| کد مطلب: ۴۲۸۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

تشكیل " كارگروه های اصلی و عملیاتی " برای ساماندهی وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیكی

وزیر اقتصاد در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهور از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در جمع خبرنگاران از تشکیل "کارگروه های اصلی و عملیاتی» به منظور ساماندهی وضعیت انبارهای تملیکی خبر داد.

تشكیل " كارگروه های اصلی و عملیاتی " برای ساماندهی وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیكی

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد: با اجماعی که از طرف دولت و قوه قضاییه در این خصوص بوجود آمده است، این معضل چندین ساله در همین ماه های اول دولت سیزدهم خاتمه پیدا کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در جلسه امروز توافقات بسیار خوبی صورت گرفت اظهار داشت : خوشبختانه اشتراک نظر بین قوه قضائیه و دولت در این زمینه مهم بود که حادث شد و این مهم به اجرایی شدن مهلت سه ماهه رئیس‌جمهور در مورد ساماندهی انبار های اموال تملیکی کمک شایانی خواهد کرد.

دکتر خاندوزی افزود: تعداد بسیاری از حدود ۵۶ هزار پرونده ورودی در طول یک دهه گذشته به سازمان اموال تملیکی منتظر صدور احکام قضایی و یا تعزیراتی باقی مانده اند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تا صدور احکام در قوه قضاییه تسریع نشود ، اختیار فروش ، مزایده و یا استرداد کالا های موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی وجود ندارد که در این خصوص قوه قضائیه با ضرب الاجلی که تعیین کرد، این مشکل حل خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در دولت نیز در خصوص اصلاح فرآیندهای سازمان اموال تملیکی شامل همکاری گمرک و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ساماندهی انبارهای سازمان، برقراری حراج الکترونیک در مورد کالاها و تسریع در صدور مجوزهای سازمان استاندارد و غذا و دارو، مجموعه بسیار خوبی از پیشنهادات نهایی و جهت تصویب تقدیم هیأت دولت شده است ابراز امیدواری کرد با کارگروهی که امروز به طور مشترک به دستور معاون اول رئیس جمهور بین دولت و قوه قضاییه تشکیل شد این معضل ۱۰ ساله ظرف چندین ماه حل و فصل شود.

دکتر خاندوزی همچنین در مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص معدوم شدن کالاهای قاچاق گفت : امهاء کالاهای قاچاق در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین تکلیف می‌شود و بخش زیادی از کالاهایی که در حال حاضر در انبارهای گمرکی است مشمول این قضیه نمی شوند.

شایان ذکر است در بازدید امروز از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ، معاون اول رئیس جمهور به همراه، دادستان کل کشور، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر دادگستری، حضور داشتند و در جلسه ای که پس از بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی برگزار شد مقرر گردید ، «کارگروه های اصلی و عملیاتی» به منظور ساماندهی وضعیت انبارهای تملیکی تشکیل شود .

این کارگروه ها پس از آسیب شناسی وضعیت انبارهای تملیکی، احصاء مشکلات و ارایه راهکارها، پیشنهادات لازم را برای ساماندهی وضعیت انبارهای تملیکی در ارائه می‌ کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار