| کد مطلب: ۴۶۳۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

عباس جمشیدی‌فر :

نمی‌خواستم فعلاً در تلویزیون بازی کنم/در «جوکر» خود واقعی‌ام بودم

عباس جمشیدی فر، بازیگر نقش مقابل هومن حاجی عبداللهی که ایفاگر کاراکتر "فریدون" در سریال رمضانی "خوشنام" است، می گوید: بیشتر دیالوگ‌هایش در این مجموعه به شکل کاملا بداهه اتفاق افتاده است. جمشیدی‌فر همچنین گفته که با هومن حاجی عبداللهی رفاقت قدیمی دارد ولی اولین بار است که مقابل هم بازی می‌کنند و از این همکاری بسیار خرسند است.

نمی‌خواستم فعلاً در تلویزیون بازی کنم/در «جوکر» خود واقعی‌ام بودم

آرمان ملی آنلاین - بازیگر نقش فریدون در سریال "خوشنام" که این شب‌ها از شبکه اول در حال پخش است، درباره هم‌بازی شدنش با هومن حاجی عبداللهی در این مجموعه و چگونگی پیوستنش به گروه "خوشنام" گفت: راستش با هومن دوستی خیلی قدیمی داریم اما هیچ‌وقت سر یک کار مشترک با هم، همبازی نبودیم. در سریال "خوشنام" اولین بار بود که با هم بازی کردیم و مقابل هم قرار گرفتیم. ماجرای پیوستن به گروه "خوشنام" هم برایم خیلی مفصل بود؛ به دلیل اینکه من قصد داشتم برای مدتی سریال کار نکنم اما بنا بر یکسری مسائل شخصی تصمیم بر این شد که دوباره سریال کار کنم. آخرین سریال من مجموعه طنز "آخر خط" بود که دو سه سال گذشته آن را کار کردم و بعد از آن واقعا نمی‌خواستم فعلاً برای تلویزیون سریال کار کنم اما بنا بر تصمیماتی، به پروژه پیوستم؛ ضمن اینکه خیلی دوست داشتم با آقای نجف‌زاده (کارگردان) کار کنم چون با ایشان یک رفاقت دیرینه داشتم و در نهایت این اتفاق میسر شد.

کاراکتری را در "خوشنام" بازی کردم که تا به حال تجربه نکرده بودم

وی سپس به ایفای نقش "فریدون" در "خوشنام" و جذابیت‌هایی که این کاراکتر برایش داشت، اشاره کرد.

جمشیدی‌فر گفت: کاراکتری که در "خوشنام" بازی می‌کنم، فکر می‌کنم تا به حال در هیچ سریالی تجربه‌اش نکردم. راستش از همان روز اول که این کاراکتر را با متن خواندم، دیدم تکلیف این شخصیت کاملا مشخص است و اصلاً معلوم بود که بیشتر بار کمدی کار را باید خودش پیش ببرد؛ بنابراین تمام تلاشم را کردم تا این اتفاق میسر شود و خدارا شکر فکر می کنم این اتفاق افتاد.

بازیگر سریال های "سه دونگ سه دونگ"، "عید امسال"، "خانه اجاره ای" و "بچه مهندس" همچنین در پاسخ به اینکه خودش چه نظری درباره سریال رمضانی"خوشنام" دارد؟ اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را کردیم، منظور از ما جمع بازیگران است نه فقط من و هومن، بلکه همه بچه‌ها تمام تلاش خودمان را به کار بستیم تا یک کار خوب به مخاطبان ارائه بدهیم. بیس اصلی قصه، تقریباً بیس جذابی است ولی وقتی ما بیاییم آن را بخش بخش کنیم و موشکافانه به آن نگاه کنیم، اساسا یکسری ایرادات و اشکالاتی داشته، به هر حال ما همیشه چه در سینما و چه در تلویزیون در بخش قصه کمی ضعیف هستیم که این اتفاق به خاطر نوع نگرشمان به جامعه، نوع سیاست‌هایی که وجود دارد و همچنین نوع سلیقه‌ها و اختلاف نظرهاست.

تا سریال‌های کمدی اتفاقات روز جامعه را به چالش نکشند وضعیت همین است

۷۰ درصد دیالوگ ها در متن نبود

جمشیدی فر در ادامه همین صحبت‌هایش تصریح کرد: اگر بخواهیم درباره قصه صحبت کنیم باید خیلی گسترده‌تر بحث کنیم؛ به همین خاطر من فکر می‌کنم "خوشنام" هم از این قاعده واقعا مستثنی نبود، با این حال ما تمام تلاشمان را کردیم که بر اساس بیسی که داریم بتوانیم اتفاقات درستی را در این کار رقم بزنیم. در حال حاضر هم که حدود ۱۰ قسمت از کار پخش شده، شاید بیشتر موقعیت‌ها حداقل در مورد خودم به جرأت بگویم ۷۰ درصد دیالوگ‌ها داخل متن نبوده و کاملا بداهه اتفاق افتاده است. ما با بچه‌ها ساعت‌ها نشستیم و مشورت کردیم تا بتوانیم قصه را جذاب‌تر کنیم؛ بنابراین اکثر دیالوگ‌ها در "خوشنام" کاملاً بداهه هستند.

ایفاگر نقش فریدون در مجموعه "خوشنام" درباره بازخوردهای این سریال طنز هم یادآور شد: مردم که همیشه به ما لطف دارند و خدا را شکر کار را دنبال می‌کنند. معتقدم بزرگترین منتقد، مخاطبان کارها هستند. ما واقعاً بی‌وقفه تمام تلاشمان را کردیم تا کار خوب به مردم ارائه بدهیم حتی کل ایام نوروز را کار کردیم و فقط دو روز تعطیل بودیم تا کار را بتوانیم سریع‌تر به آنتن برسانیم. در حال حاضر هم تصویربرداری همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم تا یک هفته دیگر کار تمام شود.

"زخم کاری" و ایفای نقشی متفاوت و جدی

او درباره اینکه در این سال‌ها بیشتر در کارهای کمدی در تلویزیون دیده شده است، در پاسخ به اینکه آیا خودش را بیشتر بازیگر کمدی می‌داند یا جدی؟ خاطرنشان کرد: به هر حال هر بازیگری دوست دارد هر نقشی را که خودش در ذهنش طراحی کرده، اجرا کند من هم مستثنی نیستم، کما اینکه در سریال "زخم کاری" هم اولین کاری را بازی کردم که هیچ پیش زمینه ای با کمدی نداشت و کار و کاراکتر کاملا جدی بودند، حتی قبل از آن هم در تئاتر، نیمی از کارهایم طنز و نیمی دیگر جدی بودند و این خیلی سخت است برای بازیگرانی که با فیلم‌های سینمایی کمدی و سریال‌های طنز وارد عرصه می‌شوند و بخواهند خطشان را عوض کنند. خدا را شکر من هم توانستم و تمام تلاشم را کردم که بتوانم در هر دو ژانر بازی کنم. الان هم نمی‌توانم بگویم طنز را بیشتر دوست دارم یا کارهای جدی را؛ هر دو ژانر را دوست دارم. تعریف از خود نمی‌کنم ولی فکر می کنم در هر دو ژانر هم تقریبا موفق بودم.

در "جوکر" خود واقعی ام بودم

جمشیدی‌فر در بخشی دیگر از گفت‌وگو با ایسنا درباره تجربه همکاری‌اش با برنامه "جوکر" هم توضیح داد: به نظرم در "جوکر" اصلا بحث بازیگری مطرح نیست که من بخواهم درباره بازی حرف بزنم. "جوکر" بیشتر بر می‌گردد به کاراکتر واقعی هر شخصی که حضور پیدا می‌کند تا یک کاری انجام بدهد. در "جوکر" در موقعیت هایی قرار می‌گیرید که خودتان هستید تا از یک خلاقیتی بهره ببرید. خدا را شکر در این برنامه هم بازخوردها نسبت به من خوب بود و خودم راضی بودم. من به "جوکر" اصلا نگاه بازیگری ندارم حداقل در مورد خودم می‌توانم بگویم خود واقعی‌ام را نشان دادم.

شتابزدگی کارهای مناسبتی بوده، هست و خواهد بود

این بازیگر همچنین درباره شتابزدگی سریال‌های مناسبتی تلویزیون و دشواری هایی که برای بازیگران و تیم تولید به همراه دارد، اینگونه گفت: شتابزدگی سریال‌های مناسبتی، به بحث مدیریتی و رویکرد مدیرانی برمی‌گردد که در سازمان صداوسیما تصمیم گیرنده هستند. این اتفاق از دیرباز همین بوده و به نظرم هست و خواهد بود و یک بحث کاملا تخصصی مدیریتی است. به عقیده من یک نقص است که گروه سازنده در فشاری قرار می‌گیرند که از قبل تصمیم گرفته نشده و ناگهان اعلام پخش می‌کنند. به نظرم خود سازمان باید آن را حل کند. در بخش افت کیفیت کارهای مناسبتی که با شتابزدگی همراه اند، هم اساساً بعضی‌ها به متن و قصه خرده می‌گیرند اما نگاه سازمان و دیدگاهش فعلاً به این شکل است؛ البته من خیلی کوچک تر از آنم که بخواهم در این زمینه نظری بدهم اما تا زمانی که این نوع دیدگاه و سیاست‌گذاری روی سریال‌ها باشد که فرضا یک سریال کمدی و جدی نتواند بر اساس اتفاقات روز جامعه کاری کند، به نظرم ضعف قصه دوباره سراغمان می آید.

وی تاکید کرد: کارهای کمدی کاملا بر اساس اتفاقات روز جامعه باید ساخته شوند و همان اتفاقات را به چالش بکشند و سپس اجرا کنند اما تا وقتی این نگاه تغییر نکند قطع به یقین ما باید همچنان یکسری قصه‌های تکراری ببینیم و روز به روز قصه هایمان ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. اگر ما به سال‌های قبل برگردیم که خیلی هم دور نیستند، مثلا ۱۰ سال پیش، می‌بینیم که سریال هایی داشتیم که واقعاً تماشاگران را میخکوب و خیابان‌ها را خلوت می کردند اما الان چرا این اتفاق نمی افتد؟ این در حالی است که همان کارگردان، همان نویسنده و همان اکیپ سر جایشان هستند اما نوع دیدگاه سابق سرجایش نیست و این دست سازندگان نیست بلکه دست تصمیم‌گیرنده است.

خنداندن مخاطب سخت شده

جمشیدی فر سپس با بیان اینکه خنداندن مخاطب این روزها سخت شده است، خاطرنشان کرد: شرایط در همه جای دنیا همین گونه است که کار کمدی کار دشواری است، شاید ما مشکلاتمان بیشتر باشد اما کلا خنداندن آدم‌ها کار سختی است. بازیگرانی هم که کار کمدی می‌کنند به شدت کارشان سخت است، چون باید یکسری ابزار داشته باشیم، از کارگردان گرفته تا بازیگر و نویسنده باید با ابزارهای لازم موقعیت یک کمدی خوب را به وجود بیاوریم اما متاسفانه ما یکسری ابزارها را به خاطر شرایط جامعه و سلیقه های مدیریتی، نداریم.

بازیگر سریال "خوشنام" در پایان ضمن تشکر از گروه سازنده این مجموعه گفت: یک تشکر ویژه از همه خوشنامی ها دارم به خصوص گروه تدارکات که طی این هشت ماه با تمام مشکلات واقعا مثل پدر و مادر بالای سر بچه‌ها بودند و نگذاشتند آب در دلمان تکان بخورد. خیلی دوست دارم نام دو نفر را ببرم که از بچه‌های گروه تدارکات هستند، روح الله و ماشالله عزیز که به نظرم زحمتکش ترین افراد پروژه "خوشنام" بودند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا، سریال "خوشنام" به کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیه کنندگی احمد زالی در شب های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود.

حمید لولایی، شهره لرستانی، هومن حاجی عبداللهی، سحر ولدبیگی، عباس جمشیدی فر، فریده سپاه منصور، نیلوفر رجایی فر، امیر غفارمنش، مهران رجبی، امیر کربلایی زاده، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، خسرو احمدی، رضا فیاضی و ... از بازیگران "خوشنام" هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار