| کد مطلب: ۳۹۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

پرداخت کمک‌هزینه شهریه به ۱۶ هزار دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد

رئیس کمیته امداد از ارائه کمک‌هزینه شهریه به ۱۶ هزار دانشجوی تحت حمایت با همکاری صندوق‌های رفاه دانشجویان خبر داد.

پرداخت کمک‌هزینه شهریه به ۱۶ هزار دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد

آرمان ملی آنلاین -به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مراسم پاسداشت همکاری مشترک کمیته امداد و صندوق رفاه دانشجویان با حضور احمد نادری، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور، ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، بهزاد تدین، معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و جمعی از مدیران صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد.
سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با بزرگداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی (ع) و تقدیر از دیوان محاسبات و صندوق‌های رفاه دانشجویان در راستای اجرای بند (ج) تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۰ و ارائه تسهیلات به دانشجویان تحت حمایت امداد گفت: در همین راستا تاکنون ۱۶ هزار کمک‌هزینه مازاد شهریه به دانشجویان جامعه هدف امداد ارائه شده است.
وی ادامه داد: در مرحله نخست ۱۵۰ میلیارد ریال برای تسهیلات دانشجویان از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت اعتبار در نظر گرفته شد که این میزان با اجرای مرحله دوم پرداخت تسهیلات، افزایش می‌یابد.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد به اذعان بانک مرکزی، خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد ضمانت تسهیلات دانشجویان را برعهده گرفته و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل اقدام به بازپرداخت مبالغ دریافتی خواهند کرد.
بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۴۲ هزار دانشجو در سراسر کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل فرایند‌های اداری، امکان پرداخت کمک‌هزینه شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد وجود ندارد که در حال پیگیری موضوع از طریق دیوان محاسبات هستیم.
وی با تاکید بر اینکه هیچ دانشجویی نباید به دلیل مشکلات معیشتی از تحصیل باز بماند یا امکانات مناسب تحصیلی را در اختیار نداشته باشد، اضافه کرد: دانشجویان خوش استعداد تحت حمایت، آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و حمایت از تحصیل این عزیزان یکی از آرزو‌های کمیته امداد از بدو تاسیس بوده که امروز با همکاری دیوان محاسبات و صندوق‌های رفاه دانشجویی محقق شده است.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۶ هزار نخبه در حوزه‌های مختلف از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند، افزود: این جوانان امانت در دست ما هستند و موظفیم در زمینه شکوفایی استعداد آنان فعالیت کنیم.
در ادامه این مراسم علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات با اشاره به همکاری صورت گرفته میان این نهاد با کمیته امداد و صندوق‌های رفاه دانشجویی گفت: کمیته امداد نشات گرفته از تفکر خالص امام راحل (ره) است و حمایت از جامعه هدف این نهاد در راستای تحکیم نظام و انقلاب امری واجب به شمار می‌رود.
وی ارائه کمک‌هزینه مازاد شهریه به دانشجویان نیازمند را یک حرکت پسندیده دانست و بر تداوم و تقویت اجرای آن با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید کرد.
دادستان دیوان محاسبات به وجود نخبگان علمی و تحصیلی در جامعه هدف امداد اشاره کرد و گفت: این دانشجویان، نخبگانی هستند که اگر از آنان حمایت شود، با عزت به نفسی که دارند، می‌توانند در سطوح بین‌المللی درخشیده باعث افتخار شوند.
در این مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق رفاه دانشجویان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان امضا شد.
در پایان این مراسم نیز از مدیران صندوق‌های رفاه دانشجویان و دست‌اندرکاران اجرای بند (ج) تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۰ در راستای پرداخت کمک‌هزینه شهریه دانشجویان، تقدیر شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار