| کد مطلب: ۴۱۷۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

تاکید وزیر اقتصاد به مدیران صنعت بیمه :

ضرورت نوآوری در محصولات و خدمات بیمه ای

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مدیران صنعت بیمه کشور صمن تشریح انتظارات این وزارتخانه از این صنعت گفت: برای نوآوری در محصولات و خدمات بیمه ای؛ حتمأ باید مسیر فعلی را تغییر دهیم.

ضرورت نوآوری در محصولات و خدمات بیمه ای

آرمان ملی آنلاین -به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) ، دکتر سید احسان خاندوزی در این دیدار که عصر امروز در محل وزارت اقتصاد برگزار شد برخی خدمات بیمه ای از جمله بیمه های زندگی، اعتباری برای پوشش ریسک، فروش قسطی بیمه نامه و ... را نوآوری های اقتصادی بسیار مفید و کمک کننده به بخش تولید و صنعت کشور خواند که البته در مقایسه با خدمات بیمه ای در سایر کشور ها هنوز از تنوع کمتری برخوردار هستند.

وزیر اقتصاد توسعه بیمه گری مبتنی بر ریسک را یکی از نکات مهم مدنظر وزارت اقتصاد عنوان کرد و گفت: از حرکت در این مسیر، گریزی نیست و باید از شیوه های مبتنی بر تخفیف و نرخ شکنی در رقابت های بیمه ای فاصله بگیریم.

دکتر خاندوزی "تحول دیجیتال" در صنعت بیمه را به عنوان یکی دیگر از ملزومات این صنعت عنوان و تأکید کرد: انتظار این است که بیمه ها خود را با شرایط جدید "تنظیم‌" و به سمتی حرکت کنند که بتوانند نسبت به صدور آنلاین بیمه نامه، پرداخت خسارت و ... اقدام کنند.

وزیر اقتصاد "پیگیری ارتباطات الکترونیک سامانه های بیمه" را هدفی مهم ارزیابی کرد و افزود: گروه هایی در داخل صنعت بیمه، در مقابل این موضوع مقاومت می کنند، چون مخالف منافع آنها است؛ اما من و شما به عنوان امین مردم برای ارتقای صنعت بیمه؛ موظف به پیگیری این موضوع و رویارویی با مقاومت های این چنینی هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین "اوراق بهادار سازی ریسک های بیمه" را یکی دیگر از انتظارات خود از صنعت بیمه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این، موضوع بسیار مهم می تواند در شرایطی که فراگیری بازار سرمایه در کشور به یک جمعیت ۵۰ میلیون نفری رسیده؛ بسیار اثرگذار باشد.

دکتر خاندوزی"ابزار های شریعت" را از دیگر انتظارات خود از صنعت بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: ما از خیلی کشور های همتراز خود در این شاخص عقب تر هستیم و در موضوع ابزارهای مبتنی بر شریعت اصلاً در این حوزه وضع مطلوبی نداریم.

وزیر اقتصاد در پایان تأکید کرد: خطاب این سرفصل ها و انتظارات، هم خود شرکت های بیمه ای هستند و هم بیمه مرکزی که با قاعده گذاری های خود، باید شرکت های بیمه ای را به این سمت هدایت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار