| کد مطلب: ۳۴۵۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد

هشدار برای پشت میز نشین‌ها؛ سکته مغزی ۷ برابر بیشتر در کمین شماست

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد زیر ۶۰ سالی که روزانه ۸ ساعت می‌نشینند، ۷ برابر بیشتر از دیگران در معرض سکته مغزی هستند.

هشدار برای پشت میز نشین‌ها؛ سکته مغزی ۷ برابر بیشتر در کمین شماست

آرمان ملی آنلاین -مطالعه‌ای که توسط انجمن قلب آمریکا انجام شده نشان می‌دهد افرادی که روزانه ۸ ساعت یا بیشتر بدون فعالیت بدنی می‌نشینند، هفت برابر بیشتر از افرادی که فعالیت بدنی دارند، دچار سکته مغزی می‌شوند.

در مجموع ۱۴۳۰۰۰ بزرگسال بدون بیماری‌های قبلی در این مطالعه شرکت کردند که اطلاعات سلامتی آن‌ها بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ درج شده بود.

دکتر Raed Jundi، محقق بالینی در دانشگاه مک مستر در انتاریو کانادا می‌گوید: سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که شریان خون رسانی به مغز مسدود می‌شود.

وی افزود: اگر سکته مغزی به سرعت درمان نشود، ممکن است سلول‌های مغزی آن ناحیه به دلیل کمبود اکسیژن شروع به مرگ کنند.

این مطالعه نشان داد که بین زمان نشستن و ورزش و سن، تعامل سه جانبه وجود دارد؛ به گونه‌ای که بیشترین آسیب‌های ناشی از سکته مغزی در افرادی که ۸ ساعت یا بیشتر می‌نشینند و فعالیت بدنی ندارند بروز پیدا می‌کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند بزرگسالان ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​داشته باشند.

به گفته گندی انجام این فعالیت در دوره‌های بیش از ۱۰ دقیقه در یک زمان ایده آل است. هنگامی که شما به اندازه‌ای ورزش می‌کنید که ضربان قلب و عرق خود را بالا ببرید، فعالیت‌هایی مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری با شدت متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود. "

تحقیقات قبلی نشان داده است که ۱۰ عامل با ۹۰ درصد سکته‌های مغزی مرتبط هستند، بنابراین دکتر گندی می‌گوید: "اگر فردی از عوامل خطر این آسیب‌ها فراتر رود، می‌توان از ۹۰ درصد سکته‌ها جلوگیری کرد. "

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،جندی گفت: "بهبود فعالیت بدنی تنها یکی از مؤلفه‌های مهم کاهش خطر سکته مغزی، همراه با رژیم غذایی سالم، ترک سیگار، تشخیص و درمان فشار خون بالا و دیابت است. "

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار