| کد مطلب: ۴۴۰۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

مطرح کردن بحث جادوگری چهره فوتبال را زشت می‌کند

جلالی: با این شرایط استقلال و پرسپولیس فصل بعد هم مجوز حرفه‌ای نخواهند گرفت/ خصوصی سازی دو باشگاه در ایران نشدنی است/ باید دیر یا زود با ماجرای ورود بانوان به استادیوم‌ها مواجه شویم

کارشناس فوتبال در مورد حذف نمایندگان ایران از آسیا و خطر تعلیق فدراسیون فوتبال ایران توضیحاتی داد.

جلالی: با این شرایط استقلال و پرسپولیس فصل بعد هم مجوز حرفه‌ای نخواهند گرفت/ خصوصی سازی دو باشگاه در ایران نشدنی است/ باید دیر یا زود با ماجرای ورود بانوان به استادیوم‌ها مواجه شویم

آرمان ملی آنلاین - مجید جلالی در خصوص حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: این اتفاق کاملاً قابل پیش بینی بود و ما نباید از خودمان الان بپرسیم که چرا دو تیم مجوز حرفه‌ای نگرفتند و سوال اصلی اینجاست که سال‌های قبل چطور این مجوز را دریافت می‌کردند. بدون شکل مشکلات حال حاضر دو باشگاه و فوتبال ایران سال‌های قبل هم وجود داشت ولی سخت‌گیری امسال AFC بیشتر بود و دیگر کوتاه نیامد تا دو تیم نتوانند این بار از این مرحله عبور کنند. به عقیده من با این شرایط سال بعد هم این مجوز کسب نمی‌شود چرا که اشکالاتی بنیادین وجود دارد و به این راحتی‌ها قابل رفع نیست.

وی افزود: مشکل اصلی در حال حاضر دولتی بودن دو باشگاه است و سایر مسائل و مشکلات را هم اگر نگاه کنید ریشه‌اش همین مشکل دولتی بودن است و از طرفی خصوصی سازی هم در ایران برای این دو باشگاه هرگز انجام نخواهد شد. شما نگاه کنید سرنوشت سایر تیم‌های خصوصی را این روزها می‌بینید. سرنوشت تراکتور و شهر خودرو جلوی چشممان است و برای همین فکر می‌کنم استقلال و پرسپولیس هرگز خصوصی نخواهند شد. فوتبال درآمدهای مشخصی دارد و یک ورزش پرهزینه است ولی اکثر راه‌های درآمدزایی در ایران اجرایی نمی‌شود و برای همین اگر کسی بخواهد وارد عرصه تیم‌داری شود فقط هزینه‌های بدون بازگشت روی دوشش است و کدام آدم عاقلی دست به این کار می‌زند؟ اگر هم کسی نادانسته وارد شود طبق نمونه‌های مشابه بعد از چند سال کم می‌آورد و کنار می‌کشد.

کارشناس فوتبال در ادامه با اشاره به وضعیت تراکتور و شهرخودرو زیرنظر بخش خصوصی گفت: همانطور که گفتم بخش خصوصی در فوتبال ایران جواب نمی‌دهد و پیش از این دو مجموعه، باشگاه‌های دیگری هم بودند که از خصوصی‌سازی عاقبت به خیر نشدند. ممکن است افرادی به دنبال رانت باشند و به این عرصه ورود کنند ولی کسی با سرمایه شخصی نمی‌آید در این فوتبال بدون درآمد هزینه کند. به نظر من وضعیت تراکتور و شهرخودرو که خصوصی سازی آنها پیش درآمدی برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس بود، حالا که با شکست مواجه شده راه خصوصی سازی دو تیم را مسدود کرده است. اگر این باشگاه ها تجربه موفقی بودند می‌شد امیدوار بود که با رفع یک سری موانع به سمت خصوصی سازی سرخابی‌ها برویم ولی در این شرایط شدنی نیست.

جلالی در رابطه با اینکه فوتبال ایران یک خطر دیگر هم بابت اساسنامه فدراسیون که در مجلس است و ماجرای ورود بانوان به ورزشگاه ها در پیش دارد و ممکن است تعلیق شود، توضیح داد: به هر حال ما باید یک سری مسائل را بپذیریم و دیر یا زود با آن کنار بیاییم. ما می‌خواهیم عضوی از جامعه جهانی فوتبال باشیم یا نه؟ اگر بله پس باید به قوانین آن با حفظ چهارچوب‌های خودمان احترام بگذاریم و اگر نمی‌خواهیم و یا به هر دلیلی امکان اجرای آن را نداریم خب بهتر است کنار بکشیم چون دیر یا زود باید با این موضوع مواجه شویم و یا به آن تن بدهیم یا ما را کنار خواهند گذاشت. فوتبال ما متاسفانه سال‌هاست به جای رفع مشکلات این چنینی به دنبال وقت خریدن و عقب انداختن کاری است که مزلم به اجرای آن است و دیر یا زود باید با آن مواجه شود. ما بازی با کامبوج را در حضور بانوان برگزار کردیم مگر چه مشکلی پیش آمد؟ واقعاً نمی‌دانم چرا مسائل خیلی ساده را برای خودمان بزرگ و تبدیل به یک معضل می‌کنیم در حالیکه اصلاً موضوع بزرگ و پیچیده ای نیست.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، وی در مورد مطرح شدن دوباره بحث جادوگری در فوتبال در روزهای اخیر گفت: من در این مورد چیز زیادی نمی‌دانم ولی خب معمولاً هر تیمی نتایج خوبی می‌گیرد چنین صحبت‌هایی در موردش مطرح می‌شود و الان هم یک تیم آمده و نتیجه گرفته و این مسائل در موردش مطرح شده است. اطلاعی از این جریانات ندارم ولی با مطرح کردن چنین موضوعاتی چهره فوتبال زشت می‌شود و مردم اعتمادشان را از دست می‌دهند و اتفاق خوبی نیست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار