| کد مطلب: ۴۳۹۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

مهندس بهزادپور مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی؛

گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه صندوق را ارائه کرد

اقدامات و اهم فعالیت‌های انجام شده در صندوق تامین خسارتهای بدنی در مدت 100 روز طی گفتگو با مهندس مجید بهزادپور مدیرعامل ای نهاد تشریح شد.

گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه صندوق را ارائه کرد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی ، در راستای اقدامات و اهم فعالیت‌های انجام شده در صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با مهندس مجید بهزادپور مدیر عامل این نهاد به گفتگو نشسته‌ایم که مشروح آن در ادامه می‌آید:

بهزادپور در تشریح اقدامات صورت گرفته در صندوق جهت تسهیل و تسریع در پرداخت خسارت زیان‌دیدگان و خانواده‌های آسیب‌دیده حوادث رانندگی بیان داشت : افرادی که دچار این حوادث ناگوار می‌شوند غالباً از اقشار ضعیف ‌جامعه می‌ باشند لذا تسریع در ارائه خدمات با کیفیت از اولویت های صندوق می باشد در همین راستا کاهش روند رسیدگی به پرونده ها، اتصال به سامانه خودکاربری ثنا (مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه)، ارسال سیستمی حواله‌های پرداخت، راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری تقسیم ارث که تمامی اقدامات منجر به تسهیل و ارائه خدمات با کیفیت برای هموطنان گرامی می‌باشد.

ایشان در ادامه اضافه کرد : بمنظور رفاه حال وکاهش مراجعات آسیب‌دیدگان مشمول تعهدات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی، زیان دیدگان خسارات خود را با تشخیص کارشناسان صندوق دریافت می‌نمایند.
مدیر عامل صندوق در راستای تکریم ارباب رجوعان و صیانت از حقوق شهروندی و تسریع در پرداخت خسارات و ایفای به موقع تعهدات قانونی تصریح کرد: با مکانیزه نمودن فرایندهای اجرایی در پرداخت الکترونیکی خسارات به دنبال تسهیل و استفاده از کنترل‌های سیستمی، صدور چک، حذف و پرداخت الکترونیکی جایگزین گردید و با ارتقاء آن ضمن تسریع در انتفاع آسیب‌دیده از دیات متعلقه فرآیند کاری مراجع قضائی را نیز به همین موجب تسهیل شده است.
بهزاد پور مدیرعامل صندوق خسارت‌های بدنی با بیان اینکه اتصال صندوق به سامانه خودکاربری مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه روند رسیدگی به پروند‌های صندوق را تسریع و تسهیل نمود اظهار داشت: امکان ثبت دادخواست، لوایح، دفاعیه اعم از بدوی و تجدیدنظر در محاکم، پاسخ و ارسال مکاتبات مختلف و درخواست استعلام‌ها از محاکم قضایی بدون ارسال سند و مراجعه حضوری همکاران حقوقی قسمت عمده‌ای از فرآیند رسیدگی و دادرسی پرونده‌ها از طریق این سامانه انجام می شود و در پی آن نیز باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های صندوق و ارباب رجوع می‌گردد.
وی اذعان کرد با استفاده از سامانه خودکاربری بخاطر شفافیت و تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها در بازه زمانی کوتاه از ایجاد اطاله دادرسی جلوگیری و بدین‌گونه از زیان وارده به منابع مالی صندوق به دلیل افزایش نرخ سالانه دیات پیشگیری بعمل می‌آید و پرداخت خسارت تعلق یافته به زیان‌دیدگان تسریع و رضایت‌‌شان فراهم می‌گردد.

ایشان نسبت به اهمیت رسیدگی و ارائه خدمات به موقع به زیاندیدگان حوادث رانندگی اظهار داشت: جلسات هم‌افزایی و هم‌اندیشی بررسی چالشها و رفع موانع ارائه خدمت در شعب سراسر کشور بصورت منظم انجام می گیرد.
وی یادآوری کرد: در این مدت، جلسات حضوری با رؤسای کل دادگستری، دادستان مراکز استان ها دادگستری شهرستان‌هایی که دارای تراکم پرونده بوده‌اند، مدیران کل پزشکی قانونی استان‌ها و سایر دستگاه های ذیربط برگزار گردید.
مدیرعامل صندوق در پایان خاطر نشان کرد: در پرتو عنایات الهی و تلاش همکاران زحمتکش در تمامی شعبات صندوق عملکرد قابل قبولی در مدت 100 روز به ثبت رسید بدین گونه که دراین مدت تعداد 7500 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که مبلغ 8.600.000.000.000 پرداخت گردیده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار