| کد مطلب: ۴۲۸۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

در نشست خبری مدیر عامل موسسه با اصحاب رسانه عنوان شد؛

موسسه ملل همواره در جهت شکوفایی کشور

به مناسبت سی و پنجمین سالروز تاسیس موسسه اعتباری ملل نشست خبری مدیرعامل با جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید.

موسسه ملل همواره در جهت شکوفایی کشور

آرمان ملی آنلاین - حاج آقای جوادی ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه و نیز عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت معصومه (سلام الله علیها)گفت: با وجود تحریم ها و تهدیدهای دشمنان و مشکلات ویروس کوید 19، نظام بانکی کشور سعی کرده تا همواره در خدمت هموطنان عزیز باشد. الحمدلله با تغییراتی که در دولت ایجاد شده به نظر می‌رسد می‌توان با ایجاد یک زنجیره هدفمند ظرفیت‌های ارزشمند کشور را از بالقوه به بالفعل مبدل کنیم، ظرفیت هایی که می‌تواند بسترساز شکوفایی کشور باشد.
مدیرعامل موسسه ملل با اشاره به همراهی موسسه‌ ملل افزود: نمودار رشد و توسعه صنعت کشور نشان دهنده این مهم است که نظام بانکداری کشور در راه اندازی و توسعه بنگاه های اقتصادی کشور ، کارخانجات ، صنعت ساختمان و صنایع کشور همیشه حامی و همراه بوده است. خدا را شاکریم که موسسه اعتباری ملل هم در جهت شکوفایی کشور از هیچ تلاش و همراهی دریغ نکرده و نخواهد کرد چرا که رشد اقتصادی کشور و نیز رشد اقتصاد خانواده ها از جمله اهداف نظام بانکی و به ویژه موسسه ملل است امیدواریم که همراهی و هماهنگی دولت محترم و نظام بانکی بتواند زمینه ساز توسعه بیشتر کشور گردد.
آقای جوادی در خصوص تبدیل موسسه به بانک گفت : به همت تک تک همکاران محترم و نیز مدیران دلسوز از تمامی ویژگی ها ، شرایط ، توانمندی ها و شاخصه های بانکی برخوردار بوده و در تمامی سامانه هایی که بانک مرکزی راه اندازی کرده مثل شتاب، پایا و... کاملاً فعال و عضو می باشیم. و ان شاالله با تحقق چهار شرط افزایش سرمایه، فروش دارایی ها و دو موضوع مراقبتی و مواظبتی ، هیئت محترم عامل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار لطفشان شامل حال موسسه خواهد شد.
ان شاالله سعی ما این است که تا پایان سال 1400 بتوانیم مرحله اول که هیئت محترم بانک مرکزی تکلیف کرده به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران محترم افزایش سرمایه دهیم. امیدواریم تا نیمه سال 1401 از محل تجدید ارزیابی مبلغ 20 هزار میلیارد ریال دیگر افزایش سرمایه داده تا سرمایه موسسه به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال برسد که این مهم پس از تایید بانک محترم مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار امکان پذیر خواهد بود.
حجت الاسلام جوادی با تشریح اهمیت گردشگری یادآور شد : صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع کم هزینه ولی پردرآمد می تواند زمینه ساز شکوفایی کشور شود. همه ما شاهد هستیم که کشورهایی در زمینه صنعت گردشگری فعالیت دارند که به هیچ عنوان قابلیت قیاس با شرایط اقلیمی و جلوه های طبیعی کشور عزیزمان ایران را ندارند.
ایشان بیان داشت : بدون اشاره و تشریح قابلیت‌های صنعت گردشگری تنها به این مهم می توان اشاره کرد که صنعت گردشگری تولیدکننده مشاغل جدید و کسب درآمد برای شغل هایی نظیر هتل ها ، فرودگاه ها ، رستوران ها ، ترابری و غیره می باشد. شاید یکی از مزیت های بزرگ کشورمان بحث توریسم درمانی باشد. خدا را شاکریم که کشور عزیزمان ایران از لحاظ علم پزشکی و فراوانی متخصص و امکانات پزشکی و مهم تر از آن پرورش پزشک در صدر بسیاری از کشورهای مطرح دنیا قرار گرفته است . موسسه ملل به عنوان یکی از پشتوانه ها و حمایت کننده برنامه ها ، طرح هایی را در بخش های گردشگری و توریستی همانند کهنوج ، تربت حیدریه ، گرگان ، مشکین‌شهر و کرمان در دست اقدام دارد که امیدواریم با لطف خداوند متعال و موافقت بانک مرکزی قادر باشیم در این خصوص پیش قدم باشیم تا بتوانیم گام های مثبتی در جهت حمایت از صنعت گردشگری برداریم. ذکر این نکته ضروری است که هدف موسسه اعتباری ملل حمایت از این صنعت، با هدف توسعه کشور است و به هیچ عنوان با خروج سرمایه از کشور موافق نیستیم چرا که از دیدگاه مدیران این موسسه بهترین و زیباترین روز آن روزی است، که بتوانیم شغل جدیدی را در کشورمان رقم بزنیم.
ایشان در مورد تکالیف و تعهدات موسسه گفت : به حول و قوه الهی در پرداخت تمامی تکالیف و تعهدات از جمله در بخش های قرض الحسنه ازدواج و ودیعه مسکن موفق عمل کرده ایم .
تنها در بخش ودیعه مسکن تا به امروز " ۸۲00" فقره تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است . شایان ذکر است که تعهدات و تکالیفی که دولت جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی به موسسه ملل واگذار کرده اند به خوبی انجام شده و توانستیم پاسخگوی مراجعین محترم باشیم و به لطف خدا تا کنون حدود ۷۸ درصد از تکالیف را انجام داده ایم و تمامی این اقدامات ، با هدف رضایت مشتریان و رفع مشکلات مردم عزیز کشورمان ایران است .
ایشان با اشاره به اهمیت مسئولیت های اجتماعی و ضرورت همراهی موسسات و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه گفت : یکی از افتخارات موسسه ملل پیشگام بودن در حوزه مسئولیت های اجتماعی است . از جمله این موارد می توان به حمایت به موقع و بجا از ستادمبارزه با کرونا در دوران شیوع این بیماری وحشتناک در زمینه خرید و تولید ماسک ، تهیه کپسول اکسیژن و اهدای دستگاه های ونتیلاتور اشاره کرد. علاوه بر این ، همچنین تعداد ۱۵ خانه بهداشت برای مناطق محروم ساخته و به وزارت بهداشت و درمان تحویل داده شده است. و مساعدت هایی نیز جهت کمک‌رسانی به دانش آموزان برای تهیه ملزومات تحصیلی و سایر موارد که ذکر آنها وقت موسعی را می طلبد داشته است.
آقای جوادی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری موسسه ملل در جهت رفع مشکلات سایرموسسات مالی و تنها با هدف رضایت مردم عزیز کشورمان گفت: در طول سالهای گذشته مدیریت کردن تعداد 7 موسسه و صندوق قرض الحسنه به انجام تعهدات مشتریان از جمله افتخارات موسسه ملل است. به عنوان مثال یکی از این موسسات ، تعاونی اعتبار وحدت است که بنا به تصمیم سران محترم قوا تمامی تعهدات آن تعاونی تا سقف مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تصفیه گردید و از طلب هم وطنانی که بالای 10 میلیارد ریال سپرده داشتند مبلغ 10 میلیارد ریال پرداخت شده است.و نهایتاً حدود ۲۰۰ نفر از سپرده گذاران باقی مانده اند که با همراهی هیئت محترم تصفیه و طی شدن فرآیند شناسایی این اموال و در صورت اجازه آنها، پرداخت خواهدشد.
مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در خصوص بانکداری الکترونیک فرمودند قبل از همه بانک های کشورمان این موسسه، بانکداری الکترونیک را فعال کرد زیرا باورمان است که بانکداری الکترونیکی علاوه بر امنیت در امور بانکی می تواند سفرهای شهری را تقلیل داده و در صرفه جویی سوخت بسیار موثر باشد. از سوی دیگر دسترسی هموطنان با سهولت تمام به خدمات بانکی را میسر می سازد.
ایشان در ادامه در خصوص تقید و تعهد موسسه مبنی بر بروزرسانی زیرساختها، تجهیزات و خدمات موسسه به هم میهنان عزیز اشاره داشتند: که بانک ها طبق استاندارد باید سه مرکز مجهز دیتاسنتر داشته باشند که بصورت همزمان فعالیت نمایند و در صورت بروز هرگونه مشکلی برای هریک از آنها ، مرکز بعدی وارد مدار گردد تا خدمت رسانی به هموطنان عزیز کشورمان دچار خلل و اشکال نگردد.
مدیرعامل موسسه ملل در پایان گفت : در عصر و موقعیتی به سر می‌بریم که تمامی دشمنان کشور با ترویج اخبار و اطلاعات غلط ، سعی در تولید نارضایتی و نابود کردن امید در میان مردم عزیزمان دارند و باید به هوش باشیم و بدون توجه به اهداف شوم دشمنان ، در جهت شکوفایی و توسعه کشور گام برداریم چرا که هر یک از ما به عنوان یک ایرانی ، سهمی در جهت آبادانی کشور داریم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار