بگیرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. ظرفیت آن پالایشگاه ۱۵۰هزار بشگه در روز بود که می‌توانست بسیاری از صنایع پایین دستی خود را تغذیه کند و چندین پتروشیمیِ ال‌ای بی‌ داشته باشد، از اینرو راه‌اندازیِ آن پالایشگاه می‌توانست اقدام خوبی برای ایجاد اشتغال باشد.

مصری افزود: همچنین استان کرمانشاه مستعد کشاورزی است اما متاسفانه به صنایع تبدیلی کم توجهی شد و شرکتهای دولتیِ مسئول مثل ایمیدرو و ایدرو خدمتی در این استان انجام ندادند.

وی تصریح کرد: در زمینه‌ی زیرساختهای گردشگریِ استان نیز کم‌توجهی شده است. متاسفانه ما هم درگیر سیل و زلزله بودیم و در کنار این بلاها، کم‌لطفیِ دولت هم شامل حال ما شد و آنچه که انتظار می‌رفت برای استان کرمانشاه انجام داده نشد.

نماینده کرمانشاه گفت: در زمینه‌ی صنایع هم همین مشکل را داشتیم که خوشبختانه بخش خصوصی فعال وارد شد اما تنها کارخانه‌ای که در این دولت برای آن کلنگ به زمین زدند، لاستیک زاگرس بود که یکی دو سال بعد از سفر آقای روحانی به استان، تابلوی این کارخانه را جمع کردند و امروز دیگر هیچ اثری از آن نیست و به نظر می‌رسد صرفا اقدامی نمایشی بوده است.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، مصری در پاسخ به این سوال که نمایندگان استان کرمانشاه چه اقدامی برای بهبود وضعیت اشتغال در این استان انجام داده‌اند، گفت: آنچه وظیفه‌ی نمایندگان بود انجام داده شد. ما چندین جلسه درمورد ایجاد پالایشگاه آناهیتا گذاشتیم و قول‌های بسیاری هم دادند که در نهایت به آن عمل نشد. البته با پیگیری نمایندگان، منطقه‌ی آزاد قصر شیرین به تصویب مجلس و بعد به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید که امیدواریم زیرساختهای منطقه‌ی آزاد هر چه سریع‌تر اجرایی شود که به سرنوشت پالایشگاه آناهیتا دچار نشود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار