| کد مطلب: ۳۱۴۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

محسنی بندپی :

در کمیسیون بهداشت پیگیر تامین واکسن کرونا هستیم/ کار از کمبود دارو گذشته/ بیماران از کمبود کپسول اکسیژن جان می‌دهند/ درخواست اعمال ممنوعیت تردد در جاده‌های شمالی کشور

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیر قضیه تامین واکسن کرونا در کمیسیون بهداشت هستیم؛ چرا‌که امروز وضعیت کشور بحرانی است و بیماران از کمبود کپسول اکسیژن جان می‌دهند.

در کمیسیون بهداشت پیگیر تامین واکسن کرونا هستیم/ کار از کمبود دارو گذشته/ بیماران از کمبود کپسول اکسیژن جان می‌دهند/ درخواست اعمال ممنوعیت تردد در جاده‌های شمالی کشور

آرمان ملی آنلاین -محمدعلی محسنی بندپی درباره صحبت‌های علیرضا زالی که یک روز بعد وی از آن عقب‌نشینی کرد، گفت: درباره صحت و سقم صحبت‌های اولیه زالی نمی‌توانم اظهارنظر کنم، زیرا در جریان سفر کارشناسان مختلف خارجی به کشور نبودم اما باید بگویم کمیسیون بهداشت و درمان به طور جدی پیگیر قضیه واکسن است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز سه‌شنبه یک جلسه ۳ ساعت و نیمه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف از جمله ۴ معاونت وزارت بهداشت و وزارت‌‌خانه‌های صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروهای نظامی و انتظامی و روسای بیمارستان‌های استان تهران و تقریباً همه اعضای کمیسیون برگزار شد و ما حداقل ۳۰ مهمان مختلف در کمیسیون داشتیم که به طور مفصل قضیه بیماری کرونا و راه‌حل‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ماحصل این جلسه آن شد که یک پیشنهاد ۲۰ ماده‌ای به رئیس مجلس داده شود.

وی یادآور شد: روز دوشنبه ریاست محترم مجلس طی نامه‌ای از کمیسیون بهداشت و درمان درخواست کرد که به طور اورژانسی موضوع کرونا را بررسی کند که ما روز سه‌شنبه جلسه مذکور را برگزار کردیم و روز چهارشنبه هم جلسه جمع‌بندی داشتیم که عصر همین روز نامه ۲۰‌ماده‌ای به رئیس مجلس داده شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس تاکید کرد: واقعیت قضیه این است وضعیت کشور امروز یک وضعیت بحرانی است، امروز در بسیاری از بیمارستان‌ها بیماران به واسطه نداشتن کپسول اکسیژن جان خودشان را از دست می‌دهند؛ یعنی کار از کمبود تخت ICU، کمبود رمدسیویر و داروهای مختلف کرونا گذشته است و افراد به خاطر نداشتن کپسول اکسیژن به رحمت خدا می‌روند.

وی ادامه داد: امروز تمام تخت‌های بیمارستانی پر است، تخت‌های بخش‌های تخصصی‌مان را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌ایم، در اورژانس بیماران به وفور پیدا می‌شوند و هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه ورودی‌های بیمارستان را کم کنیم در غیر این صورت اگر به همین منوال پیش برود، هر گونه ابتلایی شانس احتمال مرگ را بالا می‌برد زیرا سرویسی داده نمی‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: من از حوزه انتخابیه خود بازگشته‌ام، جلسه اضطراری با رئیس شبکه توزیع دارو، روسای بیمارستان‌ها و فرماندار داشتیم پزشکان می‌گفتند چه کار کنیم؟ رئیس شبکه از کمبود اکسیژن صحبت می‌کرد و مستقیماً اعلام می‌کرد که آقای دکتر کار از کمبود دارو گذشته است، از کمبود اکسیژن بیماران می‌میرند!

وی تاکید کرد: از وزارت کشور درخواست کردم که ممنوعیت در جاده‌های شمالی را اعمال کند، باز هم دوباره در صحن مجلس در تذکری این موضوع را عنوان می‌کنم، بایستی ممنوعیت در جاده‌ها وجود داشته باشد.

محسنی بندپی ادامه داد: هنگام بازگشت از حوزه انتخابیه خود از جاده شمال باز می‌گشتم به وفور ماشین در این جاده در حال تردد است، با این وضعیت چگونه می‌توان بیماری را کنترل کرد؟ امروز واقعاً کادر درمان خسته شده و کادر انسانی نداریم.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، وی گفت: به احتمال قوی با سایر نمایندگان استان‌های شمالی با جدیت پیگیری می‌کنیم که ممنوعیت تردد در جاده‌های شمالی اعمال شود تا پرستاران، پزشکان و کادر درمان نفس بکشند و خانواده‌ها کمتر دچار ابتلا شوند و با درماندگی عزیز از دست بدهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار