| کد مطلب: ۴۴۰۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

کاهش ۶۰ درصدی تقاضای فلفل دلمه‌ای/ مافیای میوه به دنبال واردات است

رئیس اتحادیه بار فروشان خاطر نشان کرد: برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی بعد از مرجوع کردن فلفل دلمه‌ای از روسیه؛ ترس مصرف میوه و این محصول را در مردم ایجاد کرده بطوریکه خرید فلفل دلمه‌ای ۶۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۶۰ درصدی تقاضای فلفل دلمه‌ای/ مافیای میوه به دنبال واردات است

آرمان ملی آنلاین - مصطفی دارایی نژاد با اشاره به پخش کلیپ طنز در خصوص آلوده بودن فلفل‌های دلمه‌ای تولید شده در کشور از سوی رسانه ملی، گفت: محصولات کشاورزی گلخانه‌ای ۲۰ درصد از ارزآوری کشور را به خود اختصاص داده‌اند از این‌رو شایسته نیست که تولیدکنندگان داخلی از سوی رسانه ملی به سخره گرفته شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: پشت پرده پخش این طنزها در رسانه ملی چیست که تولید داخلی را هدف قرار داده است؟ برخی بعد از مرجوع کردن محصولات کشاورزی این استدلال را مطرح کردند که شرکت‌های بزرگ صادراتی می‌خواهند سهم ایران را در بازار روسیه را تصاحب کنند حال من می‌خواهم این پرسش را طرح کنم هدف رسانه ملی از پخش چنین طنزهای چیست؟ آیا می‌خواهد تولید داخلی متوقف شود؟

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مافیای واردات در کشور می‌خواهند با توقف تولید اقدام به واردات میوه کنند، افزود: در حال حاضر ۳ قلم موز، آناناس و انبه وارد کشور می‌شود و سایر میوه‌ها در کشور تولید می‌شود. تردیدی وجود ندارد که سود واردات بیشتر از تولید است و برخی دست‌های پنهان می‌خواهند با ضربه زدن به بدنه تولید در کشور تولیدکننده داخلی را به انزوا بکشاند و با خیالی آسوده اقدام به واردات محصولات میوه و صیفی‌جات کنند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، وی مصرف فلفل دلمه‌ای را باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، معرفی کرد و گفت: برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی بعد از مرجوع کردن فلفل دلمه‌ای از روسیه رعب مصرف میوه و این محصول را در مردم ایجاد کرده و خرید میوه بسیار کاهش پیدا کرده است و خرید فلفل دلمه‌ای ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، هم اکنون ۵ درصد فلفل دلمه‌ای تولید شده صادر می‌شود که این رقم به معنی نابودی تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای در کشور است. قیمت تمام شده فلفل دلمه‌ای برای کشاورزان کیلویی ۱۵ هزار تومان تمام شد این در حالیست که این محصول در میدان تره بار کیلویی ۵ هزار تومان خریدار ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار