| کد مطلب: ۴۱۷۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

در آیین تکریم استاندار سابق و معارفه سید رضا مرتضوی استاندار جدید اصفهان مطرح شد؛

دکتر وحیدی: آمایش سرزمینی باید محور هر گونه برنامه ریزی در کشور باشد

دکتر وحیدی وزیر کشور با اشاره به این موضوع که اصفهان استانی با ظرفیت های فراوان صنعتی، کشاورزی و انسانی است؛ گفت: فعال شدن ظرفیت های این استان می تواند به زمینه ای برای پیشرفت و توسعه کلی کشور منجر گردد.

دکتر وحیدی: آمایش سرزمینی باید محور هر گونه برنامه ریزی در کشور باشد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور که به منظور تکریم رضایی استاندار سابق و معارفه سید رضا مرتضوی استاندار جدید استان اصفهان وارد شهر اصفهان شده بود با بیان اینکه اصفهان استانی با پیشینه فرهنگی بالاست؛ گفت: در آستانه سالروز امامت امام دوازدهم حضرت ولیعصر(عج) هستیم وجود مقدسی که هر چه داریم از اوست و سلول سلول بدن های ما ندای ظهور ایشان را درخواست می کند.
دکتر وحیدی با بیان اینکه خودمان را در محضر این امام عزیز بدانیم؛ گفت: ان شاا... همه ما جزء امت نیک حضرت رسول اکرم (ص) باشیم و کارهایمان در راستای تحقق عدالت و نیکی باشد.
وزیر کشور با بیان اینکه عدالت برای همه است؛ گفت: وقتی ظهور اتفاق می افتد کل جهان مملو از قسط و عدل خواهد شد.
دکتر وحیدی با اشاره به حدیث "یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا" تصریح کرد: پیام حضرت ولیعصر(عج) پیام جهانی است و برای همه مردم است و تقدیر الهی بر این است که مستضعفین حاکم شوند که نشان می دهد خداوند ظرفیتی در این قشر قرارداده که می توانند وارث زمین شوند.
وزیر کشور با اشاره به آیه شریفه " وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ ، گفت: معلوم می شود در این فشار وارد شده یک چنین ظرفیتی فراهم می شود که مستضعف توان وارث شدن و ائمه شدن را دارند.
وزیر کشور در ادامه صحبت های خود گفت: اگر چه کشور و ملت مان تحت انواع فشارها و بدخواهی های ظالمان عالم است اما تقدیر پروردگار قادر متعال بر تحقق این آیه نشان می دهد که چگونه ملت ما با همه فشارها و تحریم می تواند شکوفا شود و خودش را در عالم به عنوان ملتی سرافراز و سربلند نشان دهد.
دکتر وحیدی در بخش بعدی صحبت های خود با تقدیر و تشکر از حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه نخبگان استان برای حضور در مراسم تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید؛ گفت: آمدن ها و رفتن ها نو شدن هایی است که در پس این نو شدن ها تغییرات بزرگی اتفاق می افتد و عالم در مسیر تحول است.
وی با اشاره به آیه شریفه" فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب"، گفت: مطابق این آیه شریفه باید به رو به جلو و به سمت تکامل حرکت کرد.
دکتر وحیدی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در مسیر رفتن به مسیر حق است؛ گفت: حضرت امام (ره) با بصیرت خاص خود و آگاهی از ملت بزرگ ایران فرمودند که امت من از امت صدر اسلام برترند که خود گویای بزرگی این ملت است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه این حرف از زبان کسی جاری شد که ذوب در اندیشه های دینی و الهی بود؛ گفت: دین داری و ارزشمداری ملت ایران در طول تاریخ به اثبات رسیده است.
دکتر وحیدی با اشاره به اینکه ایران سرزمین شهداست؛ گفت: شهدا مثل ستاره ها در آسمان ها می درخشند و جایگاهی بزرگ پیش خداوند متعال دارند.
وی در این خصوص گفت: باید توجه شهدا را جلب کنیم و نباید از یاد آنها غافل شویم و در نظر داشته باشیم که حامی و یاور ما هستند و برای همین موجب رضایت آنها که زنده هستند؛ شویم.
وزیر کشور گفت: اخوت، دوستی و برادری شرط حرکت جامعه است و ایران اسلامی از این مولفه ها برای تقویت وحدت و همبستگی برخوردار است.
دکتر وحیدی با اشاره به موضوع سرمایه اجتماعی در دیدگاه های جامعه شناسان، گفت: همه این مباحث در ایه شریفه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ تمام است و خداوند در این آیه بهترین شکل ممکن دوستی و وحدت میان انسان ها را تبیین کرده است.
وزیر کشور گفت: همه مفاهیم نظیر وفاق اجتماعی، انسجام اجتماعی، اعتماد عمومی در این آیه شریفه نهفته است و برای همین باید با سرلوحه قرار دادن کلام خداوند متعال بیش از گذشته به سمت دوستی و اعتماد در کشور حرکت کنیم.
دکتر وحیدی تصریح کرد: تحقق عملی این شریفه باعث حل مشکلات اجتماعی می شود.
وزیر کشور با اشاره به نقش و جایگاه اصفهان در حرکت های ملی و تاریخی کشور، گفت: استان اصفهان همواره در حرکت های بزرگ کشور تحول آفرین بوده است.
دکتر وحیدی با بیان اینکه امروز توفیق خدمت به مردم بزرگ اصفهان نصیب آقای سیدرضا مرتضوی شده است؛ گفت: استاندار جدید اصفهان فردی پرکار، ارزشمند و با توان مدیریتی بالاست.
وی گفت: ان شاا.. خداوند این توفیق را به استاندار جدید اصفهان بدهد که بتواند در خدمت مردم این استان عزیز باشد.
دکتر وحیدی تصریح کرد: در شادی مردم شاد بودن و در غم مردم غمگین بودن توفیق بزرگی می طلبد و استاندار جدید باید از این فرصت برای خدمتگزاری استفاده کند.
وزیر کشور در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه استاندار یعنی در خدمت مردم بودن؛ گفت: استاندار باید ملجا و پناهگاه مردم باشد و مردم هر جا احساس کنند که مشکل و دردی دارند به استاندار مراجعه کنند و مساله شان حل شود.
دکتر وحیدی اظهار داشت: استاندار باید با همه وجود در خدمت حل مشکل مردم باشد.
وزیر کشور همچنین از آقای رضایی استاندار سابق بابت خدمت صادقانه اش به مردم استان تشکر و تقدیر کرد و گفت: اقای دکتر رضایی فرزند این استان است و حتما در ادامه هم به مردم این استان خدمت خواهد کرد.
دکتر وحیدی در بخش دیگر صحبت های خود به تشریح ظرفیت های بزرگ استان اصفهان در حوزه های صنعتی، گردشگری، آثار تاریخی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: جایگاه استان اصفهان در این صنایع در بین اول تا سوم است و این نشان از ظرفیت های بزرگ استان در امر توسعه و پیشرفت دارد.
وزیر کشور به مشکل آب در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: مشکل آب مساله ملی و کشوری است و باید چاره اندیشی جدی به صورت انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان های مورد نیاز صورت گیرد.
دکتر وحیدی در این خصوص به ضرورت سازگاری با شرایط آب و هوایی کشور اشاره کرد و گفت: به هر حال باید قبول کنیم کشورمان در منطقه خشک قرار گرفته و با کمبود آب مواجه هستیم و این موضوع، نیازمند آن است که با این کمبود سازگاری پیدا کنیم و شرط سازگاری، ترویج فرهنگ الگوی مصرف صحیح آب در جامعه است.
وی در این خصوص گفت: الگوهای کشت و صنعت باید با واقعیت کمبود آب سازگاری یابد.
وزیر کشور تصریح کرد: سه درصد رشد کشور در حوزه بهره وری پیش بینی شده است و برای همین باید از داشته هایمان که یکی از آنها آب است استفاده بهینه و مدبرانه داشته باشیم.
دکتر وحیدی گفت: متاسفانه بهره وری کشوردر حوزه آب و سایر صنایع مناسب نیست و این در شان دولت و ملت اسلامی نیست.
وزیر کشور با اشاره به موضوع اسراف و نهی آن در آیات و روایات اسلامی گفت: در مصرف انرژی، مصرف ما ۵ برابر ژاپن و برابر با اتحادیه اروپاست و این کار درستی نیست و باید این الگوی مصرف با کمک گیری از پژوهش های علمی در دانشگاهها و مراکز پژوهشی عوض شود.
وحیدی با اشاره به اینکه اصفهان مرکز علم و دانش است و نخستین پارک علمی و فناوری در آن شکل گرفته است، گفت: اصفهان بهترین و مُستحق‌ترین نقطه برای پرداختن به این موضوع است.
دکتر وحیدی در ادامه خاطر نشان کرد: تاکید بر اقتصاد دانش بنیان با همین هدف است که تولید کشور تا ۵۰ درصد به این سمت برود که از مهم ترین مفاهیم این اقتصاد، بهره وری بالاست.
وزیر کشور با بیان اینکه الگوی آمایش سرزمین باید مورد توجه و مبنای عمل ما باشد و این الگو، تجلی جغرافیایی سیاست‌های بالادستی نظام است که مورد تاکید ریاست محترم جمهوری هم قرار گرفته است و باید کارها براساس این آمایش انجام گیرد.
دکتر وحیدی تصریح کرد: اصفهان باید نقطه کلیدی و منشا تحولات با توجه به ظرفیت های انسانی و صنعتی اش در کشور باشد و در این خصوص حمایت های لازم برای توسعه شتابان این استان صورت خواهد گرفت.
وزیر کشور در پایان با اشاره به توانمندی استاندار جدید اصفهان گفت: با توجه به ذهن قوی اقتصادی و صنعتی و همچنین تجارب بالای مدیریتی و در نهایت با با حمایت نخبگان و مردم استان، توسعه استان به صورت شتابان صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار