| کد مطلب: ۲۹۴۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

فولاد سنگان، تأمین‌كننده پایدار مواد اولیه فولاد در شرق كشور

فولاد سنگان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید گندله در شرق کشور با هم‌افزایی، تدوین استراتژی‌های مناسب، کاهش توقفات با وجود قطعی‌های مکرر جریان برق و گاز، نقش به سزایی در تأمین گندله موردنیاز فولاد مبارکه، داشته است.

فولاد سنگان، تأمین‌كننده پایدار مواد اولیه فولاد در شرق كشور

آرمان ملی آنلاین -مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت سالگرد افتتاح گندله‌سازی 5 میلیون تنی این شرکت در سال 1396 اظهار داشت: فولاد سنگان از ابتدای تأسیس تاکنون با تولید نزدیک به 11 میلیون تن گندله، تأثیر بسزایی در رفع چالش تأمین مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان داشته است. همان‌طور که در سال گذشته این شرکت به‌منظور مطابقت با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف تولیدی و همچنین هم‌سویی با شعار سال و فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید، اهم فعالیت‌ها و توجه خود را به بخش تولید معطوف کرد.

علی امرایی اظهار داشت: برنامه‌ریزی منسجم در شرکت فولاد سنگان باعث دست‌یابی سریع‌تر به اهداف تولیدی شرکت شد. رویکرد فولاد سنگان در سال گذشته استفاده از تمامی ظرفیت‌های تولیدی مبتنی بر بومی‌سازی، ارتقای سیستم‌های نگهداری، کاهش توقف و مدیریت هزینه‌ها باوجود کمبود مواد اولیه بود و توانستیم اهداف فراتر از برنامه پیش‌بینی‌شده را محقق سازیم. هرچند در سال‌های اخیر کمبود کنسانتره یکی از معضلات جدی تولیدکنندگان گندله به شمار می‌رود، اما شرکت فولاد سنگان توانست با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، این نقیصه را کم اثر نماید.

وی افزود: شرکت فولاد سنگان با هدف‌گذاری مناسب موفق به ثبت رکوردهای تولید روزانه و ماهیانه گردید و توانست افزایش تولید 34 درصدی در سال 99 را نسبت به سال 98 ثبت نماید که نشان از هدف‌گذاری دقیق و منطقی شرکت دارد. تولید تجمعی گندله فولاد سنگان در سال 99 به میزان 3 میلیون و 304 هزار تن بود. فولاد سنگان در سه ماه اول سال جاری تولید تجمعی گندله به میزان بیش از 1 میلیون و 245 هزار تن را محقق ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد سنـگان در راستای جلوگیری از خام فروشی، تحقق شعار جایگزینی معدن به‌جای نفت، در راستای همراهی با گام دوم انقلاب و با هدف تکمیل زنجیره ارزش در تولید فولاد اقدام نمود و امسال نیز با تأکید بر شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» قدم‌های خود را مصمم‌تر برخواهد داشت.

مدیرعامل فولاد سنگان تصریح کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به‌عنوان زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه موفق شد بعد از رکوردهای پی‌درپی در سال گذشته، امسال نیز علی‌رغم تعطیلات، به علت بیماری کرونا و قطعی برق، به رشد قابل‌توجهی در تولید گندله دست یابد.

امرایی افزود: تلاشگران فولاد سنگان در سه‌ماهه ابتدایی سال 1400 با تولید حدود 1 میلیون و 111 هزار تن گندله، با رشد 65 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، موفق به تأمین بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مواد اولیه موردنیاز شرکت فولاد مبارکه شدند. تولید گندله شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در سه‌ماهه اول سال 99 معادل 674 هزار تن بوده است.

وی بیان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی کردن برنامه‌های استراتژیک، این شرکت موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه حدود 423 هزار تن گندله شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار