| کد مطلب: ۴۴۱۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

رییس اداره عملیات بازار فراورده‌های هیدروکربوری خبر داد:

معامله ۱۳۰ میلیون دلار نفتا در بورس انرژی ایران

رییس اداره عملیات بازار فراورده‌های هیدروکربوری بورس انرژی ایران با بیان این که ارزش معاملات نفتا در سال کنونی رشد محسوسی داشته‌است، گفت: امروز دومین روز با ارزش بورس انرژی در سال کنونی بود.

معامله ۱۳۰ میلیون دلار نفتا در بورس انرژی ایران

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بورس انرژی ایران، محمد احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، در مجموع ۱۶۵ هزار تن نفتا به ارزش ۳۱ هزار و ۷۶۶ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال معادل ۱۳۰ میلیون دلار دادوستد شد.
او ادامه داد: در تابلوی معاملات چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه، ۷۰ هزار تن نفتای مخلوط، ۳۵ هزار تن نفتای میانی و ۶۰ هزار تن نفتای سبک شرکت ستاره خلیج فارس در رینگ صادراتی عرضه شد، که تمام این محموله معامله شد.
رییس اداره عملیات بازار فراورده‌های هیدروکربوری با بیان این‌که از میان این کالاها، نفتای سبک با رقابت فروخته‌شد، اعلام کرد: ارزش رقابتی این معامله در مجموع ۵۱ هزار دلار بود.
به گفته احمدی نفتای شرکت ستاره خلیج فارس به صورت مداوم در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه‌ شده و به همین دلیل با استقبال خوب خریداران در بیش‌تر موارد منجر به معامله می‌شود.
احمدی در پایان با اشاره به این‌که ارزش معاملات نفتای شرکت ستاره خلیج فارس در رینگ بین‌الملل بورس انرژی در سال کنونی، نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته‌است، افزود: حجم و ارزش این معاملات به ترتیب از ۵۱۰ هزار تن به ارزش ۳۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن به ارزش ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده‌است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار