| کد مطلب: ۴۲۸۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد

نکات فنی خودرو؛

چگونه عمر خودرو خود را بیشتر کنیم؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که خودروهای قدیمی طول عمر بیشتری نسبت به اتومبیل های جدید دارند.

چگونه عمر خودرو خود را بیشتر کنیم؟

آرمان ملی آنلاین - هنگامی که خودرویی می خریم، بعید است که به فکر تعمیر و نگهداری و سرویس آن باشیم، اما باید به فکر نگهداری خودرو باشیم تا به هزینه نیافتد. راه‌های آسان زیادی وجود دارد که می توان اطمینان حاصل کرد تا موتور خودرو سالم بماند. در این گزارش به چند مورد اشاره شده است و می توان با کمک آن از سلامت موتور خودرو اطمینان حاصل کرد.

به طور مرتب خودرو خود را بشویید

اگر به تازگی یک ماشین جدید خریده اید، احتمالاً می‌خواهید بدنه را درخشان نگه دارید، اما اجازه ندهید این شور و شوق اولیه از بین برود. بسیاری از موارد از جمله کثیفی و گرد و غبار، می‌توانند روی خودرو بنشینند و ممکن است در عرض چند سال شاهد زنگ زدگی روی خودرو باشیم، بنابراین تا آنجا که ممکن است وسیله نقلیه را به کارواش ببرید.

سطح مایعات خودرو را بررسی کنید

بیشتر سازندگان توصیه می‌کنند که سطح روغن، مایع خنک کننده و روغن ترمز را مرتباً بررسی کنید، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، به کتابچه راهنمای کاربر خودرو مراجعه کنید. همچنین باید هر چند سال یکبار روغن ترمز و مایع خنک کننده خود را تعویض کنید.

از بنزین زدن در جایگاه هایی که به تازگی پر شده اند، خودداری کنید

اگر می‌دانید که یک پمپ بنزین اخیراً سوخت گیری انجام داده است، به پمپ بنزین دیگری بروید. پر کردن مخازن زیرزمینی پمپ بنزین می‌تواند رسوباتی را به وجود بیاورد که وقتی در خودرو قرار می‌گیرند می‌توانند فیلتر‌های سوخت و انژکتور‌های سوخت را مسدود کنند.

تراشه‌های شیشه را به سرعت از بین ببرد

مطمئن شوید هر تراشه‌ای که روی شیشه جلو قرار گرفته را زود تعمیر کنید.

فضای داخلی را تمیز نگه دارید

اگر قصد دارید خودروی خود را دوباره بفروشید، تمیز و مرتب نگه داشتن داخل خودرو الزامی است، به خصوص اگر فضای داخلی آن رنگ روشن باشد.

عمق آج لاستیک را بررسی کنید

بیشتر مردم تا زمانی که لاستیک‌ خودرو در جاده پنچر یا پاره نشود، به فکر رسیدگی به آن نمی افتند. قانون ایجاب می‌کند که عمق آج حداقل ۱.۵ میلی متر باشد، بنابراین میله‌های نشانگر سایش آج را که در فواصل منظم در اطراف لاستیک قرار دارند، بررسی کنید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار