| کد مطلب: ۴۳۹۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد

مناسب سازی 20کیلومتر از معابر منطقه دو برای تردد افراد توان یاب

شهردار منطقه 2 گفت: با هدف حمایت از افراد توان یاب و تلاش برای رفع مشکلات آنان طرح های مناسب سازی بوستان، معبر، تقاطع و ساختمان اداری سطح منطقه در حال اجراست.

مناسب سازی 20کیلومتر از معابر منطقه دو برای تردد افراد توان یاب

آرمان ملی آنلاین -مهدی صالحی، شهردار منطقه در تشریح اقدامات مناسب سازی منطقه گفت: به منظور تسهیل توام با ایمنی در تردد سالمندان و معلولین معابر شهری مناسب سازی بیش از 82 کیلومتر در طرح های شهری در دستور کار قرار گرفت که این برنامه شهری در چند مرحله اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 20کیلومتر از مناسب سازی معابر تکمیل شده است ،افزود: براساس برنامه پیش بینی شده ، مناسب سازی 27 کیلومتر از معابر در دست اقدام است.
به گفته صالحی مناسب سازی ۵۵۰ متر مسیر حدفاصل میدان توحید تا خیابان باقرخان و 350متر در خیابان ایران زمین از جمله اقدامات اجرایی در این زمینه است.
وی افزود: به منظور دسترس پذیرکردن به خدمات شهری مناسب سازی بوستان های نیما و ستارخان انجام شد که در حال حاضر عملیات مناسب سازی بوستان نیما تکمیل و برای دسترسی افراد توانیاب تسهیل شده است و مناسب سازی بوستان ستارخان نیز با 50 درصد پیشرفت در حال اجرا است.
شهردار منطقه2 گفت: تجهیز بوستان ها به ست ورزشی مخصوص افراد توانیاب، همسطح‌سازی فضای بوستان ها برای تسهیل‌ تردد با ویلچر و اجرای نوار بساوایی برای افراد روشندل ، تهیه و نصب هندریل، مناسب‌سازی سرویس بهداشتی عمومی، نصب آبخوری دو ترازه ، تعبیه نیمکت‌های مخصوص با طراحی منحصربه‌فرد و تعبیه جایگاه مخصوص پارک خودرو معلولان از جمله اقداماتی است که در راستای مناسب‌سازی انجام شد.
وی افزود: به منظور دسترس پذیرکردن با اشاره به اینکه تسهیل در دسترسی به ساختمان های فرهنگی و اداری را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: با اقدامات اجرایی سرای محلات دریان نو، شریف، مرزداران و مجموعه شهربانو درحال مناسب سازی هستند تا افراد دارای شرایط خاص بتوانند از خدمات و برنامه های این مراکز بهره مند شوند
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2، شهردار منطقه به اجرای طرح مناسب سازی ساختمان های اداری منطقه اشاره کرد و گفت: تهیه و نصب هندریل در راه پله ها، رمپ ها، کابین آسانسورها، اجرای نوارهای بساوایی، همسطح سازی نقاط دارای اختلاف سطح، سرویس های بهداشتی، ترمز پله و شبرنگ پله و... از جمله اقدامات اجرایی در این زمینه است.
به گفته صالحی برای نخستین بار در شهرداری تهران ، این منطقه با همکاری شرکت دانش بنیان اقدام به تهیه و نصب دستگاه های ویلچر بر و نفر بر قابل نصب روی راه پله کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار