| کد مطلب: ۴۴۱۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

در قالب پویش «به روستا برمی‌گردیم» محقق شده است؛

بازگشت با «برکت» ۶۲۵۰ خانواده به روستا

اجرای پویش «به روستا برمی‌گردیم» بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام باعث بازگشت بیش از ۶ هزار خانواده به روستاها شده است.

بازگشت با «برکت» ۶۲۵۰ خانواده به روستا

آرمان ملی آنلاین -مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: از تیرماه سال جاری تاکنون و با اجرای پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» ۶ هزار و ۲۵۰ خانواده از شهرها به روستاهای خود بازگشته و مشغول کار و زندگی شده‌اند.
محمد ترکمانه اظهار داشت: بنیاد برکت با راه‌اندازی ۶ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در قالب پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» مهاجرت معکوس را رقم زده و باعث بازگشت این تعداد خانواده به روستاهای خود شده است.
وی حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح را ۶ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: بهره‌برداری از این ۶ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۱۹ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در روستاهای محروم سراسر کشور به دنبال داشته است.
مدیرعامل بنیاد برکت پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ خانواده در قالب پویش «به روستا برمی‌گردیم» به روستاهای خود بازگردند.
ترکمانه خاطرنشان کرد: اکثر این خانواده‌ها از روستاهای مرزی مهاجرت کرده و در حاشیه شهرهای بزرگ ساکن شده بودند.
وی با تاکید بر ادامه اجرای پویش «به روستا برمی‌گردیم» در سال ۱۴۰۱ گفت: امیدواریم سال آینده و با اجرای این پویش، شرایط برای بازگشت ۲۰ هزار خانواده از شهرها به روستاها فراهم شود.
مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرهای بزرگ تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی را به دنبال دارد و بسیاری از این افراد با شروع ویروس کرونا همان مشاغل موقت و فصلی خود را نیز از دست داده‌اند. هدف بنیاد برکت از اجرای پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» کمک به این افراد برای بازگشت به‌ روستاهایشان است.
ترکمانه خاطرنشان کرد: افرادی که به‌دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاهای خود به شهرها مراجعه کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن برکت به آدرس app.barkat.ir در پویش «به روستا برمی‌گردیم» ثبت نام کنند. بنیاد برکت به آن‌ها کمک می‌کند تا در روستای مبدأ خود صاحب کسب و کار مطمئن شوند.
وی ادامه داد: این افراد حتی می‌توانند در اپلیکیشن برکت، روستایی را که علاقه‌مند هستند در آن زندگی کنند و رسته شغلی مورد نظر خود مانند کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی را انتخاب نمایند و به صورت آنلاین و شفاف، میزان پیشرفت طرح و مراحل محقق شدن آن را رصد و دنبال کنند.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، خدمات فنی، پرورش دام سبک، باغ‌داری، تولید کیف، کفش و پوشاک و پرورش محصولات گلخانه‌ای بیشترین رسته‌های شغلی درخواستی از سوی شرکت‌کنندگان در پویش «به روستا برمی‌گردیم» است.
ترکمانه در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت تا پایان سال جاری فرآیند بهره‌برداری از ۸۰ هزار طرح اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۲۴۰ هزار نفر را در مناطق محروم و روستایی کشور به‌طور کامل محقق می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار