| کد مطلب: ۳۰۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل فولاد سنگان مطرح کرد؛

بالاترین تولید روزانه گندله و کنسانتره در فولاد سنگان

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: به رغم محدودیت شدید برق، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با همت پرسنل خود توانست به رکورد تولید روزانه گندله و کنسانتره (در یک خط) دست یابد.

بالاترین تولید روزانه گندله و کنسانتره در فولاد سنگان

آرمان ملی آنلاین - علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان اظهار کرد: به رغم محدودیت های برق، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به بیشترین میزان تولید روزانه گندله و کنسانتره (در یک خط) دست یافت.

وی با اشاره به ثبت بالاترین میزان تولید روزانه گندله به میزان ۱۷ هزار و ۷۴ تن، تصریح کرد: ظرفیت تولید کارخانه گندله سازی فولاد سنگان، سالیانه ۵ میلیون تن است و میزان ظرفیت اسمی روزانه آن حدود ۱۶ هزار تن در روز است که توانستیم از این ظرفیت تولید روزانه عبور کنیم.

مدیرعامل فولاد سنگان به تولید کنسانتره اشاره کرد و گفت: اگرچه ظرفیت تولید هر خط کنسانتره روزانه ۸ هزار تن است، محدودیت های برق باعث شد که فقط یک خط از دو خط تولید کنسانتره این شرکت فعال باشد و به رغم محدودیت انرژی، توانستیم به رکورد ۱۰ هزار تن تولید روزانه کنسانتره در یک خط دست یابیم یعنی ۲۵ درصد از ظرفیت اسمی یک خط بیشتر تولید کرده ایم.

وی اظهار کرد: فولاد سنگان توانست در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۵ درصد رشد تولید گندله داشته باشد. همچنین سود شرکت، بیش از ۲۰۵ درصد افزایش یافته و ۱۰۱ درصد از برنامه های تولید شرکت محقق شده است.

امرایی با اشاره به اینکه محدودیت برق روزانه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به فولاد سنگان ضرر اقتصادی وارد می کند، گفت: فولاد سنگان، در ابتدای زنجیره فولادسازی مبارکه قرار دارد و استمرار محدودیت برق و گاز می تواند تاثیرات تورم زا در فولاد کشور به جا گذارد. امیدواریم که دولت سیزدهم با تدابیر ویژه و همچنین نگاه حمایتی و استراتژیک وزیر صمت بتواند موانع تامین انرژی را برطرف کرد تا از تولید صنایع فولادی پشتیبانی شود.

گفتنی است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان دارای کارخانجات تولید گندله و کنسانتره به ظرفیت مجموعا ۱۰ میلیون تن در سال است و به عنوان زیر مجموعه گروه فولاد مبارکه، وظیفه تامین بخشی از گندله عظیم ترین فولاد ساز خاورمیانه را به عهده دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار