| کد مطلب: ۴۶۴۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

10 نوآوری سامسونگ که تاریخ گوشی‌های هوشمند را تغییر داد

کنجکاوی علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان اخبار فناوری برای فهمیدن اینکه کدام قابلیت و نوآوری جدید به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد می‌شود، تا روز 10 فوریه (21 بهمن) 2022 که گوشی‌های سری S22 رونمایی شد، ادامه داشت. شرکت سامسونگ که همواره با معرفی و عرضه جدید‌ترین محصولات، استاندارد جدیدی را برای این صنعت تعریف می‌کرد، همچون گذشته به حرکت خود در این مسیر ادامه داد. سامسونگ طی 12سال گذشته یعنی از زمان رونمایی اولین دستگاه گلکسی Sدر سال 2010، با معرفی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی که هر ساله قالب‌های قدیمی موجود را می‌شکنند، پیشتاز صنعت گوشی‌های هوشمند بوده است.

10 نوآوری سامسونگ که تاریخ گوشی‌های هوشمند را تغییر داد

آرمان ملی آنلاین - یک گوشی هوشمند همراه با صفحه‌نمایشی بزرگ و فراگیر، ترکیبی از گوشی هوشمند و قلم که بهره‌وری و خلاقیت را افزایش می‌دهد و همینطور اولین دوربین با فناوری دوال پیکسل (Dual Pixel) در جهان تا به اینجا از انقلابی‌ترین محصولات این شرکت پیشرو بوده‌اند. علاوه بر این، سری گلکسی نوت، تبلت‌های سری گلکسی تب و دستگاه‌های پوشیدنی مختلف از جمله گلکسی واچ و گلکسی بادز در گسترش اکوسیستم گلکسی که تغییر زیادی را در سبک زندگی کاربران ایجاد کرده‌، نقش بسزایی داشته‌اند.
در ادامه 10 فناوری و راهکار نوآورانه گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ را که طی این سال‌ها معرفی شده‌اند را مرور کرده‌ایم.

2010 : صفحه نمایش آمولد
یکی از مزایای مهم تلفن‌های هوشمند این است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از محتوای روی صفحه نمایش با کیفیت تصویر و وضوح بالا آن هم در ابعادی که تقریبا به اندازه کف دست آنهاست، لذت ببرند. سامسونگ با معرفی نمایشگر آمولد (AMOLED) خود، عصر جدیدی را در حوزه صفحه نمایشهای بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند آغاز کرده است. این نمایشگر که با استفاده از فناوری آمولد یا شبکه‌ فعال دیودهای اُرگانیک تابنده‌ی نور (AMOLED)ساخته شده، با کیفیت تصویرشفاف، خود-درخشندگی و ابعاد بزرگتر صفحه نمایش متمایز می‌شود.
سامسونگ گلکسی S اولین گوشی هوشمند جهان بود که با صفحه نمایش سوپرآمولد (Super AMOLED) عرضه شد. این صفحه نمایش نازک‌تر بود و انرژی کمتری را مصرف می‌کرد، در عین حال کیفیت و وضوح بالاتری را ارائه می‌داد. پس از معرفی گلکسی S در سال 2010، علاقه کاربران از گوشی‌های با صفحه نمایش‌های سه اینچی به سمت گوشی‌های با نمایشگرهای بزرگ 4 تا 5 اینچی جلب شد.
سامسونگ در سال‌های بعد به نوآوری‌ خود در زمینه نمایشگر گوشی‌‌های هوشمند ادامه داد و مدل‌ گلکسی S10 را به عنوان اولین گوشی هوشمند جهان با صفحه نمایش مجهز به HDR10+ عرضه کرد. پس از آن گلکسی S21 با صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز راه گلکسی‌های نوآور و خط‌شکن سامسونگ را ادامه دادند.

2011 : گلکسی نوت و S Pen
از سال 2011، دیگر نیازی به نگه داشتن دفترچه یادداشت و خودکار یا مداد در کیف‌ها نبود. چرا که با معرفی گلکسی نوت مجهز به قلم S، می‌توانستیم همه چیز از یادداشت‌ها گرفته تا نقاشی‌ها را مستقیماً روی صفحه نمایش گوشی هوشمند ذخیره کرد و به اشتراک گذاشت. از آن زمان، گلکسی نوت و قلم S به ترکیبی جدایی ناپذیر تبدیل شدند که با توسعه این سری، هر دو به طور قابل توجهی تکامل یافتند.
برای مثال، سامسونگ فناوری Air Command را برای گلکسی Note 3 معرفی کرد تا کاربران امکان‌ دسترسی آسان به ویژگی‌های قلم را در زمانی که آن را روی صفحه حرکت می‌دهند، داشته باشند. این شرکت همچنین فناوری بلوتوث کم مصرف را در قلم گلکسی Note 9 قرار داد تا S Pen آن بتواند به عنوان یک کنترل از راه دور نیز عمل کند. پس از آن و درگلکسی نوت 10، افزودن ویژگی‌های Air Action کاربران را قادر می‌ساخت تا از راه دور دستگاه خود را هنگام تغییر حالت دوربین برای بزرگ‌نمایی و یا کوچک‌نمایی کنترل کنند، تغییری قابل توجه نسبت به مدل های قبلی که فقط امکان عکاسی از راه دور را به کاربران می‌داد. در راستای این روحیه نوآورانه، سامسونگ قلم S Pen مجهز به هوش مصنوعی را برای گلکسی نوت 20 معرفی کرد تا تجربه طراحی با ظرافت بیشتر و دقیق‌تر را در اختیار کاربران قرار دهد در این سال‌ها، قلم نوآورانه S Pen برای دسترسی طیف بیشتری از مخاطبان گلکسی‌ها، در گوشی‌هایی مانند گلکسی S21 و S22 اولترا و Z Fold3 قرار گرفته است.

2013 : دژ مستحکم گلکسی‌ها
در عصری زندگی می‌کنیم که اکثر وظایف و تجربیات روزانه ما را می‌توان با یک گوشی هوشمند منحصربه‌فرد انجام داد و این به آن معناست که نمی‌توان اهمیت امنیت را نادیده گرفت. Samsun Knox به یک سپر قابل اعتماد برای کاربرانی که نگران نشت اطلاعات یا نفوذ ویروس هستند، تبدیل شده است.
Samsung Knox که از زمان گلکسی Note 3 در سال 2013 بر روی دستگاه‌های گلکسی نصب شده، ضمن مسدود کردن دسترسی‌های غیرمجاز، از اطلاعات دستگاه‌ها به صورت گام به گام از ریزتراشه‌ها تا سیستم عامل و لایه کاربردی محافظت می‌کند. علاوه بر این، به لطف فضای رمزگذاری شده، می‌توان داده‌های شخصی و تجاری کاربر را جدا کرده و با خیال راحت مدیریت کرد.
در سال 2021 شرکت سامسونگ Knox Vault را همراه با گلکسی S21 راه اندازی کرد تا درصد اطمینان حفاظت از داده‌ها را افزایش دهد. سامسونگ Knox Vault علاوه بر ارائه بالاترین سطح تراشه امنیتی در صنعت و یک پردازنده ایمن که از حملات در سطح سخت‌افزار جلوگیری می‌کند، دارای یک حافظه امنیتی مقاوم در برابر دستکاری برای محافظت از رمزهای عبور مختلف و اطلاعات بیومتریک کاربر است.

2014 : ضد آب و گرد و غبار
در اوایل 2010، اگر گوشی هوشمندتان در حین استفاده به طور تصادفی در آب می‌افتاد، چیزی جز ناامیدی در انتظار شما نبود. برای کاهش احتمال چنین اتفاقات ناخوشایندی شرکت سامسونگ با افزودن عملکردهای ضد آب و ضد گرد و غبار در گلکسی S5 برای اولین بار و در سال 2014، افق تجربه استفاده گوشی‌های هوشمند را گسترش داد.
از سال 2017 به بعد و پس از معرفی گلکسی S7، گوشی‌های هوشمند سامسونگ تاییدیه IP68 را به عنوان بالاترین سطح مقاومت در برابر آب و گرد وغبار پشتیبانی کرده‌اند. تاییدیه IP68 پس از آزمایش مقاومت گوشی در آب شیرین در عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه به دستگاه‌ها داده می‌شود. کاربران گلکسی اکنون می توانند به لطف فناوری‌های ضد آب و گرد و غبار قوی با خیالی آسوده از گوشی های هوشمند خود استفاده کنند.

2015 : کیف پول موبایل در جیب شما
اغراق نیست اگر بگوییم که پس از سال 2015، جریان «بدون کیف پول» افزایش یافت. در همین زمان، شرکت سامسونگ Samsung Pay را معرفی کرد، یک سرویس پرداخت همراه که جایگزین پول نقد و کارت‌های اعتباری در کیف پول کاربران می‌شود. این سرویس که برای اولین بار در سال 2015 همراه با گلکسی S6معرفی شد خود را به عنوان یک سرویس کلیدی در گوشی هوشمند گلکسی به کاربران معرفی کرد. در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و یا هنگام خرید، کاربران به جای اینکه نیاز باشد برای پرداخت، کیف پول خود را بیرون بیاورند، فقط باید گوشی هوشمند خود را لمس کنند. امروزه، ترک کردن خانه بدون کیف پول به یک عادت تبدیل شده است.

2016 : اولین سنسور Dual Pixel جهان
فناوری‌های دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت هستند، به طوری‌که اگر یک گوشی هوشمند دارید، می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌هایی مشابه و قابل قیاس با تصاویر گرفته شده توسط عکاسان حرفه‌ای را ثبت کنید.
در سال 2016 سامسونگ با نصب اولین حسگر Dual Pixel در گلکسی S7، عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند را به سطح جدیدی ارتقا داد. در آن زمان، Dual Pixel یک حسگر تصویری بود که فقط در دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای DSLR دیده می‌شد. حسگر Dual Pixel با افزایش میزان نور دریافتی هر دو دوربین جلو و عقب، گلکسی S7 را قادر به فوکوس سریع، دقیق و همچنین گرفتن عکس‌های بهینه در محیط‌های تاریک می‌ساخت.
پس از آن سامسونگ در گلکسی S10 یک لنز با زاویه فوق عریض را با نرم‌افزاری هوشمند ترکیب کرد تا کاربران را در ثبت تصاویر شفاف‌تر یاری کند. در ادامه مسیر تکامل، گلکسی S20 با تجهیز به دوربین چهارگانه چشمگیر سطح عملکرد دوربین‌گوشی‌های هوشمند را یکبار دیگر بالا ‌برد و به طور خاص، عملکرد زوم اپتیکال تا حد زیادی بهبود یافت. کاربران گلکسی S20 Ultra می‌توانند از عملکرد Space Zoom برای بزرگنمایی تا 100 برابر استفاده کنند که برای آنها این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند تصاویر واضحی از آسمان شب بگیرند.

2018 : رابط کاربری One UI
One UI رابطی است که از تجربه کاربری منحصربه‌فرد سامسونگ گلکسی پشتیبانی می‌کند و اولین بار در نوامبر 2018 معرفی شد. با تقسیم صفحه نمایش به دو ناحیه مشاهده و ناحیه لمسی، طرح‌بندی One UI به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی تمام عملیات را تنها با یک دست انجام دهند همینطور همه عملکردهای مورد نیاز و ضروری به طور مختصر روی صفحه گنجانده شده است تا هرکسی بتواند به راحتی از آن استفاده کند.
One UI 4 که سال 2021 به‌روزرسانی شد، از یک پالت رنگ کاملاً متفاوت استفاده می‌کند که با آن می‌توانید صفحه اصلی دستگاه، نمادها، اعلان‌ها و عکس‌های زمینه گوشی را مطابق با سبک وسلیقه خود سفارشی‌سازی کنید.

2019 : آغاز عصر گوشی‌های هوشمند تاشو
در سال 2019، سامسونگ با رونمایی از اولین گلکسی Z Fold مجهز به نمایشگر 7.3 اینچی Infinity Flex، بار دیگر پیشتاز حوزه گوشی‌های هوشمند شد.
فناوری جدبد سامسونگ در طراحی لولا، باز و بسته شدن گوشی هوشمند را به آرامی باز کردن یک کتاب ممکن می‌سازد و با عبور از آزمون مقاومت در برابر200 هزار بار باز و بسته شدن به کاربران خود انعطاف‌پذیری بلند ‌مدت و قابل اعتمادی را وعده می‌داد. در سال 2020، شرکت سامسونگ خط تولید گوشی‌های تاشوی خود را با اضافه کردن سری گلکسی Z Flip که در طراحی مینیمال آن باز شدن عمودی صفحه نمایش لحاظ شده بود، توسعه داد. و درنهایت سال گذشته با اضافه کردن گلکسی Z Fold3 که شامل قلم S و فناوری ضدآب و ضد گرد و غبار بود و همینطور نسخه سفارشی Z Flip3 Bespoke Edition با رنگ‌های متنوع به مجموعه گوشی‌های تاشوی خود، رهبری عصر محبوبیت تاشوها را برعهده گرفت.

2021 : پاک‌کن مجهز به هوش مصنوعی
به عنوان بخشی از ماموریت سامسونگ برای گسترش استفاده از فناوری‌های نوآورانه هوش مصنوعی در تمام گوشی‌های هوشمند، این شرکت ویژگی پاک‌کن اشیاء را معرفی کرد که به شما امکان می‌دهد اشیاء ناخواسته در عکس‌های خود را تنها با یک لمس حذف کنید.
عملکرد پاک‌کن اشیاء، که برای اولین بار در سال 2021 در گلکسی S21 معرفی شد، یک ابزار ویرایش عکس است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. شما با استفاده از این ابزار به سادگی می‌توانید با لمس شیئی که می‌خواهید از عکس حذف شود و با ضربه زدن روی دکمه «پاک کردن شیء»، بدون نیاز به برنامه ویرایش جداگانه‌ای آن را از تصویر پاک کنید. در حال حاضر، این عملکرد در گوشی‌های هوشمند با رابط کاربری One UI 3.1 یا بالاتر مانند گلکسی S20 و گلکسی Z Fold3 در دسترس است.

2021 : گلکسی برای سیاره
سامسونگ متعهد است که اثرات زیست‌محیطی محصولاتش را در طول چرخه عمر گوشی‌های هوشمند، از مراحل طراحی و تولید تا استفاده و دفع آن‌ها، به حداقل برساند تا اطمینان حاصل شود که گوشی‌های هوشمند گلکسی کمک موثری به پایداری محیط‌زیست می‌کنند. این شرکت به منظور ساخت یک اکوسیستم گلکسی بهتر و پایدارتر، چشم‌انداز کسب وکار خود را با نام «گلکسی برای سیاره» ترسیم کرده است که به طور مداوم در تلاش است تا به یک چرخه اقتصادی با امکان استفاده مجدد و بازیافت منابع دست یابد.
یکی از این تلاش‌ها برای پایداری، کاهش استفاده از پلاستیک در بسته‌بندی گوشی های هوشمند است. بسته‌بندی گلکسی S22 از کاغذ ۱۰۰ درصد بازیافت شده و یک پوسته محافظ از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است. قاب‌های سری S22 نیز با مواد دارای گواهی UL و سازگار با محیط زیست مثل پلاستیک بازیافتی یا مواد با پایه بیولوژیکی طراحی شده‌اند. سامسونگ قصد دارد تا سال 2025 تمامی مواد پلاستیکی را در بسته‌بندی محصولات خود حذف کند و مواد بازیافتی را برای همه محصولات خود در بخش موبایل اعمال کند. در ساخت پرچمداران جدید گلکسی S22 از مواد بازیافتی، در ماژول بلندگو و همچنین قسمت‌های داخلی کلیدهای پاور و صدا استفاده شده است.


ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار