| کد مطلب: ۴۶۴۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

تجلیل از کارگران نمونه کارخانه بارز کردستان

کارگران نمونه بارز کردستان در مراسمی با حضور سرپرست گروه صنعتی بارز، سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس، مدیران ارشد کارخانه بارز کردستان و مدیران استانی تجلیل شدند.

تجلیل از کارگران نمونه کارخانه بارز کردستان

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز سرپرست گروه صنعتی بارز در این مراسم با اشاره به اینکه مجموعه بارز با اجرای طرح­های توسعه­ای به یکصد شرکت برتر دنیا در تولید لاستیک خودرو می پیوندد، گفت: بزرگ ترین و مدرن­ترین کارخانه تولید لاستیک رادیال کشور با ظرفیت ۳۶ هزار تن در سال در کردستان قرار دارد.

جمال میرزایی با اعلام اینکه هم اکنون۸۳۲ نفر به طور مستقیم در بارز کردستان مشغول به کار هستند، افزود: آزمون استخدامی برای جذب نیرو در این مجموعه اواخر سال گذشته برگزار شد که به زودی۲ برابر ظرفیت افراد را دعوت به مصاحبه می­کنیم.

میرزایی درباره کارخانه بارز کرمان نیز گفت: ظرفیت سالانه تولید در بارز کرمان ۹۰ هزار تن است و در طرح توسعه ۲۰ هزار تن دیگر طی ۲ فاز تا پایان امسال به این ظرفیت افزوده می­شود.

به گفته وی دراستان لرستان هم واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی در حال احداث است که هم­اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرزایی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد ظرفیت تولید لاستیک در بین ۱۰ شرکت تولیدکننده این محصول در کشور مربوط به بارز است، یادآور شد: مجموعه بارز هم با مشکلاتی هم­چون ارز دولتی و بدهی بیش از سه هزار میلیارد تومانی مواجه است اما با وجود همه این مشکلات تلاش فراوانی در حال انجام است تا علاوه بر حل این مسایل طرح توسعه هم در این مجموعه به اجرا درآید.

وی یادآور شد: افزایش ظرفیت تولید بارز کردستان از ۱۶ هزار حلقه به ۲۳ هزار حلقه از جمله برنامه­های ما است که با اجرای این برنامه ۱۸۰ نفر نیرو جذب خواهد شد.

میرزایی اضافه کرد: در مرحله بعد افزایش ۵۰ هزار تنی تولید در بارز کردستان را دنبال خواهیم کرد که با تحقق این مهم واجرای طرح­های توسعه دیگر در کرمان و لرستان نیاز داخل تامین و وارد فاز صادرات خواهیم شد.

سرپرست گروه صنعتی بارز اعلام کرد: علی رغم مشکلات پیش روی بارز، در فرورین امسال نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن میزان تولید در بارز کردستان از لحاظ وزنی ۱۰ درصد و از نظر حلقه هم ۹ درصد رشد داشته است.

مسئولان در کنار بارز باشند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: کارخانه لاستیک بارز کردستان از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان است و از مسئولان انتظار می رود برای توسعه این کارخانه در کنار مدیران و همراه آنان باشند و از طرفی مدیران در کنار و همراه کارگران باشند تا این تعامل ارتباطی زیبا و مهم منجر به تسریع توسعه در استان شود.

علی خضریان افزود: تولید در استان کردستان شرایط خوبی دارد اما کافی نیست و باید با کمک و همراهی مسئولان میزان تولیدات استانی افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی باید فعال و نحوه واگزاری اراضی شهرک صنعتی دهگلان مشخص شود و اگر واگذاری ها خارج از صلاحیت­های صنعتی باشند مشکلات وموانع اصلاح شوند.

خضریان گفت: رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان متخصص حوزه دارو داروسازی است و می تواند تولید داروهای گیاهی در استان را پیگیری کند تا صنعت کردستان شرایط جدیدتری را در سال های آینده به خود ببیند.

آینده بهتری برای بارز کردستان در پیش است

سرپرست کارخانه بارز کردستان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه شرایط کارخانه بارز کردستان به زودی به شرایط بهتری خواهد رسید، گفت: در حال حاضر از مجموع 832 نفر از افراد شاغل در کارخانه بارز کردستان 70 نفر با مدرک کارشناسی به بالا و762 نفر دیپلم و تکنسین مشغول به کار هستند که به طور میانگین روزانه 15 هزار و 500 حلقه لاستیک در این واحد تولید می شود و تا چند ماه آینده به 17 هزار و 500 حلقه افزایش می یابد.

طاهر یوسفی افزود: ما علاوه بر حمایت از تیم های ورزشی اعزام به مسابقات کشتی در راستای ترغیب و تشویق به امر ازدواج آسان و فرزندآوری شاغلین مبالغی به عنوان هدیه به حساب آنان واریز می شود و در حال حاضر 73 درصد از افراد شاغل در این مجموعه متاهل هستند.

وی بیان کرد: همه امور بانکی کارخانه بارز کردستان اعم از پرداختی­ها و دریافتی­ها از جمله حقوق کارکنان در بانک­های شهرستان دهگلان انجام می­شود که این مهم می تواند به وضعیت اقتصادی استان کمک کند.

در این مراسم 24 نفر از کارگران کارخانه بارز کردستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

پیش از برگزاری این مراسم نشست خبری اصحاب رسانه استان کردستان با سرپرست گروه صنعتی بارز، سرپرست کارخانه بارز کردستان و مدیران ارشد کارخانه بارز کردستان برگزار شد که مدیران به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ دادند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار