| کد مطلب: ۳۸۵۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

درمان افسردگی با شیرگاومیش پگاه

شیر گاومیش به خاطر ویتامین D عملا باعث تولید سروتونین می‌شود که به نوعی باعث کاهش افسردگی خواهد شد.

درمان افسردگی با شیرگاومیش  پگاه

آرمان ملی آنلاین - به گزارش شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، به دلیل افزایش درصد پروتئین و چربی شیر گاومیش نسبت به شیر گاو خیلی از مردم به خوردن این نوع شیر روی می‌آورند.

مصرف شیر گاومیش عملا باعث افزایش نیروی بدن و تقویت عضلات شما خواهد شد. این شیر منبع غنی از کلسیم است که مصرف آن برای سلامت استخوان‌ها مفید است. این شیرمنبع غنی پتاسیم است که عملا باعث کاهش فشار خون و بهبود اتساع عروق می‌شود. علاوه برآن، حاوی ویتامین D که در تنظیم رشد سلولی و محافظت در برابر سرطان نقش موثر دارد. مصرف لبنیات حاوی شیر گاومیش می‌تواند باعث سلامت مغز انسان شود.
عملا پروتئین‌های موجود در شیر گاومیش باعث جذب بیشتر ازت بیشتر برای بدن می‌شود و پروتئین شیر شامل ۸۰ % کازئین، ۲۰% پروتئین‌های محلول است.
شیر گاو و گاومیش به یک اندازه اسید چرب دارند و عملا افزایش چربی شیر گاومیش هیچ تاثیری روی هضم آن نخواهد داشت.
میزان ارزش پروتئینی شیر گاومیش، گاو و بز به ترتیب دارای ۸۶/۹، ۸۳/۹ ،۷۸/۴ و میزان هضم شیر در بین گاومیش و گاو و بز به‌ترتیب ۹۱/۹، ۸۸/۸، ۹۴/۴ است و همچنین درصد لاکتوز شیر گاو و گاومیش بین ۵/ ۴ تا ۴/۹% است.
شیر گاومیش از درصد ماده خشک، چربی، لاکتوز و پروتئین بیشتر نسبت به شیر گاو برخوردار است و کاهش آب شیر گاومیش نسبت به شیر گاو باعث شده است که برای تولید ماست حالت سفت و طبیعی به خود گیرد.
میزان درصد کلسیم و فسفر بیشتری در شیر گاومیش وجود دارد طوری که شیر گاو دارای ۱۲۷/۰ کلسیم و ۰۹۲/۰ درصد فسفر و شیر گاومیش به ترتیب ۱۶۳/۰ درصد و ۱۰۱/۰ درصد دارد.
شیر گاومیش ۴۳% کلسترول کمتر و ۴۰% پروتئین بیشتر از شیر گاو دارد.
قابلیت نگهداری فرآورده های لبنی شیر گاومیش چون ماست آن بیشتر از گاو است.

تفاوت ویتامین‌های شیر گاومیش در مقایسه با شیر گاو
شیر گاو دارای کاروتن است در صورتی که شیر گاومیش فاقد کاروتن است.
به‌دلیل افزایش درصد چربی در شیر گاومیش عملا ویتامین A بیشتری نسبت به شیر گاو دارد.
همچنین به ازای هر میکروگرم در میلی لیتر شیر گاومیش میزان میانگین تیامین، اسید نیکوتینیک و ریبوفلاوین به ترتیب ۵۰/۰ ،۸۳/۰ ،۰۷/۱ است.
میزان ویتامین B12 در شیر گاومیش از ۲/۸ تا ۴ میکروگرم در میلی‌لیتر متغیر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار