| کد مطلب: ۳۹۶۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

درمان مرگبارترین تومور‌های مغزی با چند راهکار ساده

دانشمندان می‌گویند برخی استراتژی‌ها در زندگی می‌تواند به کنترل و درمان تومور‌های مغزی کمک کند.

درمان مرگبارترین تومور‌های مغزی با چند راهکار ساده

آرمان ملی آنلاین - تومور‌های مغزی یکی از مرگبارترین بیماری‌هایی محسوب می‌شوند که از هر صد هزار نفر در بین مردان ۳.۶ نفر و از هر صدهزار نفر در بین زنان ۲.۵ نفر دگیر این بیماری می‌شوند. از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مرگ و میر سالانه سرطان در جهان، ۲۴۱ هزار مورد (۲.۷۱ درصد) متعلق به تومور مغزی است.

با این حال، با برخی استراتژی‌ها می‌توانید از بروز تومور مغزی جلوگیری کرده و حتی این بیماری را به طور طبیعی التیام دهید. از مهمترین این استراتژی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- خواب: داشتن خواب مناسب و استراحت کافی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سلامت مغز است. خواب باعث سهولت در عمل سیستم سم زدایی بدن می‌شود. این سیستم به طور خاص در طول شب فعال است و به میتوکندری مغز این امکان را می‌دهد تا سموم را از طریق مایع مغزی نخاعی دفع کند.

۲- اسانس کندر تنفس کنید: انجام برخی کار‌ها مانند یوگا، تمرکز کردن، و تمرین تنفس می‌تواند باعث کاهش استرس شود. زمانی که این تمرین‌ها را انجام می‌دهید بهتر است از اسانس کندر برای تنفس استفاده کنید. یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ ناشی از تومور مغزی التهاب ناشی از تورم مغز است که تنفس اسانس کندر می‌تواند به کاهش التهاب در مغز کمک کند.

۳- اکسیژن درمانی هیپرباریک: این نوع درمان که به پزشکی پرفشار نیز شهرت دارد یک درمان موثر بر پایه درمان در فشار‌های بالاتر از فشار اتمسفر بنا شده است. در این درمان فرد در برابر اکسیژن درمانی با فشار بیشتر از فشار اتمسفر قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان داده است این نوع درمان پزشکی به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را در سنین پایین کاهش می‌دهد. دانشمندان می‌گویند این درمان باعث بهبود گردش اکسیژن شده و به ترمیم بافت‌های مغزی آسیب دیده کمک می‌کند.

سبزیجات

۴- استفاده از مواد غذایی گیاهی ضد سرطان: بسیاری از مردم از خواص بی نظیر ضدسرطانی گیاهان آگاهی ندارند. تحقیقات نشان داده است میوه‌ها و سبزیجات دارای برگ‌های تیره، زردچوبه، زنجبیل، پونه کوهی، ریحان، و چای سبز دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها هستند که از سلول‌های مغزی در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب به آن‌ها می‌شوند محافظت می‌کند.

۵- رژیم غذایی کتوژنیک: این رژیم غذایی که به رژیم غذایی پرچرب نیز شهرت دارد حاوی چربی زیاد، میزان کافی پروتئین، و قند کم است. در این حالت بدن وادار می‌شود که به جای قند از چربی برای تامین انرژی استفاده کند. از این رژیم به طور گسترده برای درمان صرع‌های مقاوم به درمان در کودکان بهره گرفته می‌شود. حقیقت این است که تومور‌های مغزی برای زنده ماندن به گلوکز (قند) نیاز دارند و رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند باعث محدود شدن رشد تومور شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار