| کد مطلب: ۴۶۴۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

در جلسه امروز ستاد هماهنگی دولت مورد تاکید قرار گرفت

صدور مجوز تسهیل امر واردات و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای تحقق اهداف دولت در تامین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آنها، مجوزهای لازم برای تسهیل واردات و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را صادر کرد.

صدور مجوز تسهیل امر واردات و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور

آرمان ملی آنلاین - در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود در منطقه، به ویژه کشورهای همسایه برای توسعه تجارت و افزایش صادرات غیرنفتی تاکید شد.

در این جلسه پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و بررسی موفقیت‌های سفر دیروز رئیس جمهور به کشور عمان، پیشنهادهای راهبردی در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه مطرح و مقرر شد با همکاری همه دستگاه‌ها موانع موجود برطرف و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در امر تجارت خارجی فراهم شود.

رئیسی در این زمینه، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت بالای کریدور شمال-جنوب را ضرورتی فوری دانست و بر لزوم جهش روند توسعه تجارت با کشورهای منطقه از جمله حوزه اوراسیا و آفریقا تاکید کرد.
در ادامه جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی در راستای تحقق اهداف دولت در تامین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آنها، مجوز واردات گندم توسط بخش غیردولتی صادر و مقرر شد وزارت جهادکشاورزی هر چه سریع‌تر قراردادهای لازم را در این زمینه آماده و اجرایی کند.

همچنین در چارچوب برنامه تسهیل در امر واردات و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، ستاد هماهنگی اقتصادی به گمرکات کشور مجوز داد تا اجازه ورود کالاهای وارداتی را با حداقل تعهد و اسناد مورد نیاز و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و سلامت، صادر کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار