| کد مطلب: ۳۴۵۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت خبر داد:

ساخت 1500 مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم

تعداد مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال به یک‌هزار و 500 واحد می‌رسد.

ساخت 1500 مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم

آرمان ملی آنلاین -معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: بنیاد برای ساخت و تکمیل یک‌هزار و 770 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی شامل مصلی، حسینیه، دارالقرآن، خانه عالم و حوزه علمیه در کشور قرارداد دارد که از این تعداد، تا به امروز یک‌هزار و 450 واحد به بهره‌برداری رسیده است.
محمد مهجوری خاطرنشان کرد: سهم بنیاد برکت برای ساخت و تکمیل این یک‌هزار و 770 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی یک‌هزار و 900 میلیارد ریال است.
وی درباره برنامه امسال بنیاد برکت برای ساخت مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی گفت: ساخت 200 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی برای سال جاری در دستور کار است که تا به امروز از این تعداد، 150 واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال افتتاح خواهند شد.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت پیش‌بینی کرد که تعداد مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی ساخته شده این بنیاد در سال جاری بیشتر از برنامه در دستور کار باشد.
مهجوری اظهار داشت: یک‌هزار و 770 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی‌ای که بنیاد برکت متعهد به ساخت و تکمیل آن است، شامل یک‌هزار و 330 مسجد، مصلی، حسینیه، دارالقرآن، 404 خانه عالم و 36 حوزه علمیه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح 200 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی‌ در سال جاری، تعداد مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی برکت تا پایان امسال به یک‌هزار و 500 واحد می‌رسد.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت تاکید کرد: مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی برکت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تمامی استان‌های کشور احداث شده یا در حال ساخت است.
مهجوری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه ساخت مراکز فرهنگی مذهبی کرد: توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و جزو اولویت‌ها و ماموریت‌های مهم بنیاد برکت بوده است و بدون شک انجام این مأموریت بدون ساخت اماکن و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی مذهبی میسر نخواهد بود.
وی یادآور شد: بنیاد برکت علاوه بر ایجاد نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.
مهجوری در تشریح فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت گفت: بنیاد ساخت 53 هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راهسازی و آب‌رسانی را در دستور کار دارد که از این تعداد، 35 هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، سهم این بنیاد برای ساخت و تکمیل 53 هزار طرح تعهد شده 26 هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 17 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار