| کد مطلب: ۴۴۲۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل بورس انرژی ایران در سومین همایش مالی ایران تاکید کرد:

لزوم تغییر پارادایم در مصرف‌ انرژی/ هیدروژن، برگ برنده معاملات انرژی در آینده

به‌گفته‌ مدیرعامل بورس انرژی ایران، آینده بازار انرژی در بورس انرژی ایران از دو مسیر بازار گواهی صرفه‌جویی انرژی و معاملات هیدروژن می‌گذرد.

لزوم تغییر پارادایم در مصرف‌ انرژی/ هیدروژن، برگ برنده معاملات انرژی در آینده

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی بورس انرژی ایران، علی نقوی در روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در «سومین همایش مالی ایران» که با محوریت «آینده‌پژوهی صنعت مالی» به همت انجمن مالی ایران و دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، با تاکید بر این که طبق گزارش آژانس انرژی جهانی ایران با سهم ۹۱ میلیارد دلاری در یارانه‌های انرژی جایگاه نخست پرداخت یارانه در دنیا را دارد، گفت: در چند سال گذشته، تمام سیاست‌های اتخاذی برای اصلاح مصرف انرژی در کشور بیش‌تر معطوف به سیاست‌های تعرفه‌ای و دستوری بوده که به‌نظر می‌رسد نتوانسته‌ به‌خوبی مصرف‌کنندگان را مجاب به صرفه‌جویی کند. این در حالی است که اعمال سیاست‌های صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، ظرفیت‌های کشور برای صادرات انرژی به کشورهای همسایه را بالا می‌برد.
مدیرعامل بورس انرژی ایران با اشاره به این که بورس انرژی فرصت‌های بسیاری در اختیار صنایع کشور قرار می‌دهد، افزود: اکنون بیش از ۴۳۸ کالا و اوراق در این بورس پذیرفته‌شده و ۷۹ نیروگاه محصولات و فرآورده‌های خود را در آن عرضه می‌کنند.
او ادامه داد: کشور ما از منابع عظیم هیدروکربوری برخوردار است، برای مثال دارنده رتبه دوم تولید‌کننده گاز در دنیا را داراست و جزو ۱۰ کشور اول تولید کننده نفت است. هم‌چنین ظرفیت بالایی در زمینه تولید برق دارد و از این حیث جایگاه خاصی در منطقه به دست آورده‌است.
نقوی با بیان این که کشور ما در موقعیت جغرافیایی منحصر‌به‌فردی نیز قرار دارد و به‌نوعی شاه‌راه ترانزیت در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که سرانه مصرف انرژی در کشور ما بالاست، در زمستان امسال به دلیل مصرف بالای گاز شرکت ملی گاز مجبور به قطع گاز برخی صنایع شد و در تابستان نیز همین سناریو برای برق تکرار شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار