| کد مطلب: ۲۹۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

رییس هیأت مدیره بانك صنعت و معدن خبر داد

رسیدن به نقطه سودآوری مطلوب در صورت های مالی بانك صنعت و معدن

اصغر پاك طینت در نشست مجمع عمومی بانك صنعت و معدن، از رسیدن به نقطه سودآوری مطلوب در صورت های مالی این بانك سخن گفت.

رسیدن به نقطه سودآوری مطلوب در صورت های مالی بانك صنعت و معدن

آرمان ملی آنلاین -به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن، وی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این بانك كه در تاریخ بیست و ششم تیرماه سال جاری برگزار شد، اظهار داشت: در عملكرد سال مالی منتهی به پایان اسفند 99 این بانك با سود حساب های خود را بست.
پاك طینت افزود: بانك صنعت و معدن اولین بانك دولتی است كه در سال جاری موفق شد مجمع عمومی خود را برگزار كند و از این نظر مورد توجه و تقدیر رئیس مجمع دكتر فرهاد دژپسند قرار گرفت.
رییس هیأت مدیره بانك صنعت و معدن با اشاره به اهمیت و لزوم افزایش سرمایه این بانك گفت: در حال حاضر با تعهدات ارزی بالای بانك لزوم توجه به بهبود نسبت كفایت سرمایه بانك ضروری است.
وی خاطرنشان كرد: سال 99 را در شرایطی پشت سرگذاشتیم كه كشور درگیر بحران كرونا و افزایش تحریم های ظالمانه اقتصادی و بانكی بود اما علی رغم همه این مشكلات موفق شدیم عملكرد قابل قبولی در شاخص های مالی و اعتباری داشته باشیم.
پاك طینت ادامه داد: در سال گذشته در شاخص هایی مانند پرداخت تسهیلات، مصوبات و قراردادها در حدود 60 درصد و در شاخص هایی مانند وصول مطالبات، اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه های ریالی در حدود 140 درصد، رشد را شاهد بودیم.
پاك طینت عنوان داشت: با تلاش و كوشش تمامی همكاران در مجموعه بانك صنعت و معدن اقدامات و برنامه های مهمی مانند افزایش 72 درصدی پرداخت تسهیلات، عدم ایجاد تعهدات ارزی جدید، عدم اضافه برداشت از حساب های بانك نزد بانك مركزی و تأمین مالی 40 شركت دارویی به مبلغ 10 هزار و 762 میلیارد ریال در راستای انجام مسئولیت اجتماعی این بانك جهت پیشگیری از شیوع ویروس كرونا تحقق یافت.
وی بیان داشت: همچنین پیاده سازی حاكمیت شركتی و بانكداری دیجیتال و تدوین و تصویب برنامه راهبردی پنج ساله این بانك، رخداد بزرگ دیگری بود كه به همت و تشریك مساعی همه كاركنان به انجام رسید.
رییس هیأت مدیره این بانك اهم دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 99 را تمركز بر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات تكمیلی طرح هایی با پیشرفت فیزیكی بیشتر از 70 درصد، افزایش تمركز بر وصول مطالبات، افتتاح 8 محصول و خدمت نوین دیجیتال شامل پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات (پات)، سامانه دیجیتال فرایندی (سدف)، همراه دیجیتال فرایندی (هدف)، تفویض اختیار شرکتی (تاش)، سامانه اختیارات حد بانکی (ساحب)، اعتبارسنجی نشانی مشتریان، احراز هویت عینی غیرحضوری و امضای الکترونیکی و بهره برداری از مرکز عملیات امنیت فاوا (SOC) ، همكاری با دانشگاه‌های برتر كشور (امیركبیر، صنعتی شریف، تربیت مدرس، جهاد دانشگاهی)، فروش سهام و دارایی های بانك در راستای اجرای مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر دانست.
پاك طینت همچنین افتتاح 22 طرح بزرگ تولیدی با حضور مقامات بلندپایه كشوری را دستاورد مهم دیگری دانست كه در سال 99 با تأمین مالی بانك صنعت و معدن به انجام رسید و در نتیجه بهره برداری از این طرح ها برای 7 هزار و 804 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.
رییس هیأت مدیره بانك صنعت و معدن افزود: در سال گذشته به 99 شركت دانش بنیان چندین فقره تسهیلات پرداخت شد كه نسبت به سال پیش از آن 102 درصد افزایش داشت.
وی در تشریح اقدامات این بانك در راستای اجرای تکالیف مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر گفت: در سال گذشته سهام تعدادی از شركت های بانك صنعت و معدن عرضه شد و تعداد 68 فقره از املاك مازاد بانك نیز به فروش رسید.
پاك طینت اعلام داشت: سود سهام شركت‌های تابعه بانك كه مشتمل بر 5 شركت می باشد در سال 99 به رقمی بیش از دو برابر نسبت به سال 98 افزایش یافت.
وی با اشاره به تدوین و آغاز اجرای برنامه راهبردی پنجم بانك در سال 99 بیان داشت: تمركز بر صنایع صادرات گرا، دانش بنیان و فناوریهای نوین، استقرار كامل حاكمیت شركتی و بانكداری شركتی و دیجیتال، تأمین مالی دوجانبه عرضه و تقاضا در بخش صنعت و معدن، ارتقای فرهنگ سازمانی و بهره وری نیروی انسانی، عملیات بانكداری سرمایه گذاری (تأمین از بازار سرمایه) و تأمین مالی پایدار منابع از استراتژیهای این برنامه راهبردی می باشد.
اصغر پاك طینت در خصوص راهكارهای برون رفت از چالش های پیش روی بانك اظهار داشت: افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانك، استمرار کاهش پورتفوی ارزی بانك برای سال های آتی، اولویت دهی وصول مطالبات و به بهره برداری رساندن طرح های با پیشرفت مناسب و تعیین ساز وكار متفاوت نظارتی و ارزیابی برای بانك‌های توسعه‌ای در مقایسه با سایر بانک‌ها از جمله راه حل های پیشنهادی برای عبور از مشكلات و موانعی است كه بانك صنعت و معدن با آنها مواجه است.
وی در پایان از تلاش های بی شائبه تمامی كاركنان بانك به خصوص مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و كاركنان بخش های مالی و حسابداری در برگزاری مجمع عمومی این بانك تقدیر و تشكر نمود و تأكید كرد: امیدواریم امسال نیز در انجام مأموریت بانك و سیاست های ابلاغی و تحقق اهداف و چشم اندازهای تدوین شده به موفقیت های بیشتری نایل شویم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار