| کد مطلب: ۴۳۹۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

امضا تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با موادمخدر و بنیاد شهید و امور ایثارگران

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت‌های مهم و موثر در حوزه پیشگیری از اعتیاد است که قصد داریم از این ظرفیت مهم استفاده کنیم.

امضا تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با موادمخدر و بنیاد شهید و امور ایثارگران

آرمان ملی آنلاین -به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ دکتر اسکندر مومنی در نشست امضای تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در چهار حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی، فعالیت‌هایی را انجام می دهد.

وی با اشاره به حوزه مقابله افزود: جمهوری اسلامی ایران از ۴۰ سال گذشته تاکنون اقدامات گسترده ای را انجام داده است، به طوری که سازمان بین الملل رسما از اقدامات جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر می‌کند.
دبیرکل ستاد بیان کرد: مقابله با موادمخدر باید انجام شود اما این اقدام به تنهایی کافی نیست، مطالبه عمومی این است که کاری کنیم تا مواد مخدری برای مصرف در دسترس نباشد؛ این اقدام لازم است اما کافی نیست و باید به مرحله‌ای برسیم که علاوه بر جلوگیری از عرضه مواد ، تقاضای آن نیز کاهش یابد و این نیاز به فعالیت جدی‌تر در حوزه پیشگیری از اعتیاد دارد.
مومنی گفت: در گذشته، تمرکز در حوزه مقابله با مواد مخدر، باعث شد از حوزه پیشگیری غفلت شود.
دبیرکل ستاد ادامه داد: امروزه در کنار حوزه مقابله با موادمخدر، به حوزه پیشگیری از اعتیاد توجه می‌شود که با این رویکرد، در حال حاضر سه هزار سازمان مردم نهاد در این عرصه مشغول فعالیت هستند.
مومنی ادامه داد: کسی که به بیماری دچار می‌شود، باید هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری را صرف کند تا سلامتی اش بازگردد، در رابطه با فردی که دچار اعتیاد شده اند نیز همین گونه است. شخصی که معتاد می‌شود در زمینه سم زدایی، توانمند سازی، مهارت آموزی و… هزینه‌های زیادی برایش انجام می شود تا به پیش از اعتیاد بازگردد، اما اگر تلاش کنیم یک نفر معتاد نشود تمامی این هزینه‌ها برای کشور و مردم ذخیره می شود.

دبیرکل ستاد بیان کرد: بازگرداندن معتاد به جامعه به تنهایی از عهده دولت برنمی آید، سازمان‌های مردم نهاد بسیاری در کشور هستند که در این امر می‌توانند کمک کنند تا فرد با کسب مهارت به جامعه و زندگی سالم برگردد.
مومنی گفت: در امر مبارزه با موادمخدر باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد و یکی از این ظرفیت‌ها نیز بنیاد شهید است، خانواده شهدا و ایثارگران نیز می توانند در پیشگیری از اعتیاد موثر باشند.
وی افزود: تفاهم نامه امروز نیز یک مقدمه است. لذا زمینه‌های همکاری بیشتر به همراه شاخص ها باید مشخص شود، پس از انعقاد این تفاهم نامه نیز جلساتی برگزار شود تا بدانیم کجای کار ایستاده ایم و پیشرفت تا چه میزان حاصل شده است.
همچنین سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گفت: امیدواریم در دوره جدید فعالیت دولت و بنیاد شهید، شاهد اقدامات موثر و علمی در مبارزه با آسیب های ناشی از موادمخدر باشیم.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم زمینه‌های ابتلا به اعتیاد کاهش یابد، گفت: بخشی از اتفاقات ناگواری که جامعه رخ می‌دهد و منجر به رفتارهای خشن و خودکشی می شود، ناشی از درگیری با مواد مخدر است. در واقع عمده کسانیکه کارهای حاد انجام می‌دهند، سومصرف دارند که باید بدین موضوع توجه جدی صورت بگیرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید آمادگی دارد تا در عرصه پیشگیری از اعتیاد با استفاده از ظرفیت عظیم بنیاد شهید ، ستاد مبارزه با مواد مخدر را یاری کند و طرح ها ابتدا در بنیاد شهید اجرا و سپس به جامعه تسری یابد.
قاضی‌زاده هاشمی گفت:برای پیشگیری از بروز آسیب ها بویژه مشکلات خانوادگی نیاز است تا از افراد معین و سمن ها استفاده شود و لازم است که سازمان‌های مردمی مانند معتمدان امین، یاری نمایند تا نتایج لازم حاصل شود.
دکتر محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر نیز گفت: امیدوارم با تلاش جهادی و دغدغه مندانه دو دستگاه شاهد برکات این تفاهم نامه عملیاتی برای هم میهنان اسلامی و جامعه ارزشمند ایثارگران باشیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار