| کد مطلب: ۴۶۴۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل بانک مسکن خبر داد:

پرداخت بیش از نیمی از منابع بانک مسکن برای تسهیلات طرح نهضت ملی

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت نیمی از منابع این بانک برای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

پرداخت بیش از نیمی از منابع بانک مسکن برای تسهیلات طرح نهضت ملی

آرمان ملی آنلاین - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک مسکن _هیبنا، دکتر محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن صبح پنجشنبه به همراه رئیس و جمعی از مدیران و مسئولان بانک مرکزی به استان آذربایجان شرقی سفر کرد و با استقبال استاندار، مدیران ارشد استان و شبکه بانکی وارد تبریز شد.

در جریان این سفر مدیر عامل بانک مسکن علاوه بر بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان آذربایجان شرقی و همچنین در جلسه فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی که در محل اتاق بازرگانی استان با حضور صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران عامل بانک های کشور برگزار شد، حضور یافت.

در حاشیه این سفر مدیر عامل بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار هیبنا با اشاره به جزئیات سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی، گفت: باتوجه به وعده ای که ریاست محترم جمهوری برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی چهار سال داده، بانک مسکن به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه پیشتاز بوده و در سال گذشته و نیز ابتدای سال جاری، اقدامات بسیار خوبی در زمینه فراهم کردن زیرساخت های اجرایی برای تحقق این وعده از نظر اعطای تسهیلات انجام داد و توانست از 155 هزار میلیارد ریال منابع مردمی در اختیار بانک مسکن، حدود 86 هزار میلیارد ریال به پروژه ها تزریق کند.

دکتر شایان افزود: بانک مسکن از منابع داخلی خود نسبت به انعقاد قرارداد داخلی بیش از 71 هزار واحد به مبلغ 252 هزار میلیارد ریال اقدام کرده که از این مبلغ، بیش از 68 هزار میلیارد ریال متناسب با پیشرفت فیزیکی به پروژه ها پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی مسکن، مبنی بر تسریع روند پرداخت تسهیلات به پروژه های طرح نهضت ملی، خاطر نشان کرد: انتظار دارم همکاران در اجرای این طرح پیشقدم بوده و پرچمدار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور باشند.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: با عنایت به اینکه 27 بانک و موسسه مالی و اعتباری مکلف شدند در این طرح، تامین مالی داشته باشند بانک مسکن در نظام بانکی پیشتاز بوده و توانسته است به تکلیف خود در سال گذشته عمل کند و در سال جاری هم اقدامات بسیار خوبی را در این خصوص در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین به آخرین وضعیت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی بر اساس آمارهای ثبت شده در سامانه تا تاریخ 26 اردیبهشت ماه سال جاری، کل قراردادهایی که از سوی متولیان پروژه طرح نهضت ملی مسکن معرفی و ثبت شده 18 هزار و 547 واحد بوده است که از این تعداد 3 هزار 854 واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و مابقی نیز در دست اقدام است. مبلغ پرداختی توسط بانک مسکن برای این 3854 واحد، 15 هزار و 416 میلیارد ریال بوده که از بدو شروع پروژه تاکنون 20 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر عامل بانک مسکن در خصوص اهمیت بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: یکی از اقدامات موثری که می تواند در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن اثر گذار باشد بازدید میدانی مسئولین بانک اعم از مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و معاونین از این طرح ها است که باعث دلگرمی پیمانکاران برای پیشبرد اهداف طرح شده و همچنین مسئولین هم از نتایج پیشرفت فیزیکی طرح ها مطلع می شوند. همین امر موجب شد در این سفر از پروژه های این طرح در شهر تبریز بازدید و مشکلات موجود را بررسی و در راستای برطرف کردن آنها اقدام شود.

شایان تصریح کرد: در این زمینه امیدوار هستیم که همکاران در ستاد مرکزی، مدیریت و شعب نیز این بازدیدها را مرتب داشته باشند تا نسبت به رفع سریع مشکلات اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی به دیگر جزئیات سفر یک روزه به تبریز اشاره کرد و ادامه داد: هدف عمده در این سفر این بود که از نزدیک با مشکلات موجود در استان آشنا شویم. در این سفر همچنین در شورای هماهنگی بانک های استان موضوعات مربوط به سیستم بانکی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و استاندار استان مطرح شد و به موضوعات و درخواست های دوستان توسط رئیس کل بانک مرکزی رسیدگی شده و دستورات لازم برای تشکیل تیم های کارشناسی برای رفع آنها نیز صادر شد تا موانع تولید برداشته شود.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه در این سفر جلسه ای هم با پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند در محل شرکت عمران شهر جدید سهند برگزار شد، اظهار داشت: بنا شد با همکاری مدیران استان مسایل و مشکلات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن بر طرف شود.

شایان با اشاره به جلسه فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی که در محل اتاق بازرگانی استان تشکیل شد، عنوان کرد: فعالان این عرصه دغدغه های خود را در موضوعات مختلف اقتصادی با توجه به هدف مندکردن یارانه ها و اجرای طرح تحول اقتصادی مطرح کردند که برخی نکات مهم و مورد نیاز توسط رئیس کل محترم بانک مرکزی تبیین و بررسی شد. اغلب دغدغه های مطرح شده توسط فعالین اقتصادی استان افزایش سرمایه در گردش بود که مقرر شد سیستم بانکی از طریق صدورضمانت نامه و گشایش اعتبار اسنادی داخلی LC ، بتواند طرح های تولیدی را تامین مالی کند.

مدیر عامل بانک مسکن در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدوارم این سفر یک روزه مدیران عامل بانک ها و رئیس کل بانک مرکزی، منشاء خیر و برکت برای استان شود تا بتوانیم شاهد توسعه رشد اقتصادی در واحدهای تولیدی باشیم و در مسئله تحول اقتصادی که رئیس جمهوری شجاعانه به آن ورود کرده است بتوانیم دست در دست هم مجری خوبی برای کشور و مردم باشیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار