| کد مطلب: ۳۷۵۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

واکنش وزارت بهداشت به ادعای "تولید ماهانه ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک و خروج آن از کشور"

به دنبال انتشار اظهاراتی مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در کشور و انتقال آن به روسیه، سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب این ادعا، گفت: خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده است.

واکنش وزارت بهداشت به ادعای "تولید ماهانه ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک و خروج آن از کشور"

آرمان ملی آنلاین -دکتر کیانوش جهانپور در واکنش به اظهارات معاون قرارگاه پدافند زیستی، مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ایران و انتقال آن به کشور روسیه، گفت: اظهارات ایشان کذب محض بوده و هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

وی افزود: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذبی است که مقصود و انگیزه گوینده از نشر این مطلب کذب در شرایط حاضر مشخص نیست.

جهانپور تاکید کرد: واکسن اسپوتنیک لایت به صورت بچ تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است.

وی همچنین‌گفت: در عین‌حال باید توجه کرد که خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده و اظهارات مطرح شده در این باره صحت ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار